Obiteljske tvrtke doista su specifične, s jedne su strane blagodat, no s druge strane nose dosta rizika za koje tvrtke koje nisu obiteljske niti ne znaju. Zapošljavanje ljudi iz obitelji koji zapravo ne bi trebali biti tu, toleriranje stvari koje se ostalim djelatnicima tvrtke ne bi tolerirale između ciljeva, odnosno konfuzija oko toga koji su to ciljevi i što vlasnici žele samo neki od izazova za obiteljska poduzeća koja su na Liderovoj konferenciji Budućnost obiteljskih tvrtki predstavila se konzultantica tvrtke Kontroling Kognosko Jasmina Očko.
Kako je objasnila u svojoj prezentaciji, problem su u tranziciji i zaposlenici koji su dio tvrtke od njezinih istih početaka jer su često zaposlenici koji vuku procese od kojih se teško odvajaju pa je ponekad jedino zapravo rješenje zaposliti nove djelatnike otvorenog uma koji shvaćaju da je jedna od karakteristika današnjeg biznisa konstantna promjena.
‒ Dva ili tri dobra čovjeka mogu pokrenuti kolektiv, no isto tako ga dva ili tri loša čovjeka mogu zamrznuti ‒ objasnila je Očko u svojoj prezentaciji naglašavajući pritom da je vrlo važno dati znanje zaposlenicima što u transformaciji tvrtke postoji za njih jer ako se tvrtka mijenja , mijenjaju se i zaposlenici i to je za njih žrtva stoga moraju biti svjesni kako će oni profitirati od toga.
Očko je bila moderatorica panela pod nazivom ‘Biznis nove generacije’ gdje je ugostila predstavnike tvrtki druge generacije, odnosno Domagoja Radićadirektor prodaje tvrtke Pekar te Domagoja Cvetka, direktora Oprema tvrtke.
Predstavnici ove, nove, generacije iznijeli su svoja iskustva tranzicije s jedne generacije na drugu, a kako su obojci potvrdili, posao se zapravo nametnuo sam po sebi te zapravo tu oduvijek postoji ambicija, a uspjesi i neuspjesi dođu sami od sebe.
‒ Mislim da su nove generacije puno otvorene prema stvarima koje ne mogu izaći matematičkom formulom, a kada su u pitanju marketing i kontroling, nekim starijim generacijama jako je teško prihvatiti trošak iz kojeg se ne može izračunati što točno dobivamo – pojasnio je Radić.
Kako su potvrdila oba sugovornika takozvani ‘generacijskisklopka‘ je trajao duže vrijeme pogotovo jer jedna strana misli da zna najbolje dok druga želi preuzeti i započeti s vlastitim vodstvom. Neovisno o tome, tvrde, prisustvo starijih generacija i dalje im je jako važno.
‒ Savjetodavna funkcija mi je u početku zvučala kao neko pametovanje, no shvatiš da su to ljudi koji žele i tebi i sebi dobro ‒ potvrdio je Radić.
Iako skromni, sugovornici panela potvrdili su da su od preuzimanja vodstva unijeli neke nove promjene te napravili korak dalje u širenju obiteljske tvrtke pa je tako Radić potvrdio da mu je velika želja proširiti izvoz i marketing te da je to uspio, a prepoznatljivi su trenutno i na velikim sajmovima važnim za njihovu branšu gdje su ostvarili značajne rezultate. Cvetko je pak objasnio da je u trenutku njegova dolaska ‘na vlast’ tvrtka imala blage naznake početka digitalizacije no da je tada zapravo krenula veća tranzicija i prelazak ‘s papira na digitalno’.
Ne, kako je Očko potvrdio prije same tribine, mlađe generacije ipak trebaju roditelje zbog afirmativnog i konstruktivnog
Više o temiIzvor: Leadermedia.hr