Svatko od nas voli čuti da ga ljudi cijene. Volimo čuti nešto poput: „Dobro si napravio posao“, „Ponosan sam na tebe“, „Sjajno radiš i ako trebaš neku pomoć tu sam za tebe“.
Ne, jednako tako mnogi od nas rade ili su radili na mjestima gdje se dobre stvari podrazumijevaju, a jedini feedback dobiješ kad nešto zabrljaš.
Mora li to biti tako?
I dok se možda s komplimentima ne mogu osjećati ugodno, pohvalama za svoj rad nahranit ću svoju potrebu za prihvaćanjem i priznavanjem da radim dobar posao.
Ne, izreći pohvalu ili znati motivirati tim, osobito u izazovnim trenucima, nije lako. I to je nešto na čemu mnogi naši menadžeri i voditelji timova padaju. Od menadžera se očekuju rezultati, i to brzo, često prebrzo da bi se upoznao s tim, razumjele i prepoznale potrebe svojih članova i smislene prave taktike te posložili ljude da mogu na najbolji, najkvalitetniji, najbrži način obaviti posao.
I što tada rade šefovi – umjesto da postanu duhovni vođe, gurui i mesije svojih timova, postaju goniči robova.
Nauči motivirati druge
Hajdemo probati naučiti motivirati ljude oko sebe. Probajmo s pohvalama i zahvalama, nastavimo s motivacijama, jasno podijelimo zadatke i očekivanja, i budimo stvarnu podršku. Upravo to je struktura i najjednostavnijeg i najboljeg motivacijskog govora.
Želite li primjere takvih govora? Pogledajte bilo koji film – Od Družbe Pere Kvržice, preko Hrabrog srca, do Vukova s Wall Streeta. Svi oni imaju nešto što kroz riječi od običnih ljudi stvaraju junake.
Motivacijski govori snažan su alat koji voditeljima timova omogućuje da se pomogne ljudima u ključnom trenutku da dovrše projekt, povećaju svoju produktivnost i ostvare ono što se od njih očekuje. Svaki takav govor jača i povećava strast u onima koji se nalaze pred nekim izazovom ili ciljem. On može biti kratak, ne mora biti teatralan, može biti izrečen uz čašu piva u kafiću ali i na ozbiljnom sastanku.
Potakni tim na osobni razvoj
Takvi govori potiču i osobni razvoj svakog člana tima, njihovo stjecanje novih znanja, prepoznavanje vlastitih snažnih i slabih strana. No prije svega valorizira svakog člana tima i daje im do znanja da su potrebni timu i da su njihovi važni članovi.
Takvi govori potrebni su kada se nalazimo pred krajem nekog projekta koji dugo radimo i koji nas je dobro iscrpio, i tjelesno i mentalno. Potrebni su nam i kada se nakupi negativna energija u timu, kada posao stane i ne miče se iz mjesta. Treba nam i kada se pojave poteškoće u poslu. Jednako tako nam trebaju i kada se članovi tima mijenjaju. Kada moral pada tada je vrijeme za motiviranje.
Pripremi motivacijski govor
Svaki motivacijski govor mora sadržavati priznanje radu članova tima, čak i ako rezultati nisu dobri. Govor mora podsjetiti da su ciljevi projekata na kojima
Više o temiIzvor:Profitiraj.hr