Škoda Favorit legendarni je model češke tvornice, proizvodio se od 1987. do 1994. godine, a jedan njezin primjerak je, u stanju kao nov, nedavno prodan na aukciji za 24.000 eura

Povijest Škode kao marke automobila ne bi bila to što jest bez legendarnog modela Favorit, kompaktnog “hatchbacka”, koji se proizvodio krajem 80-ih pa sve do sredine 1990-ih godina prošlog stoljeća. Osim brojnih obitelji s jugoistoka Europe, ovaj su model vozila i vozači relija, da bi umjesto njega, sada već pod krovom Volkswagena, u prodaji 1994. godine bila puštena Škoda Felicia.

— tekst slijedi nakon oglasa —

Iako se ne proizvodi već 30 godina, Favorit se i dalje tu i tamo može vidjeti na cestama u našoj regiji – no, vjerojatno niti jedan primjerak nije očuvan kao model iz 1993. godine, o kojem je ovdje riječ. Ova je “Favoritka” kupljena te godine u Ateni, nova vlasnica ju je odvezla kući, ali potom shvatila da “vožnja nije baš za nju”. Škoda je tako ostala nekorištena u garaži dugi niz godina, sve dok je prošle jeseni na dražbi nije kupio češki vozač utrka Jiří Mičánek Junior.

Za potpuno očuvanu Škodu Favorit, staru 30 godina i samo 34 kilometra na broju – za koliko se danas može kupiti, primjerice, nova Fabia, dao je 24.000 eura. Stari auto još uvijek ima zaštitne folije, slične nedavno otkrivenim Teslama u Kini, novi vlasnik kaže kako će ga također čuvati i ne misli ga voziti, prenosi Motor1.

Ovaj model slabije je opremljen u verziji iz tadašnje ponude u LX izvedbi. Motor je 1,3-litreni benzinac od 54 KS, a najveća brzina je deklarirana na 137 km/h. Kad je riječ o unutrašnjosti, ona je rudimentarna, na mjestu gdje bismo očekivali brojač okretaja motora nalazi se analogni sat, ali je unutrašnjost barem ukrašena “luksuznim” lažnim drvenim umecima, tipičnim za godinu proizvodnje.

Više o temiIzvor:Bug.hr