Svjetsko tržište se posljednjih nekoliko godina neprestano mijenja, a posljedično su se promijenile i navike potrošača. Današnji e-kupci očekuju ugodno iskustvo kupnje, brzu i pouzdanu dostavu, mogućnost praćenja paketa u realnom vremenu i slobodu odlučivanja kada i gdje će paketi biti isporučeni. Svakako je jedan od najvažnijih kriterija, besplatna dostava, a potom slijedi i besplatan povrat te kupnja bez skrivenih naknada.
Navike hrvatskih e-kupaca
Broj hrvatskih e-kupaca porastao je u odnosu na razdoblje prije pandemije pa tako 75% hrvatskog stanovništva kupuje online čime su Hrvati dosegnuli europski prosjek. Ipak, hrvatski redovni e-kupci manje impulzivno kupuju od europskih kupaca. Stoga je i postotak redovnih hrvatskih e-kupaca, onih koji kupuju najmanje jednu kategoriju proizvoda svaki mjesec online, ipak nešto niži od europskog prosjeka (40%).
U redove online kupaca spadaju osobe sve dobi, stare od 18 – 70 godina koje prosječno naručuju 4,3 paketa mjesečno, ali se ipak ističe jedan tipičan profil hrvatskog online kupca: 42 – godišnja žena, udana, veće platežne moći koja živi u urbanoj sredini . Prema istraživanju od ukupnog broja online kupaca čak 59% redovnih e-kupaca čine žene.
TOP 3 proizvoda
Obuća i proizvodi iz kategorije ljepota i njega i dalje su u TOP 3 proizvoda koji se kupuju online, kako u Hrvatskoj tako iu Europi. Hrvati su najviše naručivali proizvode iz kategorije moda (53%), zatim obuću (49%), a na trećem mjestu proizvode iz kategorije ljepota i njega (47%). Praktičnost online kupovine ostaje kao jedan od glavnih pokretača kupnje posebno zbog činjenice da 77% ispitanika smatra kako je e-kupovina izvrstan način za uštedu vremena, dok 58% smatra da takav način kupovine značajno smanjuje stres koji klasična trgovina može proizvesti.
S obzirom na rat u Ukrajini i njegove gospodarske posljedice, europski e-kupci i dalje vode računa o cijenama, dok su hrvatski online kupci aktivniji u traženju velikih popusta, i to puno više od ostatka Europe. Čak 70% redovnih online kupaca veseli se velikim sniženjima kao što su Black Friday, Cyber Monday i sezonske rasprodaje, dok ih 62% smatra da kupuje putem interneta štedi novac.
Hrvati masovno koriste društvene mreže u svrhu kupovine
Jedan od glavnih trendova očekivanih u 2022. je popularnost internetske prodaje između pojedinaca. 2/3 redovnih korisnika e-kupaca su CtoC platformi, prisutni kao kupci, prodavači ili oboje. Zarađivanje dodatnog novca ili kupnja proizvoda po nižoj cijeni njihova je daleko glavna motivacija za kupnju na ovim internet stranicama. Dodatno, istraživanje je pokazalo da Hrvati masovno koriste društvene mreže u svrhu kupovine. Društvene mreže koriste se u 9 od 10 kupnji, iz razloga što su traženje informacija, inspiracija i, u većini slučajeva, za izravnu kupnju.
Zanimljivo je da 88% hrvatskih redovnih e-kupaca dalje preferira dostavu na kućnu adresu (što je pad od -2% u odnosu na godinu
Više o temiIzvor:Profitiraj.hr