Dio rabljenih automobila uvezenih iz Njemačke dolazi iz drugih zemalja samo da bi

Statistike otkrivaju paradoks njemačkog tržišta rabljenih automobila, mnoga se vozila tamo uvoze samo da bi se prodavala kao rabljena, ali s “pedigreom” njemačkog automobila

Rabljeni automobili koji stižu iz Njemačke posebno su poželjni u istočnoj Europi, gdje je uvriježeno mišljenje da automobili sa zapada nemaju nedostataka ili skrivenih oštećenja. Prema njemačkoj Saveznoj upravi za prijevoz motornih vozila (Kraftfahrt-Bundesamt), svake se godine oko dva milijuna njemačkih rabljenih automobila ponovno registrira u drugim zemljama. U nekim zemljama, udio uvezenih rabljenih automobila iz Njemačke prelazi 50%.

— tekst slijedi nakon oglasa —

Njemačka, naime, ima dugu povijest privlačenja kupaca automobila iz istočne Europe, koja datira iz vremena kada je zemlju okupirao Sovjetski Savez. U to su vrijeme u Rusiji proizvedena samo vozila loše kvalitete, kojima je nedostajala kvaliteta, udobnost i pouzdanost. Kao rezultat toga, svi su željeli uvezene automobile, a Njemačka je bila prvo mjesto na kojem su ih tražili.

Međutim, pogled na statističke podatke za njemačko tržište rabljenih automobila otkriva čudan paradoks: neka od tih vozila uopće nisu vožena na njemačkim cestama.

Uvezeni samo da bi bili prodani dalje

Najpopularniji oglasnici u Njemačkoj imaju u ponudi milijune vozila, tako da je asortiman automobila za prodaju veći nego gdje drugdje na kontinentu. Međutim, neka vozila u tim oglasima zapravo mogu izvorno biti porijeklom iz drugih zemalja.

Podaci carVerticala, tvrtke za povijest vozila, sugeriraju da se 4,3% automobila prodaje u Njemačkoj možda nikada nije vidjelo ceste u toj zemlji – jer su došli iz drugih zemalja. Vodeće zemlje u kojima su rabljeni automobili prvi put registrirani prije uvoza u Njemačku su Italija (16,6%), Francuska (12,7%), SAD (10,6%), Belgija (9,1%) i Rumunjska (5 ,1%).

Umjesto da dobiju automobil iz Njemačke, kupci riskiraju kupnju vozila koja su uvezena iz druge zemlje. Ako prodavatelj skriva zemlju podrijetla automobila, vozilo možda nije u najboljem stanju. Nekvalitetni popravci, velika kilometraža i skrivena oštećenja česti su razlozi zbog kojih prodavači pokušavaju prikriti prošlost vozila i prodati ga negdje drugdje. Budući da države često ne mijenjaju podatke o povijesti automobila, praćenje prevara povezanih s prekograničnim transakcijama može biti teško.

“4,3% automobila s povijesnim podacima u Njemačkoj imalo je neke podatke zabilježene u stranim zemljama. Primijetili smo da ljudi prodaju skupe modele u Njemačkoj, ali naši podaci sugeriraju da mnogi od njih nikada nisu korišteni u toj zemlji. To stvara iluziju da kupujete dobro održavan njemački automobil, a zapravo se uvozi iz Italije, Francuske ili Rumunjske”, objašnjava Matas Buzelisvoditelj komunikacija i stručnjak za automobile u carVerticalu.

Više o temiIzvor:Bug.hr