Statistike otkrivaju paradoks njemačkog tržišta rabljenih automobila, mnoga se vozila tamo uvoze samo da bi se prodavala kao rabljena, ali s “pedigreom” njemačkog automobila
Rabljeni automobili koji stižu iz Njemačke posebno su poželjni u istočnoj Europi, gdje je uvriježeno mišljenje da automobili sa zapada nemaju nedostataka ili skrivenih oštećenja. Prema njemačkoj Saveznoj upravi za prijevoz motornih vozila (Kraftfahrt-Bundesamt), svake se godine oko dva milijuna njemačkih rabljenih automobila ponovno registrira u drugim zemljama. U nekim zemljama, udio uvezenih rabljenih automobila iz Njemačke prelazi 50%.
— tekst slijedi nakon oglasa —
Njemačka, naime, ima dugu povijest privlačenja kupaca automobila iz istočne Europe, koja datira iz vremena kada je zemlju okupirao Sovjetski Savez. U to su vrijeme u Rusiji proizvedena samo vozila loše kvalitete, kojima je nedostajala kvaliteta, udobnost i pouzdanost. Kao rezultat toga, svi su željeli uvezene automobile, a Njemačka je bila prvo mjesto na kojem su ih tražili.
Međutim, pogled na statističke podatke za njemačko tržište rabljenih automobila otkriva čudan paradoks: neka od tih vozila uopće nisu vožena na njemačkim cestama.
Uvezeni samo da bi bili prodani dalje
Najpopularniji oglasnici u Njemačkoj imaju u ponudi milijune vozila, tako da je asortiman automobila za prodaju veći nego gdje drugdje na kontinentu. Međutim, neka vozila u tim oglasima zapravo mogu izvorno biti porijeklom iz drugih zemalja.
Podaci carVerticala, tvrtke za povijest vozila, sugeriraju da se 4,3% automobila prodaje u Njemačkoj možda nikada nije vidjelo ceste u toj zemlji – jer su došli iz drugih zemalja. Vodeće zemlje u kojima su rabljeni automobili prvi put registrirani prije uvoza u Njemačku su Italija (16,6%), Francuska (12,7%), SAD (10,6%), Belgija (9,1%) i Rumunjska (5 ,1%).
Umjesto da dobiju automobil iz Njemačke, kupci riskiraju kupnju vozila koja su uvezena iz druge zemlje. Ako prodavatelj skriva zemlju podrijetla automobila, vozilo možda nije u najboljem stanju. Nekvalitetni popravci, velika kilometraža i skrivena oštećenja česti su razlozi zbog kojih prodavači pokušavaju prikriti prošlost vozila i prodati ga negdje drugdje. Budući da države često ne mijenjaju podatke o povijesti automobila, praćenje prevara povezanih s prekograničnim transakcijama može biti teško.
“4,3% automobila s povijesnim podacima u Njemačkoj imalo je neke podatke zabilježene u stranim zemljama. Primijetili smo da ljudi prodaju skupe modele u Njemačkoj, ali naši podaci sugeriraju da mnogi od njih nikada nisu korišteni u toj zemlji. To stvara iluziju da kupujete dobro održavan njemački automobil, a zapravo se uvozi iz Italije, Francuske ili Rumunjske”, objašnjava Matas Buzelisvoditelj komunikacija i stručnjak za automobile u carVerticalu.
Više o temiIzvor:Bug.hr