Bez obzira na veličinu, ai sektor u kojem poslu, poduzetnicima sve vrste obavljanja svakodnevnih zadataka uvelike olakšavaju raznovrsna računalna rješenja. Intrigira ih umjetna inteligencija i sve ih više želi holistički pristupiti kibernetičkoj sigurnosti

Pitanje je postoji li danas tvrtka koja bi se mogla opstati bez poslovnih rješenja informacijske tehnologije (IT). Od najuobičajenijih rješenja poput slanja elektroničke pošte ili promjene zaporke do pristupa bazi podataka, IT pomaže da se posao vodi sigurnije, brže i učinkovitije. Optimiziranje poslovanja, zaštita, ušteda, poboljšanje korisničkog iskustva, lakšu komunikaciju ili širenje poslovanja nemoguće je danas dugoročno postići bez korištenja informacijske tehnologije.

Danas doista ne možemo, prema mišljenju izvršnog direktora u SysKitu Toniju Frankolizamisliti osnovno poslovanje bez komunikacijskih platformi, e-pošte, oblaka za pohranu podataka, umrežavanje i analitike te raznih rješenja za kibernetičku sigurnost. Posljednjih nekoliko godina jedan od primarnih poslovnih zahtjeva i izazova bio je omogućavanje hibridnog rada, odnosno obavljanje posla s bilo koje lokacije, s tehnologijom temeljenom na oblaku. Oblak je dostupan godinama, ali koronakriza i energetska kriza potaknule su pomak s on-premises infrastruktura na oblak, što je malo slabije izražen trend u visokoreguliranim industrijama, premda se i one sve više okreću oblaku.

Važnost sigurnosti

– Poseban je naglasak na otpor sigurnosnim incidentima. Cyber ​​​​napadi postaju sve češći i sofisticiraniji, stoga biste trebali razmisliti o holističkom pristupu sigurnosti. Među renomiranim pružateljima usluga u oblaku, Azure se etablirao kao jedno od najpouzdanijih rješenja zahvaljujući visokim sigurnosnim standardima, usklađenosti s ISO i SOC standardima te širokim mogućnostima integracije s drugim oblak-servisima. Od komunikacijskih platformi valja spomenuti Microsoft Teamse, koji su zbog postojećih kolaboracijskih mogućnosti privukli više od 270 milijuna korisnika.

Rješenja za sigurnost, automatizaciju i poslovnu inteligenciju koja omogućuju uštede i ubrzavanje procesa postala su poslovni imperativ, a naš odgovor na današnje poslovne zahtjeve bio je razvoj Syskit Pointa. U razgovoru s klijentima i analizom potreba tržišta uvidjeli smo da korisnici imaju velike izazove s transparentnošću i sigurnošću podataka. Naš proizvod je SaaS (eng. softver kao usluga – softver kao usluga) Microsoftova platforma za upravljanje stanar. Naši klijenti imaju stotine tisuća korisnika u svojim okolinama. S pomoću centraliziranog na kontrolnu ploču i izvještaja IT stručnjaci mogu brzo preuzeti kontrolu nad resursima, a automatizacijskim mogućnostima sustavno provoditi podatkovne politike. Tako podržavamo tvrtku u usklađivanju s različitim međunarodnim sigurnosnim standardima – navodi Frankola.

Odgovor na promjene

Točnost, pravodobna reakcija, pouzdanost te usmjeravanje resursa u Osnovni, temeljni poslovanje samo su neki od ključnih doprinosa IT-a tvrtkama, smatra direktor prodaje u Setcoru Krešimir Jurića oblak, odnosno infrastruktura kao usluga, danas je vrlo popularno rješenje. Naime, kazao je, konvencionalni IT procesi i sustavi svojim korisnicima više ne mogu pružiti rješenja i odgovore na brže promjene u izazovima koji se nameću svim industrijama.

– Čelni ljudi IT sektora u tvrtkama traži pouzdanog partnera koji može kompenzirati takve dinamičke zahtjeve i osigurati rješenja. Umjesto da troše vrijeme i novac na rješavanje ICT problema, tvrtke mogu angažirati te resurse za jačanje pozicije na svom tržištu ili se proširiti prema novima. Setcor, primjerice, upravlja njihovim ICT potrebama te se brine o infrastrukturi tvrtke, uključujući upravljanje i održavanje ICT kapaciteta. Korisniku je pruženo rješenje za sigurnu mrežu njegova podatkovnog centra, koje se prethodno može samostalno kreirati zahvaljujući na liniji alatu. Tako tvrtke mogu imati svoj virtualni podatkovni centar kojim se znatno štedi energija, povećava učinkovitost, fleksibilnost, skalabilnost i pouzdanost te pojednostavljuje upravljanje – misli Jurić.

