Najveći udio u ukupnom iznosu ostvaruje displej-oglašavanje, 41 posto, nakon čega s 30 posto slijedi oglašavanje na društvenim mrežama, a zatim, s 20 posto udjela, oglašavanje na tražilicama.

Vrijednost hrvatskog tržišta na liniji medijskog oglašavanja, prema istraživanju i procjeni IAB-ova istraživanja ‘Online Media AdEx’, u prošloj je godini porasla za neočekivano visokih 21 posto i dosegnula više od 110 milijuna eura. Za ovu se godinu procjenjuje daljnji rast od 12 posto.

Najveći udio u ukupnom iznosu ostvaruje displej-oglašavanje (statični, animirani i videoformati) s 41 postom, nakon čega s 30 posto slijedi oglašavanje na društvenim mrežama, a zatim oglašavanje na tražilicama s 20 posto udjela u ukupnoj investiciji. Procjenjuje se da će ti kanali nastaviti dominirati i ove godine, a očekuje se i značajan porast ulaganja u utjecajne osobe – od čak 63 posto u odnosu na 2022. Povećanje ulaganja u sadržajni marketing procjenjuje se na također visokih 41 posto u odnosu na 2022.

U oglašavanju na društvenim mrežama dominacija tvrtke Meta Inc. je konstantna: Facebook je s prijašnjih 54 posto u 2022. porastao na 58,6 posto, a Instagram drži 37,5 posto. Ostale mreže, među kojima su najzastupljeniji LinkedIn (1,5 posto) i Snapchat (1,2 posto), sve zajedno čine manje od četiri posto udjela oglašavanja na društvenim mrežama. Globalne platforme prednjače i kada je riječ o videooglašavanju ulaganja: 58 posto odlazi na YouTube, a dodatnih 25 posto na Facebook.

–​ IAB-ova godišnja studija​ ‘Online Media AdEx’​ globalni je standard industrije i mjerilo vrijednosti za procjenu stanja struke u cijelom svijetu. IAB-ovi članovi u Hrvatskoj i radna skupina njegovih stručnjaka ponovno su odradili sjajan posao

Više o temiIzvor: Leadermedia.hr