Guliver
Autor: Dnevno.hr/IJ
Umjetna inteligencija (AI) vjerojatno će uzdrmati industriju prijevoza i transformirati način upravljanja lancima opskrbe te smanjiti broj poslova koji se obavljaju ljudskom radnom snagom, tvrde analitičari i stručnjaci iz industrije, piše CNBC.
Prema istraživanju analitičara Morgan Stanleya predvođenih Ravi Shankar, umjetna inteligencija mogla bi potpuno ili gotovo potpuno ukloniti ljude iz opskrbnog lanca, uključujući radna mjesta smještena u uredima. Analitičari dodaju da je nakon najave dolaska autonomnih vozila industrije teretnog prometa na veliku prekretnicu.
Banka Morgan Stanley predviđa da će iduće godine američkim autocestama početi voziti nekoliko stotina autonomnih kamiona, što će smanjiti cijenu prijeđenog kilometra za 25 do 30 posto, a na kraju za nekoliko godina, barem tri, potpuno eliminirati potrebu za vozačima.
Nestašice robe bit će prošlost
Proizvodnja i prijevoz robe, već složen proces, bio je poremećen zbog pandemije COVID-19 i rusko ukrajinskog rata, što je rezultiralo nestašicom komponente poput računalnih čipova i preusmjeravanjem isporuka. To znači da tvrtke često nisu svjesne što se događa s njihovim proizvodima od jednog do drugog kraja procesa.
“Usvajanjem generativne umjetne inteligencije u području kamionskog prijevoza i problem logistike poput manjka vozača kamiona i nestašice dječje formule na policama trgovina postati će daleka prošlost”, napisali su analitičari Jefferiesa predvođeni Stephanie Moore u istraživačkoj bilješci objavljenoj 6. lipnja.
Generativna AI preuzeti veliki dio operacija velikog prijevoznika Maerska, rekao je glavni tehnološki i informacijski direktor Navneet Kapoor.
“AI i strojno učenje postoje već vrlo dugo… Tijekom godina, napredovalo se od zanimljivih istraživačkih projekata do ‘stvarnih’ projekata unutar tvrtki… A sada, s dolaskom generativne umjetne inteligencije… imamo pravu priliku da umjetna inteligencija postane mainstream”, izjavio je Kapoor za CNBC putem telefona.
“Maersk koristi umjetnu inteligenciju već nekoliko godina i sada “agresivno radi na integraciji” tehnologije u svoje poslovne procese i funkcije na višoj razini”, rekao je Kapoor. Jedan od načina na koji se već koristi je poboljšanje zakazivanja za korisnike.
Pojaviti će se nova zanimanja
Tvrtka također želi koristiti AI kako bi riješila problem pretrpanih dostavnih ruta.
Također, Kapoor je rekao da tvrtka želi koristiti vrstu generativne umjetne inteligencije poznate kao veliki jezični model, koji uči kako prepoznati, sažeti i generirati tekst i druge vrste sadržaja na temelju ogromne količine podataka, kako bi bolje razumjela proces prodaje.
“Možete dobiti potpuni pregled svih transakcija koje je klijent obavio s vama tijekom posljednjeg godišnjeg razdoblja, možete otkriti osnovne uzroke zašto, primjerice, gubite poslove u određenom poslovnom području”, rekao je Kapoor.
“Generativna AI, po mom mišljenju, vrsta je poremećaja koji se događa samo jednom u životu… tako da će biti gubitak poslova u tradicionalnom smislu, ali također vjerujem da će se stvoriti nove poslove kao što je to slučaj s prethodnim tehnološkim revolucijama”, rekao je Kapoor, dodavši da će zanimanja poput inženjera za brže odgovore vjerojatno biti tražena.
Autor:Dnevno.hr/IJ
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.
Više o temiIzvor: Dnevno.hr