Adris grupa u prvom je polugodištu 2023. godine ostvarila ukupan prihod u iznosu od 435 milijuna eura, što je rast od 13 posto. Prihod od prodaje robe i usluga iznosio je 406 milijuna eura i za 12 posto je veći od prihoda ostvarenog u istom razdoblju u prethodnoj godini. Konsolidirana dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 67 milijuna eura i za 12 posto je veća od ostvarene u prvom polugodištu prošle godine. Neto dobit za prvo polugodište 2023. godine iznosi 25,7 milijuna eura, što je rast od 30 posto.

Sva tri Adrisova posla ostvarila su rast prihoda i neto dobiti. Croatia osiguranje ostvarilo je 28,6 milijuna eura konsolidirane neto dobiti, odnosno 14 posto više u usporedbi s prvim polugodištem 2022. U turističkom dijelu poslovanja, uz rast prihoda od 25 posto, operativna profitabilnost (EBITDA) porasla je za 20 posto, dok je u segmentu zdrave hrane, uz rast prihoda od tri posto, povećana i operativna profitabilnost za 15 posto.

Rast prodaje i dobar booking najavljuju dobru turističku sezonu

U prvom polugodištu 2023. godine ostvarena je prodaja od 783 tisuće jedinica, što je osam posto više u usporedbi s prošlogodišnjim izvještajnim razdobljem, odnosno tri posto više od rekordne 2019. godine. Istarski dio ostvario je četiri posto veću prodaju i 13 posto više u usporedbi s 2019. godinom. Zagrebački hoteli rasli su 19 posto, a dubrovački 28 posto. Hoteli u Zagrebu ostvarili su 78 posto prodaje iz 2019. godine, a dubrovački dio je na 85 posto prodanih jedinica iz 2019. godine. Turistički segment ostvario je prihode od prodaje robe i usluga u iznosu od 105 milijuna eura, što je za 25 posto više nego u prvih šest mjeseci prošle godine, odnosno 31 posto više od realizacije iz 2019. godine. Ostvarena je dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u iznosu od 21 milijun eura, što je rast od 20 posto. EBIT je u prvih šest mjeseci iznosio jedan milijun eura, a neto dobit minus jedan milijun eura.

Booking je u ovom trenutku bolji od prošlogodišnjeg. U turističkom dijelu Grupe planirana ulaganja u ovoj godini iznose gotovo 100 milijuna eura, a najveći dio odnosi se na dvije grupe ulaganja: kampove u Istri te hotele Zonar i Westin u Zagrebu i Marjan u Splitu. Ovogodišnja ulaganja u kampove znatno su podigla kvalitetu proizvoda i ponude, a na tržište je uvedeno i 230 novih mobilnih kućica. Očekuje se da će do sljedeće sezone 74 posto kapaciteta kampova u Adrisovom turističkom segmentu biti na razini četiri zvjezdice s ambicijom daljnjeg rasta. U travnju 2023. godine otvoren je potpuno obnovljeni hotel Zonar Zagreb (bivša Panorama), kapaciteta 299 jedinica.  

Croatia osiguranje ostvarilo rast prihoda od 11 posto, uz daljnji rast neto dobiti

Od prvog siječnja 2023. u primjeni je novi međunarodni računovodstveni standard financijskog izvješćivanja MSFI 17, koji utječe na drugačiji način izračuna ključnih pokazatelja poslovanja poput prihoda, kombiniranog omjera i neto dobiti. Uvođenje standarda novina je za cijelu djelatnost osiguranja u Hrvatskoj tako da i izračun veličine tržišta i tržišnog udjela po novom standardu za sada nije dostupan.

Konsolidirani prihod od prodaje osiguranja, uključujući i regionalne podružnice, iznosi 221 milijun eura, što je za 11 posto više u usporedbi s prvim polugodištem prošle godine. U prvih šest mjeseci 2023. godine Croatia osiguranje ostvarilo je konsolidiranu neto dobit u iznosu od 28,6 milijuna eura. Prošlogodišnji rezultat, prilagođen za učinke MSFI 17 i MSFI 9, koji predstavlja usporedivi rezultat iz pogleda menadžmenta, manji je za 3,6 milijuna eura i iznosi 25 milijuna eura. Uz primjenu učinaka spomenutih standarda MSFI17 i MSFI9, Croatia osiguranje ostvarilo je rast neto dobiti od 14 posto.

Nastavljen je i snažan razvoj digitalnog poslovanja. Ostvarena premija iz ukupnog digitalnog poslovanja u drugom kvartalu 2023. rasla je 17 posto. Laqo, Croatijin digitalni brand, u drugom kvartalu ostvario je rast od 43 posto. Kumulativan rast u prvih šest mjeseci ove godine iznosi 50 posto. Ponuda Laqo osiguranja u svibnju je proširena putnim osiguranjem, a u suradnji s Infobipom, globalnom cloud komunikacijskom platformom i vodećom IT kompanijom u regiji, Laqo je postao prvi osigurateljni brand u Europi koji u korisničkoj podršci koristi umjetnu inteligenciju tj. OpenAI GPT platformu.

Croatia osiguranje u svibnju je lansiralo Spektar, jedinstvenu ponudu paketa na osigurateljnom tržištu koja spajanjem polica osiguranja unutar kućanstva omogućuje uštede i dodatne pogodnosti za sve članove kućanstva. Tržište je prepoznalo i brzo prihvatilo ovu inovaciju, pa se tako u nepuna tri mjeseca od lansiranja u Spektar uključilo više od 30.000 kućanstava. Croatia osiguranje ovime potvrđuje svoju poziciju lidera u inovacijama na tržištu osiguranja.

Nastavljena su i ulaganja u razvoj postojećih i novih kanala prodaje. Uz novi SME prodajni kanal, revitaliziran je i kanal prodaje životnih osiguranja te uspostavljena suradnja s bankama na pružanju nove usluge kreditnog posredovanja.

Croatia osiguranje nastavlja s ulaganjima u zdravstveni segment poslovanja, a vrijednost ulaganja u posljednje tri godine iznosi približno 20 milijuna eura. U drugom kvartalu 2023. godine Croatia Poliklinika bilježi rast prihoda iz temeljnog poslovanja u iznosu od 49 posto. Nakon otvaranja nove Croatia Poliklinike u Osijeku, u 2023. godini planirano je otvaranje još tri nove poliklinike u Splitu, Zadru i Varaždinu.

Cromaris ostvario rast prihoda uz daljnji rast prof

Više o temi

Izvor:Profitiraj.hr