Prošle godine kasnila je trećina vlakova državne Njemačke željeznice.
Što se god događalo u Njemačkoj, izvan te zemlje opstaje klišej da se ovdje zna red i posebno cijeni točnost te da, recimo, vlakovi stižu u minutu točno!, piše Deutsche WelleAli to već duže vrijeme nije tako.
Prošle godine kasnila je trećina vlakova Državne njemačke željeznice (Deutsche Bahn). Kvota kašnjenja povećava se iz godine u godinu. Nisu ljuti samo putnici po peronima, nego i logističke kompanije pucaju od srdžbe jer teretni vlakovi Deutsche Bahna kasne.
Veliki dug
Takvo poslovanje dovelo je do ove divovske željezničke tvrtke do duga od preko 30 milijardi eura. Putnici, osim zbog kašnjenja kukaju zbog visokih cijena karata i krcatih regionalnih vlakova.
Na sve ove godine došli su povremeni štrajkovi osoblja, koje traže znatna povećanja plaća u jeku općih poskupljenja. Štrajk u trajanju od 50 sati trebao je početi u nedjelju 14. svibnja, ali je u posljednjem trenutku otkazan.
Ni Deutsche Bahn nema iluzije. “Trenutna operativna situacija nije prihvatljiva za nas, putnike i željezničke kompanije”, rekao je glasnogovornik željeznica za DW. Jon Worth, analitičar željezničkog prometa iz Berlina, kaže da je najveći problem nedostatak ulaganja u infrastrukturu.
“Željeznice su došle do krajnjih granica”, kaže Worth za DW. “Ovdje puno vlakova prometuje po staroj i trošnoj infrastrukturi, naprosto se nije ulagalo u pruge, mostove ili signalizaciju onoliko koliko je potrebno da se ponudi pouzdana usluga.”
S time se slaže i Karl-Peter Naumann, počasni predsjednik aktivističke skupine PRO Bahn, koja se zalaže za bolji željeznički promet. “Za klijente to znači kašnjenja i, kao izravnu posljedicu, propuštanje idućeg vlakna.” Ne samo da se mreža pruga održava loše, već se i – smanjuje. Ukupna dužina pruge je od 1994. smanjena za 20 posto, bitno je smanjen i broj skretnica.
Kako kaže Jon Worth, to znači da su postojeće željeznice krcate do krajnjih granica i da nema alternative. Kad jedan vlak stane, staju i svi iza njega. Deutsche Bahn priznaje da je infrastruktura najveći problem i to objašnjava činjenicom da za nju godine ne izdvajaju dovoljno financijskih sredstava, a rast potreba za putnicima je velik. “Željeznička mreža više ne može izdržati”, kaže glasnogovornik tvrtke, “djelomično je zastarjela, sklona kvarovima i nedovoljno kapaciteta.”
Prema Worthu, odgovornost za probleme gomilala se desetljećima. “Problemi proizlaze iz odluka koje su donesene prije dvadeset godina”, kaže on. S njim se slaže i Naumann koji kaže da se premalo ulagao u širenje i održavanje mreže. U ožujku je Državni ured za reviziju objavio poražavajuće izvješće u kojem se prošle godine njemačke vlade i Deutsche Bahn kritiziraju zbog “trajne krize” željeznica.
Kritizirana je gomila dugova tvrtke koja se u posljednjih sedam godina povećavala za pet milijuna eura – dnevno. “Potrebne su temeljite reforme kako bi željeznički sustav mogao igrati ulogu u prometnoj i klimatskoj politici”, rekla je voditeljica revizorskog ureda Kay Scheller.
Deutsche Bahn i aktualna Vlada počele su poduzimati neke korake. U ožujku su odobrena ogromna ulaganja od 45 milijardi eura do 2027. godine. Željeznica je ključni dio plana njemačkih vlasti da zemlja do 2045. godine postane klimatski neutralna.
“Do 2030. godine bit će stvorena vrlo efikasna željeznička mreža”, tvrdi glasnogovornik Deutsche Bahna. Nade se polažu iu takozvani Deutschlandticket, mjesečnu pretplatnu kartu po cijeni od 49 eura koja vrijedi za sav gradski i regionalni promet u cijeloj Njemačkoj. Vožnja uz te karte počela je od ovog svibnja.
Brzi vlakovi
Prometni analitičar Jon Worth napominje da su veliki poduhvati u tijeku, poput izgradnje nove brže linije između Frankfurta i Mannheima ili nabave nove flote superbrzih ICE 3 Neo vlakova.
Worth kaže da je Deutsche Bahn i do sada odrađivao “pristojan posao pod vrlo, vrlo teškim okolnostima”, po
Više o temiIzvor:Poslovni.hr