IKEA je švedski multinacionalni konglomerat sa sjedištem u Nizozemskoj koji dizajnira i prodaje namještaj spreman za sastavljanje, kuhinjske uređaje, ukrase, dodatke za dom i razne druge proizvode i usluge za dom.
Ulaskom kompanije Lidl na tržište Bosne i Hercegovine i intenziviranjem radova na izgradnji autoceste, ponovo se postavlja pitanje kada će švedski gigant IKEA otvoriti svoje trgovine u Bosni i Hercegovini.
Tim povodom redakcija Klix.ba kontaktirala je IKEA-u i raspitala se o njihovim planovima u odnosu na Bosnu i Hercegovinu.
„IKEA-in strateški plan širenja za iduću godinu već je usvojen i pažljivo se procjenjuje na godišnjoj razini. Bosna i Hercegovina tu nije uključena, jer smo trenutno fokusirani na druge prioritete širom svijeta”, rekli su nam. Nadalje su nas obavijestili da je IKEA-ino buduće širenje dio vjerojatnog i dugoročnog planiranja.
“Buduća prisutnost IKEA-e ovisi o raspoloživim resursima i našoj kontinuiranoj potrazi za tržištima i regijama s velikim potencijalom. IKEA neprestano procjenjuje svoje širenje na postojećim i novim tržištima, kao i razmatra nove franšize”, odgovorili su nam.
To znači da će stanovnici Bosne i Hercegovine još dugo morati ići u susjednu Hrvatsku i Srbiju kako bi posjetili najbliže IKEA trgovine.
Od ranije je poznato da Ikea prilikom donošenja odluke o širenju analizira i cijene energije, logističke karakteristike, prihode građana, prisutnost konkurencije. Sve su to elementi koji u konačnici utječu na konačnu cijenu proizvoda i najčešći razlozi zašto u vrlo bliskim zemljama imate odstupanja u cijenama proizvoda.
Glavni razlog razlika u činjenici da bi mogli biti različiti distribucijski centri. Naime, Hrvatska se opskrbljuje iz onog u Rumunjskoj pa je promet kompliciraniji, dulji i skuplji, dok je Mađarska u puno boljoj situaciji.
IKEA je St
Više o temiIzvor:Poslovni.hr