ŽELE PUTOVATI DVA PUTA GODIŠNJE
Destinacije koje Hrvati najčešće posjećuju su Italija, BiH, Austrija, Španjolska i Grčka. Tijekom putovanja najčešće žele razgledavati znamenitosti i opušteno se odmarati
Na odmoru u inozemstvu 69 posto Hrvat će plaćati karticom, mobitelom ili pametnim satom, a tijekom odmora gotovo 40 posto planira potrošiti između 200 i 600 eura po osobi. Hrvati koji planiraju putovanje u inozemstvo, njih 78 posto, platili su svoje putovanje putem turističkih agencija i to putem online kanala, odnosno interneta. Ovo su rezultati Studije o namjerama putovanja i plaćanja 2023. koju je objavila Visa, a koja je provedena na osam tržišta srednje i istočne Europe, uključujući i Hrvatsku, kažu istraživači koji su se pozabavili ovom tematikom.
POGLEDAJTE VIDEO:
– Digitalna plaćanja najpopularnija su metoda plaćanja među turistima iz svih ispitanih zemalja srednje i istočne Europe, a više od tri četvrtine njih namjerava se na ovaj način plaćati tijekom odmora u inozemstvu. Hrvatska je dio tog trenda, pa 69 posto Hrvata koji odlaze u inozemstvo tijekom odmora namjeravaju plaćati karticom, pametnim telefonom ili pametnim satom – dodaju.
– Istraživanje je pokazalo da je sve popularniji način plaćanja, uključujući i tijekom odmora u inozemstvu, plaćanje putem mobilnih novčanica koje su potpomognute Visinim sustavima i tehnologijama – objašnjava Renata Vujasinovićgeneralna direktorica Više u Republici Hrvatskoj.
Istraživanje je pokazalo da Hrvati najčešće plaćaju karticom ili pametnim telefonom u restoranima, trgovinama, u muzejima, suvenirnicama i javnom prijevozu.
– S rastom e-trgovine, sve smo spremni kupovati razne proizvode i usluge putem interneta. Stoga se ne čudi da ljetovanja plaćamo i putem interneta. Većina, odnosno 79 posto Hrvata koji planiraju samostalan odmor u inozemstvu platit će jednu od usluga vezanu uz putovanje putem online kanala. Smještaj će na taj način platiti 52 posto ispitanika, 40 posto ispitanika će rezervirati prijevoz, a njih 28 posto će putem online kanala platiti ulaznice i kupiti izlete – dodatno je pojašnjeno u studiju.
– Istraživanje Visa pokazuje da će 78 posto Hrvata kupovati paket aranžmane za putovanje u inozemstvo putem online kanala prodaje – putem internetskih stranica putničkih agencija ili platformi koje prikupljaju ponude turoperatora. Gotovo dvije trećine turista (74 posto) platit će svoju putnu karticu ili digitalni novčanik. Osim u Hrvatskoj, online plaćanje ljetovanja popularno je u Slovačkoj (76 posto) i susjednoj Sloveniji (74 posto) – dodali su.
Foto: PR
U inozemstvo ove godine planira putovati 20 posto Hrvata
‘Ispitanici iz Hrvatske na odmoru u inozemstvu planiraju potrošiti između 200 i 600 eura po osobi. U inozemstvu ove godine planira putovati 20 posto ispitanika iz Hrvatske. Gotovo 40 posto Hrvat planira potrošiti između 200 i 600 eura po osobi, a prosječno trajanje putovanja je sedam dana.
Hrvatski ispitanici, njih 38 posto ne namjerava otkazati planove čak i ako inflacija ostane visoka, a životni troškovi nastave rastu. Ne, 61 posto Hrvata koji odlaze u inozemstvo u tom slučaju mogli bi tražiti povoljniji smještaj, a 54 posto će ih razmisliti o manjem broju dana provedenih na putovanju’.
– Za gotovo polovicu ispitanika iz Hrvatske (49 posto) napeta geopolitička situacija ne utječe na njihove planove za odmor u inozemstvu, dok 39 posto objavljuje da će ove godine napokon otići na putovanje koje je prethodno odgođeno zbog pandemije Covida-19, što posebno vrijedi za mlađe ispitanike – kažu istraživači.
Foto: PR
– Destinacije koje Hrvati najčešće navode su Italija (24 posto), BiH (17 posto), Austrija (13 posto), Španjolska (11 posto) i Grčka (10 posto). Hrvati tijekom putovanja namjeravaju razgledavati znamenitosti i odmarati se uz opuštanje. Aktivno, kroz sport i duge šetnje prirodom svoj odmor u inozemstvu planira provesti 12 posto hrvatskih ispitanika – pojasnili su.
‘Oko 79 posto Hrvata koji planiraju putovanje želi putovati u inozemstvo barem dva puta ove godine, no ovo drugo putovanje obično će trajati 1-2 dana. To su uglavnom city break vikend odmori, posebno popularni među milenijalcima i ispitanicima iz generacije „Z“.
Tu se plaćanje karticom, pametnim telefonom ili pametnim satom može pokazati posebno korisnim. U Londonu se karte javnog prijevoza mogu platiti samo digitalno, au Švedskoj, koja se smatra zemljom s najviše bezgotovinskog plaćanja u svijetu, digitalno plaćanje može biti jedina opcija u mnogim kinima, restoranima i trgovinama’.
*Studija Visa CEE Travel and Payment Intentions Study 2023 uključuje sljedeće zemlje: Bugarsku, Hrvatsku, Češku, Mađarsku, Poljsku, Rumunjsku, Slovačku i Sloveniju. Provela ga je istraživačka tvrtka Kantar u ožujku 2023. godine reprezentativna na uzorku od 1000 ispitanika (18-65 godina) u navedenim zemljama.
Odaberi temu koju želiš pratiti Primaj sve nove vijesti o temi i budi u tijeku
Više o temiIzvor: 24sata.hr