Izvještaj o baterijama i otpadnim baterijama, objavljeno ovoga tjedna u Europskom parlamentu, ima za cilj ojačati položaj potrošača. Proizvođače ono obvezuje na dizajniranje baterije u uređajima na način na koji ih se može jednostavno ukloniti ili zamijeniti. Ovim se, između ostaloga, na kraju prakse lijepljenja baterije za uređaj kojim se onemogućavalo kupca da je zamijeni, već bi zbog toga morao kupiti potpuno novi uređaj.

“Ovim zakonom tjeramo proizvođače da odustanu od ‘kupi-koristi-baci’, uz veću trajnost baterije i svijest potrošača. Baterije će se ponovno lakše vaditi ili mijenjati, a nositi će i naljepnice i QR kodove s podacima vezanim uz njihov kapacitet, performanse , trajnost i slično”, rekla je hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzankoja je radila na ovom zakonu.

Digitalna putovnica za baterije

Uvođenjem digitalne putovnice za baterije zaokružit će se proces od iste proizvodnje do recikliranja baterija, a elektronički snimač u uređaju će sadržavati sve informacije o vijeku baterije. “Preko QR kodova moći će se pristupiti putovnici za bateriju te će na taj način potrošači moći vidjeti kakve su baterije ugrađene, kako su proizvedene, kakva im je mogućnost popravka, može li se zamijeniti samo u cijelosti ili se mogu zamijeniti pojedinačne ćelije…”, ističe Borzan.

“Digitalna putovnica” za baterije morat će se primjenjivati ​​za sve LMT baterije (dakle čvrsto zatvorene mase do 25 kilograma), jednog kapaciteta većeg od 2 kWh, kao i za sve baterije za električna vozila.

Osim toga, velike će tvrtke morati provesti due diligence kako bi se pozabavile društvenim i ekološkim rizicima nabave, prerade i trgovine sirovinama, a minimalne razine obnovljenog kobalta, olova, litije i nikla moraju se ponovno upotrijebiti u novim baterijama. Minimalni cilj prikupljanja prijenosnih baterija do 2030. je 73%.

Nakon prihvaćanja u Europskom parlamentu, tekst nove regulative ide na prihvaćanje u Vijeću, nakon čega će biti objavljen u službenom glasniku EU te stupiti na snagu.

Više o temiIzvor:Bug.hr