I drugi put u posljednjih pet godina HAKOM-ova propisana obaveza nije privukla zanimanje.

Tijekom ljeta, točnije od 14. srpnja do 14. kolovoza, trajao je javni poziv za pružanje univerzalne poštanske usluge na području Hrvatske.

Raspisala ga je Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM). Njime se pozvalo tvrtke da daju mišljenje i iskažu interes za obavljanjem te usluge. Nitko se nije odazvao.

Obaveza provedbe analize
Naime, o tome da svi građani Hrvatske dobiju poštu, pa i u onim najudaljenijim i nepristupačnim krajevima koji su komercijalno neisplativi, pobrinula se država. Tako je Zakonom o poštanskim uslugama propisano kako je obavljanje univerzalne usluge od interesa za Republiku Hrvatsku te se korisnicima poštanskih usluga na cijelom području RH mora osigurati univerzalna usluga pod jednakim uvjetima.

Ujedno je propisano kako je HP-Hrvatska pošta davatelj univerzalne usluge i na temelju Zakona ima pravo i obvezu obavljati tu uslugu u trajanju od 15 godina od stupanja na snagu, pojasnili su iz HAKOM-a. Zbog čega je onda uopće raspisan javni poziv, pojašnjavaju iz HAKOM-a.

“Prema Zakonu, HAKOM, ima obvezu provoditi analizu tržišta poštanskih usluga svakih pet godina od kada je ZPU stupio na snagu. Cilj analize je utvrditi postojanje drugih davatelja poštanskih usluga koji su sposobni osigurati univerzalnu uslugu.

A potom temeljem provedene analize HAKOM određuje davatelja univerzalne usluge”, pojasnili su iz regulatorne agencije te istaknuli kako je, s obzirom na tu obvezu, HAKOM u 2023. pristupio izradi Analize te je, između ostalog, u postupku analize objavio i Javni poziv. A na javni poziv, u zadanom roku nije došlo niti jedno mišljenje, odnosno nitko nije iskazao interes za obavljanje univerzalne usluge.

Inače, HAKOM će, kazali su nam, “uz rezultate javnog poziva, napraviti i analizu svih prijavljenih davatelja poštanskih usluga koja podrazumijeva analizu njihovih financijskih pokazatelja, mreže, broja zaposlenih, materijalnih i drugih sredstava te drugih pokazatelja.

Prema tome, rezultati javnog poziva su samo dio u postupku provođenja i izrade analize tako da će se postojanje davatelja poštanskih usluga koji mogu osigurati obavljanje univerzalne usluge utvrditi uzimajući u obzir i sve druge rezultate u postupku”.

HAKOM je navedeni postupak analize već proveo i 2018. i tada je bilo utvrđeno da ne postoji drugi davatelj, osim HP-Hrvatske pošte, koji može osigurati obavljanje univerzalne usluge.

“Prepreke koje se pojavljuju za druge davatelje poštanskih usluga prvenstveno je potrebno sagledati u uvjetima (obvezama) prema ZPU-u i Pravilniku koje su postavljene pred davatelja univerzalne usluge, a koje između ostalog podrazumijevaju: osiguranje petodnevnog prijama i uručenje poštanskih pošiljaka na adresi primatelja, osiguranje propisane kakvoće obavljanja univerzalne usluge, omogućavanje pristupa svojoj poštanskoj mreži, uspostavljanje poštanske mreže tako da se osigura obavljanje univerzalne usluge na cijelom području RH (jedan poštanski ured posluje u prosjeku na površini najviše do 80 četvornih kilometara ili da jedan poštanski ured posluje u prosjeku za najviše 6000 stanovnika, pri čemu mora biti najmanje 700 redovitih poštanskih ureda)”, pojasn

Više o temi

Izvor:Poslovni.hr