S više ili manje neobičnim video zapisima kratkog formata, TikTok je već neko vrijeme neosporno najpopularnija društvena mreža. Pa baš kao i privatne osobe koje se žele prilagoditi vremenu, jasno je i da bi poslovni svijet trebao zaviriti na ovu mrežu. Brojne su tvrtke i brendovi skočili na vlakove popularnosti ove platforme, pa čak i neke od poznatih tradicionalnih tvrtki ne rade na ovoj mreži. A ono što je pitanje koliko je i zašto TikTok koristan za tvrtku?
Neovisno o tome sviđa se platforma nekome ili ne, TikTok je dio sadašnjosti, a činjenica da ima više od milijardu aktivnih korisnika i fantastičnu stopu angažmana pokazuje da ga se ne smije ignorirati. Preciznije, TikTok je dosegao 1,6 milijardikorisnika diljem svijeta do kraja 2022. godine, a očekuje se da će porasti na 1,8 milijardi do kraja 2023. godine. A za razliku od drugih društvenih platformi, čak i računi s nekolicinom sljedbenika mogu sakupiti milijune pregleda na videu.
Pa, upravo iz tih razloga, iako TikTok može djelovati kao mreža čudnih objava, njegova popularnost i video sadržaj pružaju niz jedinstvenih marketinških prilika za tvrtku.
TikTok kao dio marketinške strategije
Iako brojne tvrtke već jesu na TikTokuu, zašto bi i one koje nisu trebale preispitati svoju odluku? Razloga za to ima mnogo. TikTok je vrlo učinkovita platforma za oglašavanje proizvoda jednostavnim videima. Također, treba imati na umu da je to jedna od najbrže rastućih platformi društvenih medija, a ogroman broj ljudi na platformi znači da tvrtke imaju mnogo potencijalnih kupaca nadohvat ruke. Brendovi kao što su McDonald’s, Starbucks i Pizza Hut već su odavno iskoristili ovo postavljanje računa za svoje tvrtke.
ja Pevexje, kao primjer jedne od domaćih tvrtki, prepoznao važnost prisutnosti na ovoj platformi. Tvrtka je na TikToku postala aktivna u travnju 2020. godine, a sve je krenulo s tada popularnim trendom #ohnana plesom. Trenutno broji više od 36 tisuća pratitelja, više od 560 tisuća lajkova i više od 10 milijuna pregleda. Razlog za prisutnost na mreži s kojom ih na prvu možda i ne bi spojili? Sama činjenica da korisnici na aplikaciji provode 95 minuta dnevno dovoljna je da svaki brend shvati da je bitno stvarati sadržaj na toj mreži, navode iz Pevexe.
TikTok je također vrlo učinkovit kao marketinška platforma zbog svog širokog dosega. Aplikacija je preuzeta više od 2,6 milijardi puta i dostupan je u gotovo svim zemljama svijeta, navodi Forbes. To znači da možete jednostavno pronaći svoju ciljanu publiku traženjem korisnika sa sličnim interesima kao što su vaši ili oglašavanjem ljudi koji su već zainteresirani za ono što radite.
– Također, pomlađivanje publike (kupaca) je još jedan bitan faktor zbog kojeg je TikTok odlična aplikacija za komunikaciju i marketing. Poruka može vrlo brzo doći do široke publike (ukoliko postane viralna) što čini TikTok jedinstvenim u usporedbi s platformama Facebook, Instagram i YouTube koje znatno ovisi o plaćenom oglašavanju kako bi dosegnuli željenu publiku – ističu iz Pevexe.
Ne, navode da je potrebno prilagoditi poruku mlađoj publici, što znači kreiranje ponajviše zabavnog, ali i edukativnog sadržaja koji će na dinamičan i vizualno atraktivan način privući ‘gledatelja’ jer TikTok publika (u usporedbi s drugim mrežama) puno češće komentira, dijeli i lajka sadržaj što u konačnici doprinosi uspješnosti samog objavljenog videa.
Tvrtke drže korak s vremenom
Osim toga, iz Pevexa navode da, iako ljudi ‘znaju za vas’, bitno je izdvojiti se od konkurencijea to se može jedino kreativnim načinom komuniciranja putem čim više marketinških kanala – za što su stvorene nove platforme i trendovi. Također, kao najvažnije prednosti izdvajaju: video ‘samo’ je sadržaj kojeg najefikasnije percipira gledatelj, doseg koji platforma/trendovi mogu ostvariti mogućnost stvaranja unikatne i kreativne poruke koja će brend odmaknuti od svega tradicionalnog.
TikTokerica Nina Skočak istaknula je kako općenito primjećuje da su domaće tvrtke uglavnom dosta angažirane na društvenim mrežama i prate gotovo sve trendove od samog početka.
– Primjerice, Mlinar se angažirao na TikToku počevši od prve karantene koliko pamtim. Ledo je gotovo od početka popularnosti Instagrama i TikTok-a angažirao utjecajne osobe. Tvrtkama je doista jasno da su društvene mreže neophodne za održavanje odnosa s javnošću. Biznis se uvijek brzo prilagođava zakonima tržišta jer im je to nužno za opstanak – smatra Skočak.
Da je danas važan angažman tvrtki na mrežama, posebice na TikTokuu, slaže se i Skočak, koji smatra da ‘ako te nema na društvenim mrežama, ne postoji za većinu stanovništva’. I dodajem, nema te teme ili posla koji se ne mogu iskomunicirati na zanimljiv način – samo treba znati kako!
– Društvene mreže ne prate trendove, trendovi se na dru
Više o temiIzvor: Leadermedia.hr