Možda se sjećate događaja od prije nešto više od godine danakada je američki bivši olimpijski snowboarder, ljubitelj ekstremnih sportova i youtuber Trevor Jacob na svom YouTube kanalu objavio snimku zrakoplovne nesreće. Tada je njegov stari jednomotorni propelerac Taylorcraft iz 1940. godine navodno ostao bez pogona, srušio se u kalifornijskim planinama, a Jacob je prizemljio uz pomoć padobrana. Sve je dokumentirao s čak četiri kamere i od prvog trenutka bilo je jasno da je priča vrlo vjerojatno namještena.
Odmah nakon objave videa ovog opasnog performansa, Jakovu je oduzeta pilotska dozvola, jer je nadležna agencija FAA utvrdila da je postupio “nehajno i nepromišljeno, dovodeći u opasnost tuđe živote i imovinu”, što predstavlja kršenje pravila zrakoplovstva. Ne, FAA nije mogla pokrenuti pravni postupak, već je to moralo učiniti nadležno tužiteljstvo. To je i učinjeno, YouTuber je sada priznao krivnju.
Mogao bi dobiti 20 godina zatvora
Naime, osim što je vrlo vjerojatno izazvao avionsku nesreću, samo zbog povećanja gledanosti svog kanala, Jacob je dva dana nakon pada zrakoplova o tome bio izvijestio nadležnu agenciju za istrage nesreće, National Transportation Safety Board (NTSB). Njima, i Agenciji za civilno zrakoplovstvo (FAA) rekli su da nije poznata točna lokacija olupine.
Međutim, naknadno je otkriveno da je on otišao do olupine dva tjedna nakon što je nesreće prijatelj odtegnuo srušeni avion u svom hangaru. Tijekom sljedećih dana uništavao je njegove dijelove, malo po malo, a dijelove bacao u različite kontejnere za smjesu, sve kako bi zavarao istraživače. Upravo ove aktivnosti bile su razlog za pokretanje sudskog postupka, u kojem je 29-godišnji youtuber optužen za namjerno ometanje federalne istrage. Krivnju je priznao, a slijedi mu izricanje kazne, koja može iznositi i do 20 godina zatvora.
Planirao cijelu operaciju
Podsjetimo, Jakov je za male novce kupio stari avion u lošem stanju i spreman za restauraciju. No umjesto da ga restaurira, odlučio je privući publicitet, vjerojatno u nadi da će objavom “dramatičnih” snimaka zaraditi i isplatiti trošak aviona.
Ne, gledatelji su u njegovom videu (koji je već pregledan više od 3 milijuna puta) uočili razne probleme – od idealne pozicije kamere za snimanje iskakanja iz aviona i namjernog izostavljanja prikazivanja kontrolne ploče, kako se ne bi moglo vidjeti što se s motorom dogodilo i je li zaista zakazao. Nadalje, na sebi je prilikom leta imao privezane vatrogasni aparat i padobran, što nije uobičajeno.
Nakon otkaza motora nije obavio niti jednu standardnu propisanu proceduru: nije pokušao ponovno pokrenuti motor (ako je gorivo imalo), nije kontaktirao kontrolu leta, nije poslao poziv za pomoć, niti je pokušao prinudno sletjeti na neku od pogodnih površina u blizini. Stručnjaci su procijenili da je, s obzirom na visinu i brzinu leta, mogao preletjeti još do 24 kilometra, tj. mogao je bez pogona dovoljno dugo jedriti da bi na siguran način sletio negdje u svom okruženju. Umjesto toga, on je iskočio iz zrakoplova i pustio ga da se sruši, pa je snimku dao javnosti na uvid.
Više o temiIzvor:Bug.hr