Najveći domaći tekstilac AquafilCRO u Hrvatskoj nikada nije prodao ni gram svojih proizvoda

AquafilCRO najveća je tekstilna tvrtka u Hrvatskoj. Prema Fininim podacima za 2021., prihod te tvrtke iz Oroslavja u Hrvatskome zagorju tvorio je 15 posto od ukupnih prihoda svih 346 poduzetnika koji proizvode tekstil u Hrvatskoj. Unatoč tomu za AquafilCRO rijetko se čuje u široj javnosti. Da tvrtka posljednjih godina redovito ne dobiva nagrade poput ‘Zlatnoga ključa‘ za najboljeg srednjeg izvoznika ili ‘Zlatne kune‘ za najuspješnije veliko trgovačko društvo u Krapinsko-zagorskoj županiji, u medijima se vjerojatno ne bi ni spominjala.

Najveća tekstilna tvrtka u Hrvatskoj nije beznačajna ni unutar talijanske grupacije Aquafil koja diljem svijeta ima ukupno dvadeset proizvodnih lokacija, od Slovenije (gdje ima čak četiri tvornice) do Tokija, Čilea i Kalifornije. Prošle godine ostvarila je prihod od 684,1 milijun eura, u čemu je AquafilCRO sudjelovao s 49,3 milijuna eura. Prema ostvarenim prihodima i dobiti prošla je godina, inače, bila rekordna i za oroslavsku tvrtku i za cijelu grupu, kojoj su prihodi porasli za dvadeset posto. Kad su u Trentu, gdje je Aquafilovo sjedište, zbrojili lanjske rezultate poslovanja, tvrtkin predsjednik i glavni izvršni direktor Giulio Bonazzi slavodobitno je izjavio:

– U 2022. ostvarili smo rekordne rezultate. Požnjeli smo plodove dugotrajnog rada koji je potvrdio Aquafilovu otpornost i vodstvo, čak i u složenom kontekstu. Aquafilove strateške odluke donesene prije mnogo godina pokazale su se ključnima. Geografska diverzifikacija omogućila je iskorištavanje važnih tržišnih prilika u nekim regijama ublaživši moguće manje povoljne rezultate u drugim područjima. Ulaganja u istraživanje i razvoj proširila su asortiman održivih proizvoda omogućivši Aquafilu da postane mjerilo za tržište i rješenje koje bi svi željeli ponoviti (…) Želim naglasiti da sljedeće tri godine gledamo s optimizmom te očekujemo i rast u svim svojim poslovima na globalnoj razini.

Rezultati poslovanja za prvo ovogodišnje polugodište, međutim, pokazali su da je optimizam glede poslovanja grupacije u sljedeće tri godine bio, blago rečeno, preuranjen. Grupa je, naime, polugodište završila s padom prihoda od 11,4 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje te je zaronila u gubitak od četiri milijuna eura, nasuprot dobiti od gotovo 18 milijuna eura u prvome lanjskom polugodištu.

– Prvu polovinu godine obilježila je velika volatilnost. Referentni kontekst bio je izazovniji od očekivanoga. U regiji EMEA znatno je usporilo krajnje tržište, što je utjecalo na prodane količine Grupe. Štoviše, visoka jedinična vrijednost zaliha uskladištenih u prethodnoj godini zajedno sa snažnim smanjenjem cijena sirovina izazvala je privremen, ali znatan pad marži – morao je konstatirati Bonazzi u polugodišnjem izvještaju o poslovanju Grupe.

Sve što vrijedi za Grupu Aquafill, vrijedi i za AquafilCRO. Nakon pada prihoda za dvadesetak posto u pandemijskoj 2020. godini, iduće se godine oroslavska tvrtka vratila na pretpandemijsku razinu, a onda je 2022. ostvarila i snažan rast prihoda (od 33 posto) te skok dobiti od 167 posto, na 2,23 milijuna eura. Međutim, taj financijski rezultat nije proizišao iz rasta proizvedenih i prodanih količina (naprotiv, proizvodnja je količinski bila manja šest posto nego godinu prije iako je miks proizvoda bio povoljniji), nego iz povećanja zaliha i njihova vrednovanja, čija se vrijednost lani gotovo udvostručila.

– Nakon korone smo, bez nekih opravdanih i racionalnih razloga, naivno pretpostavili da će se sve vratiti u normalu i da ćemo se ponovno posvetiti poslovanju u stilu business as usual. Međutim, svatko tko je na trenutak ​skinuo ​ružičaste naočale, mogao je vidjeti da je u svijetu mnogo više novih izazova koji utječu na sve nas, ma gdje bili. Problemi u kineskom gospodarstvu, prekidanje logističkih lanaca, energetska kriza, rat u Ukrajini i uza sve to, kao šlag na tortu, inflacija, na koju smo bili posve zaboravili. Tržišta su na sve to reagirala manje ili više racionalno, ali u skladu sa svojim zakonima potražnje i ponude. S j

Više o temi

Izvor:Lidermedia.hr