Mate Rimac je uvjerljivo najveća zvijezda hrvatskog privrednog razvoja, osobito ako se u obzir uzmu najave i očekivanja poslovnih uspjeha koje tek namjerava realizirati. No čekanje na te pothvate je vremenom počelo izazivati ​​stanovitu napetost u javnosti. Skeptici izražavaju sumnju u pogledu njegova projekta inoviranja tzv. robotaksija – autonomnih vozila koja bi bez vozača trebala do kraja 2025. godine započeti s prevoženjem putnika u Zagrebu, piše Deutsche Welle a prenosi Jutarnji. Prije nekoliko dana Europska komisija odobrila je Hrvatskoj isplatu javne subvencije, u iznosu od 179,5 milijuna eura, Rimčevoj tvrtki za taj projekt.

Osim sumnje u suvremenu realizaciju projekta robotaxi, pojedini mediji doveli su u pitanje šireg poslovanja istog poduzetnika, npr. kada je riječ o proizvodnji Nevere, superbrzog vozila na električni pogon, ekskluzivnog proizvoda Rimac Automobila. Sve to popratila je vijest da Mate Rimac ulazi u nekretninski biznis u Dubaiju, zajedno s brendom Bugatti, čiji je partner i suvlasnik unutar tvrtke Bugatti Rimac.

– Ljudi ovdje stvarno mogu uživati ​​u svom uspjehu i bogatstvu, to je ono što mi se sviđa kod Dubaija – rekao je tom prigodom, objašnjavajući da u nekim gradovima Europe ‘bacaju rajčice na luksuzne automobile’.

Zacijelo je i takva blagonaklonost spram luksuznog života elite, u kombinaciji s odobravanjem spomenute izdašne javne subvencije, privukla dodatnu pozornost Rimčevim aktivnostima. Njega smo samog zato priupitali o tekućim poslovima, najprije u vezi sa zagrebačkim robotaksijima, zatim io indikativnoj divezifikaciji poslovanja. Naposljetku, tematizirali smo i medijsku kritiku s akcentima na određenim nepoznanicama u njegovu biznisu. Mate Rimac odlučio je s krajem odgovoriti na taj niz pitanja, dok je temu razvojne dinamike projekta robotakcija ostavio direktoru za to nadležne privatne tvrtke.

Prvo smo tako čuli tumačenje odnosa s Bugattijem, razvedeno po više zasebnih poslovnih rukavaca koji, međutim, ‘nemaju veze s poslovanjem Project 3 Mobilityja’, poduzeća koje razvija projekt robotaksije. ‘Takve suradnje Bugattija i drugih tvrtki traju već desetljećima i nikad nikome nisu bile sporne – dok se hrvatski mediji i javnost ne uključuju’, dodao je, osvrnuvši se u sličnom tonu i na ostala svoja poduzeća. ‘Nema u hrvatskim medijima tendencije stavljanja poslovanja različitih tvrtki i pojedinaca u isti koš te slobodne interpretacije informacija i iskrivanja činjenica’, smatra Rimac.

Suočeni smo potom s više primjera transparentnosti poslovanja, što je slika njegova poduzeća do koje je Rimcu očito ostalo. Ne treba reći da je već jedan dan nakon naše prepiske donekle primirena medijska rasprava o jednom nepotpunom godišnjem financijskom izvještaju Rimac Automobila. Naime, ovlaštena državna agencija Fina objavila je da se zbog pogreške njezinih službenika stvorilo uvjerenje o Rimčevu zatajivanju podataka koji su navodno ipak bili predani. ‘Naravno, postoje i oni koji’, nastavio je on, ‘očekuju da pokažemo potpisane ugovore, uplate na naše račune i krvna zrnca naših kupaca.’

Projekt jedinstven u svijetu

Ne, Deutsche Welle je najviše zanimao projekt robotaksia. Primjerice, po ranije objavljenoj dinamici projekta, dosad je već trebao biti izgrađen tzv. Centar mobilnosti, odnosno terminal dotičnih taksija bez vozača – njima bi zapravo upravljala umjetna inteligencija. Također, bilo bi dobro znati kasni li još nešto ili će svi rokovi ipak biti ostvareni prema planu. Marko Pejković, vodeći menadžer tvrtke Project 3 Mobility, kazao nam je da se tek navedeno odobrenje financijskih sredstava EK-a smatra početkom glavnih projektnih aktivnosti.

Napominjemo da se projekt sastoji od tri temeljne komponente koje se razvijaju paralelno: autonomno električno vozilo, specijalizirana infrastruktura, te platforma za upravljanje kompletnom uslugom.

– Projekt napreduje u sve tri ključne komponente i svim elementima koji su dogovoreni kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti. Najvažniji i završni segment cjelokupnog projekta, kako stoji u rokovima na koje se pozivate, je pokretanje komercijalne usluge za korisnike 2025. godine – rekao je Pejković, dodavši kako je riječ o pothvatu koji kao takav ne postoji nigdje u Hrvatskoj. svijet.

Nova lokacija terminala

Jer, ovdje se cjelokupni pripadajući „ekosustav“ razvija od nule, sa svim neophodnim komponentama i fazama. „Stoga postoji mogućnost pomicanja nekog od brojnih koraka u realizaciji projekta“, doznajemo, „s time da fokus na zadržavanju krajnjeg roka početka pružanja usluga korisnicima ostaje nepromijenjen. Što se tiče Centra mobilnosti k

Više o temiIzvor: Leadermedia.hr