Poduzetnici u Hrvatskoj zadovoljni su svojim poslovanjem, baš kao što i optimistično očekuju budućnost. Unatoč izazovnim godinama ponajviše zbog ekonomsko-geopolitičke situacije, pozitivizam, kad je poduzetništvo u pitanju, na visokom je nivou, pokazalo je to veliko istraživanje koje je u svibnju i lipnju ove godine proveo Ipsos za Mastercard u povodu predstavljanja treće sezone projekta Uplift namijenjenog razvoju mikro , malih i srednjih poduzetnika u Hrvatskoj. Gotovo polovica poduzetnika u Hrvatskoj svoje poslovanje ocijenila bi školskom ocjenom vrlo dobrim, a zadovoljstvo i kvaliteta zaposlenika te su odnosi s dobavljačima aspekti s kojima su poslodavci najzadovoljniji.

Naime, 43,6% ispitanih poduzetnika svom poslovanju daje ocjenu 4 (na skali od 1 do 5), njih 26,1% svoje poslovanje ocjenjuje trojkom, a 20,7% svom poslovanju daje ocjenu odličnu.

Čak 96,3% poduzetnika smatra da je najvažniji segment za uspješno poslovanje kvalitete zaposlenika, dok je drugo mjesto po važnosti sa 93,8% zauzelo zadovoljstvo zaposlenika. Poslodavci smatraju da su im od velikog značaja za uspjeh poslovanja zakonska regulativa te broj korisnika njihovih proizvoda odnosno usluga. Zanimljivo, kao najmanje važnu stavku za uspjeh poslovanja navode odnos s jedinicama lokalne samouprave.

Pitani da školskim ocjenama ocijenite zadovoljstvo pojedinim segmentima svog poslovanja, poslodavci su najveće zadovoljstvo pokazali kvalitetom zaposlenika. Njih 39,8% je kvalitetu svojih zaposlenika ocijenilo čistom peticom, a 38,2% im je dalo ocjenu vrlo dobar. Čak 76% ispitanika je u odnosu na dobavljače dalo ocjenu vrlo dobar ili odličan, a treće mjesto na ljestvici stvari s kojima su poduzetnici najzadovoljniji zauzelo je zadovoljstvo zaposlenika. U najmanjoj mjeri zadovoljni su suradnjom s jedinicama lokalne samouprave i cijenom sirovina.

Žene poduzetnice optimističnije od muških kolega

Istraživanje je osim trenutnog pogleda na poduzetništvo donijelo i uvid u očekivanja poduzetnika u sljedeće dvije godine, a pokazalo se da 61% njih očekuje bolje poslovanje poduzeća, dok 11% njih očekuje negativan trend. Zanimljivo je da nešto optimističniji pogled na budućnost imaju žene nego muškarci, a gledano po dobi, najoptimističniji poduzetnici su oni između 27 i 40 godina (77,2%).

Poslodavci koji rade u sektoru turizma i ugostiteljstva značajno su pozitivni u odnosu na dvije budućnosti, čak 77% njih smatra da će u idućoj godini poslovanje tvrtke biti bolje.

Broj korisnika proizvoda ili usluga i opće poslovanje tvrtke percipiraju se kao aspekti koji će u idućih dvije godine biti malo ili puno bolji nego što su sad, jer druge strane poduzetnici ne očekuju pozitivne promjene u cijenama sirovina, u odnosu na financijske institucije i suradnjom s jedinicama lokalne samouprave. samouprave.

U Lici i Banovini poduzetnici pokazuju indikaciju pozitivne percepcije poslovanja tvrtke u sljedeće dvije godine u aspektima zakonske regulative, dostupnosti sirovina, cijene sirovina, kvalitete zaposlenika, broja korisnika proizvoda/usluga te usmjerenosti na ekološku, društvenu i etičku odgovornost u poslovanju. Poslodavci u Hrvatskom Primorju i Istri očekuju nešto lošije poslovanje s aspekta kvalitete zaposlenika i zadovoljstva zaposlenika.

Fokus na digitalizaciju poslovanja

Uz zadovoljstvo zaposlenika kao i njihovu kvalitetu, poduzetnici navode kako će u sljedeće dvije godine jednako važan aspekt poslovanja biti digitalizacija poslovanja (prosječna ocjena 3,8) koja uključuje razvoj web shopa, informatizaciju poslovnih procesa, prihvat različitih (digitalnih) načina plaćanja i slično.

