“Nedvojbeno je kako automobilska industrija ima jasan smjer prema održivosti poslovanja iu tom segmentu želimo ponuditi dodatnu vrijednost na tržištu. Smanjenje ugljičnog otiska dio je naše strategije usvojene u izvještajnom razdoblju, a odnosi se na razdoblje od 2023. do 2030. godine. U njoj smo jasno označili održivo poslovanje kao neizostavni dio strateškog pristupa u svim segmentima. Ovo je jedno od najizazovnijih razdoblja u povijesti tvrtke, ali siguran sam kako ćemo još jednom pokazati svoju otpornost i dugoročno nastaviti stabilno poslovanje”, izjavio je predsjednik Uprave AD Plastika Marinko Došen.
Objavljen je Integrirani godišnji izvještaj za 2022. AD Plastik Grupe koji sadrži sve važne informacije o poslovanju poduzeća, revidirane financijske izvještaje i pokazatelje održivosti. Predsjednik uprave AD Plastika Marinko Došen u svom uvodnom pismu ističe da je unatoč nimalo zavidnim okolnostima i zahtjevnosti razdoblja, očuvana financijska stabilnost poduzeća te je uz značajno razduživanje nastavljen razvoj održivog poslovanja u svim segmentima. U 2022. ugovoreno je i više od 200 milijuna eura novih poslova za europsko tržište, što je dobar temelj razvoja tvrtke u budućnosti.
“Zbog svoje izloženosti ruskom tržištu, bili smo suočeni s brzim donošenjima odluka i prilagodbama u strategiji poslovanja pa smo svoje poslovne aktivnosti gotovo u potpunosti usmjerili prema europskom tržištu”, navodi predsjednik Uprave AD Plastika Došen.
Europske tvornice
Osim daljnjeg suočavanja s nedostatkom poluvodiča na europskom tržištu koji su utjecali na smanjeni kapacitet proizvodnje automobila, iznose i kako su dodatno svjedočili inflaciji, divljanju cijena energenata i materijala te povećanju troškova rada i usluga. Nadalje, u Rusiji su tvornice prema Došenu poslovale u vrlo specifičnim okolnostima u kojima jedna tvornica ne radi, dok druga proizvodi smanjenim kapacitetima, no unatoč ovim okolnostima, ruske tvornice u cjelini su, kaže, samoodržive i financijski neovisne. Njihov se udio u prihodima Grupe očekivano smanjio i to na 14%, dok je kompanija svoje razvojne i komercijalne aktivnosti preusmjerila na druga tržišta u cilju povećanja kapaciteta europskih tvornica.
Ovo je šesto integrirano godišnje izvješće Grupe i deseto jubilarno izvješće o održivosti, pripremljeno prema GRI standardima. AD Plastik Grupa se u izvještajnom razdoblju suočila s posljedicama pandemije, odnosno još uvijek prisutnom nestašicom poluvodiča na tržištu, a istovremeno je bila značajno izložena posljedicama nove zbog rusko-ukrajinskog sukoba i geopolitičke situacije. Godinu su obilježili inflacija, rast cijena materijala i energenata te rast troškova rada i usluga, što je utjecalo i na financijske rezultate poslovanja.
„Nedvojbeno je kako automobilska industrija ima jasan smjer prema održivosti poslovanja iu tom segmentu želimo ponuditi dodanu vrijednost na tržištu. Smanjenje ugljičnog otiska dio je naše strategije usvojen u izvještajnom razdoblju, a odnosi se na razdoblje od 2023. do 2030. godine. U njoj smo jasno označili održivo poslovanje kao neizostavni dio strateškog pristupa u svim segmentima. Ovo je jedno od najizazovnijih razdoblja u povijesti poduzeća, ali siguran sam kako ćemo još jednom pokazati svoju otpornost i dugoročno nastaviti stabilno poslovanje. Pred nama je još uvijek puno izazova, ali očuvanje financijske stabilnosti i održivog poslovanja naš je prioritet”, kaže Došen dodajući da će realizacija postojećih projekata te proširenje razvojnih i proizvodnih portfelja ojačati poziciju AD Plastika kao razvojnog dobavljača na europskom tržištu.
Spremni za uzlet
„Poboljšanjem i razvojem naših internih procesa želimo biti spremni za uzlet automobilske industrije koji sigurno dolazi. Nadamo se skoroj budućnosti“, rekao je predsjednik Uprave AD Plastik Grupe Marinko Došen.
U drugom dijelu 2022. godine situacija se postupno stabilizirala, povećao se broj novoregistriranih vozila, donekle su se stabilizirale cijene energenata i osnovnih materijala, pa se usklađivanjem cijena s kupcima i pokretanjem novih projekata u tvrtkama očekuje rast profitabilnosti. u narednim razdobljima.
„Iako je tvrtka AD Plastik Grupa koja proizvodi plastične dijelove za automobilsku industriju što na prvi pogled, s obzirom na prirodu djelatnosti, može izgledati kao da se radi o proizvodnji koja ne može imati pozitivan utjecaj na okoliš, treba naglasiti da upravo povećanje udjela plastičnih dijelova u vozilima pozitivno djeluje na performanse vozila jer se smanjenjem težine smanjuje i potrošnja energije te se dobiva lakša vozila čiji je utjecaj na okoliš niži. Osim razvoja novih dijelova vozila iz plastike, AD Plastik Grupa kontinuirano razvija nove materijale od bioplastike, koji se dobivaju iz obnovljivih biljnih materijala, a sve više su zastupljeni u proizvodima tvrtki. Već smo naviknuli na dos
Više o temiIzvor:Poslovni.hr