Olakšanje poslovanja

ja direktor softverskog inženjeringa – interni angažmani i FIYU product manager u Serengetiju Saša Ivičević ističe da IT rješenja poduzetnicima olakšavaju svakodnevno poslovanje te da različita IT rješenja tvrtke primjenjuju s istim vrhom: smanjiti administrativne zadatke, ubrzati procese, poboljšati komunikaciju, povećati produktivnost i učinkovitost te poboljšati kvalitetu usluga i proizvoda. Prema njegovom mišljenju, danas su najzvučnija IT rješenja iz domene oblak-rješenja, umjetne inteligencije, interneta stvari i lanca blokova (engl. blockchain).

– Poduzetnici traže rješenja za automatizaciju poslovnih procesa, upravljanje odnosima s klijentima i povećanje produktivnosti, odnosno rješenja koja omogućuju lakšu organizaciju i upravljanje poslovnim procesima i resursima. Često su to rješenja prilagođena samo specifičnim poslovnim potrebama. Često tražena rješenja su i softver za upravljanje projektima, CRM (engl. upravljanje odnosima s kupcima) softveri za upravljanje odnosima s klijentima te softveri za računovodstvo i financije.

Također, poduzetnici traže rješenja koja im omogućuju sigurnu i učinkovitu komunikaciju i suradnju na daljinu, kao što su videokonferencijski alati, rješenja za upravljanje dokumentima u oblaku te alati za virtualni radni prostor. Serengeti kao konzultantska IT tvrtka nudi kompletan paket usluga potrebnih za razvoj IT rješenja koje možemo koristiti na principu Team Extension Modela, gdje naši stručnjaci svojim iskustvom i znanjem nadograđuju postojeće razvojne timove klijenta. Moguća je suradnja iu obliku samostalnog izvođenja projekta, kod kojeg razvijamo cjelovito rješenje prema specifikacijama i potrebama klijenta. Posljednjih nekoliko godina težište nam je na razvoju vlastitog proizvoda FIYU kao IT rješenju koje ubrzava i olakšava razvoj aplikacije – objasnio je Ivičević.

Umjetna inteligencija

Najčešći su zahtjevi korisnika rješenja u oblaku i zaštita podataka, kaže Lazo Dodik, stručnjak za prodajna rješenja u Data Targetu, Compingovoj tvrtki kćeri koja se bavi upravljanjem podatkovnim centrom, a rješenja Data Targeta pomažu poduzetnicima da učinkovitije i brže obave neke zadatke, povećaju svoju dostupnost, sigurnost sustava i mobilnost te bolje opslužuju podatke svojih zaposlenika i klijenata. Budući da se korisničke navike mijenjaju i treba im pristupati drugačije, korisnicima osiguravaju svakodnevnu podršku.

Za voditelja Odjela prodaje u DataBoxu Zvonimira Milasa jasno je da IT rješenja omogućuju poduzetnicima unapređenje poslovnih procesa i ubrzanu digitalizaciju poslovne infrastrukture. Najzvučnija rješenja u Hrvatskoj i svijetu svakako su ona koja se naslanjaju na umjetnu inteligenciju.

– To je trend koji će potrajati, ali pružatelji usluga moraju biti spremni reagirati na vrijeme i izraditi adekvatna rješenja s ciljem unaprjeđenja poslovnih procesa korisnika. Unatoč ubrzanom razvoju tržišta poslovni korisnici i dalje traže pružatelje usluga koji će im biti svakodnevna podrška i konzultanti koji će im pomoći da se snađu u novom okružju. DataBox diferencira aktivnu korisničku podršku. Pokušavamo u središte staviti korisnika i njegove zahtjeve, što često uključuje izradu rješenja po narudžbi – opisuje Milas.

Briga o zaposlenicima

Rittal Ecosystem IT u suradnji s partnerima ima odgovore na sva pitanja korisnika, naglasio je regionalni direktor marketinga Rittala Igor Šugarjer upotrebljava standardizirane komponente, sustave i rješenja za stvaranje skalabilne i isplative IT infrastrukture za trljati ja oblak-scenariji. RiMatrix Next Generation je platforma otvorenog sustava s modularnošću i fleksibilnošću, objasnio je, koja stvara temelj za IT infrastrukturu koja se može konfigurirati prema zahtjevima gotovo svake industrije. Nadalje, RiMatrix Next Generation omogućuje visoku fleksibilnost, sigurnost i učinkovitost u koordiniranom sustavnom rješenju koje uključuje IT kabinet, distribuciju električne energije, hlađenje, nadzor i sigurnost.

Nikada jači pritisak na tržište rada stvara demografsko propadanje omjerom nataliteta i smrti

Više o temiIzvor: Leadermedia.hr