Razvoj tehnologije sve snažnije utječe na način poslovanja, a ispitani poduzetnici u Hrvatskoj navode da je blockchain vrsta tehnologije s kojom su najmanje upoznati (32,8% ispitanih) te očekuju najmanji utjecaj te tehnologije na poslovanje tvrtke. Uređaji koji prikupljaju i međusobno razmjenjuju podatke (IoT) te cloud (informatičko okruženje za rad i arhiviranje podataka) poduzetnici navode kao tehnologije od kojih očekuju najveći utjecaj na poslovanje svoje tvrtke u sljedeće tri godine. Zanimljivo je da čak 38,2% ispitanika smatra kako im umjetna inteligencija (AI) neće utjecati na poslovanje u sljedeće tri godine.

Prijave za treću sezonu Uplift akademije traju do 1. listopada

Kako bi učinio mikro, male i srednje poduzetnike, s fokusom na one u segmentu turizma, ugostiteljstva i uslužnih djelatnosti, što otpornijima na izazove na tržištu te kako bi im se pružila potrebna znanja i vještine za daljnji razvoj i implementaciju poslovnih ideja, Mastercard je 2021. godine pokrenuo projekt Uplift koji sada ulazi u svoju treću sezonu. Cilj je projekta stvaranje poduzetnika koji kroz obrazovanje dobivaju alate za postizanje konkurentnosti u digitalno doba. Upravo je zato u sklopu projekta u suradnji s Algebrom pokrenuta Uplift akademija, sveobuhvatni obrazovni program namijenjen MMSP. Dosad je kroz akademiju prošlo 72 poduzetnika iz svih dijelova Hrvatske, a od danas do 1. listopada 2023. svi zainteresirani vlasnici mikro, malih i srednjih poduzeća iz područja turizma, ugostiteljstva, uslužnih i pripadajućih djelatnosti mogu prijaviti sebe ili svoje zaposlenike na natječaj za stipendije. putem obrasca dostupnog na uplift.hr.

Osigurane su 32 stipendije za polaznike koji će osim edukacije kroz deset modula (Leadership, Digitalna transformacija: Primjena modernih tehnologija do poslovnog uspjeha, Design thinking u turizmu, Održivo upravljanje destinacijom, Održivi turizam, Ekonomija doživljaja – budućnost razvoja turizma, Platforme i poslovni modeli temeljeni). na internetu stvari (IoT), Četvrta industrijska revolucija i industrija 4.0, Posvećenost rastu i rezultatima, Korisničko putovanje) od studenog ove godine do ožujka 2024. raditi u timovima pod vodstvom mentora te razvijati vlastite projekte koje će na kraju akademije prezentirati potencijalnim investitorima, a pobjednički tim očekuje i novčana nagrada.

“Treća generacija Upliftera je pred nama. Prošlogodišnji rezultat Net promotora bio je 89%, što je fantastičan rezultat. S obzirom da je mjerilo zadovoljstva polaznika s jedne strane i lojalnosti korisnika za preporuku Uplift Academy s druge strane, rekao bih da imamo jako dobar ‘ proizvod’. Bez obzira na tako dobre rezultate, za novu školsku godinu pripremamo manje izmjena u nastavnom planu i programu. Fokus je i dalje na digitalnoj transformaciji i zelenoj tranziciji mikro, malih i srednjih poduzeća koja djeluju u području turizma. Uz sve to, vrlo važno nam je da polaznici prođu kroz teme iz područja liderstva, HR-a, marketinga, inovacija, što će im također značajno pomoći da prošire svoja znanja kako bi bili uspješniji u svakodnevnom poslovanju. istaknuo je Igor Kundićčlan Uprave Algebre.

Kundić kaže i kako ga veseli što su polaznici u anketama nakon održane edukacije nerijetko spominjali riječ „održivost“ što pokazuje da ih je Uplift akademija senzibilizirala i osvijestila koliko je održivo ključno za buduće poslovanje. Iz tog razloga će se u trećoj sezoni akademije održivosti još više vezati za nastavne planove.

Uplift akademija za javnu upravu – novost treće sezone

U trećoj sezoni Uplifta planirane su i nove aktivnosti. „Reakcije prve dvije generacije sudionika Uplift ak

Više o temiIzvor:Profitiraj.hr