Ruski proizvođač GAZ, koji je ugovorio proizvodnju VW vozila u Nižnjem Novgorodu, tužio
je Volkswagen zbog raskida ugovora u kolovozu.
Ruski sud zamrznuo je svu Volkswagenovu imovinu u Rusiji, otkrivaju sudski dokumenti u koje je Reuters imao uvid. Njemačka automobilska grupacija jedna je od niza proizvođača automobila koji su obustavili rad u Rusiji nakon zapadnih sankcija protiv Moskve zbog njezine invazije na Ukrajinu.
Ruski proizvođač GAZ, koji je ugovorio proizvodnju Volkswagenovih vozila u tvornici u Nižnjem Novgorodu, tužio je Volkswagen zbog kršenja ugovora nakon što je njemački proizvođač prošlog kolovoza raskinuo sporazum. GAZ je svoje gubitke procijenio na gotovo 16 milijardi rubalja, odnosno 207,79 milijuna dolara.
Traže kupca
Volkswagen u posljednjih godinu dana pokušava pronaći kupca za svoju ključnu rusku tvornicu u Kalugi, južno od Moskve. Pogon, s čijih proizvodnih traka godišnje može biti 225 tisuća vozila, zatvoren je od ožujka prošle godine, svega nekoliko dana nakon početka sukoba u Ukrajini.
Prema europskim medijima, češki proizvođač automobila Škoda Auto, dio Volkswagen grupe, u završnoj je fazi napuštanja Rusije. Gubici Škode povezani s ratom u Ukrajini procjenjuju se na gotovo 700 milijuna eura, to je službena brojka koju je objavila tvrtka.
Upravo je taj dio Volkswagenovog poslovanja pretrpio teške financijske posljedice poremećaja zbog rata, kao i zapadnih sankcija nametnutih Rusiji. Prošlog tjedna Škoda je objavila lanjski pad neto dobiti za 11,7 posto na 489 milijuna eura, dijelom povezanih sa snažnim rastom troškova sirovina i materijala te uskim grlima u globalnom opskrbnom lancu.
Samo na tržištu Rusije, drugom najvećem prije rata, isporuke su potonule s 90.400 automobila u 2021. godini na tek 18.300 lanjskih vozila. “Razgovori (o prodaji) su u završnoj fazi, ali ne mogu vam dati detalje dok se sve strane ne dogovore”, rekao je izvršni direktor Klaus Zellmer napominjući da Škoda namjerava zamijeniti izgubljenu rusku proizvodnju u drugim tvornicama diljem svijeta. Izvršni direktor marke Volkswagen Thomas Schaefer slično je rekao prošlog tjedna.
Ova bi godina trebala donijeti bolje rezultate, barem prije 2022. Član uprave za prodaju Martin Jahn rekao je da bi i proizvodnja i prodaja trebala premašiti prošlu godinu, kada su globalne isporuke pale na 731.300 automobila.
Tome bi dijelom trebao pridonijeti Škodin skoriji izlazak na vijetnamsko tržište u drugom kvartalu ove godine. Preliminarne procjene kojima se kalkuliraju u Škodi, koja preuzima strateško upravljanje Volkswagenovim širenjem u jugoistočnoj Aziji, ciljaju oko 30 tisuća prodanih automobila godišnje vijetnamskim kupcima.
Gase 3000 radnih mjesta
Na domaćem planu, problemi automobilske industrije prvenstveno su u regulatornoj sferi. Škoda je upozorila da će biti prisiljena ukinuti oko 3000 radnih mjesta i zaustaviti proizvodnju nekih modela ako nova ‘Euro 7’ standardna emisija štetnih plinova bude usvojena u predloženom obliku.
Predloženi paket, o kojem će članice EU-a i zakonodavci početi pregovarati ove godine, postrožio bi ograničenja emisije iz automobila, uključujući dušikov oksid.
EU vjeruje da će zdravstvene dobrobiti nadmašiti troškove, ali proizvođači upozoravaju da će nametnuti nerazumno visoke troškove za r
Više o temiIzvor:Poslovni.hr