WTA125 je turnir na Touru s najmanjim nagradnim fondom i potrebno je najmanje 600.000 eura za pokrivanje troškova organizacije.

Teniski turniri odavno su prešli granice običnih sportskih događaja, čak i kad su mala tržišta u pitanju. Potvrđuju to i hrvatski primjeri poput turnira tenisača u Umagu s tradicijom na međunarodnoj razini duljom od tri desetljeća, a tradicija je obnovljena i kad je turnir tenisačica u pitanju – WTA turnir preselio se lani s Brača u Makarsku, a što se dobilo preseljenjem i kako je ono utjecalo na odaziv najvećih zvijezda otkriva nam Feliksa Lukasa, direktora turnira punog naziva…

”WTA Makarska Open domaćin Valmar. Održat će se od 5. do 11. lipnja i to će biti drugo makarsko izdanje. Preseljenjem smo dobili novu svježinu i izazov u organizaciji, važno je istaknuti da je event menadžment, odnosno upravljanje manifestacijama, jedno od najstresnijih zanimanja, a zbog limita male države i male ekonomije poput Hrvatske, potrebno je biti iznimno kreativan i uvijek smišljati nove stvari i stavljati tim pred nove izazove, da ih ne izgubite zbog stalnog bavljenja rješavanjem uvijek istih problema.Ujedno je tenisačicama logistički lakše i brže doći jer se Makarska nalazi na kopnu i na sat vremena od međunarodnog aerodroma, a prošle godine razina tenisačica i njihove igre su bile na zavidnoj razini. Osvajačica Njemica Niemeyer nekoliko tjedana poslije Makarske je igrala četvrtfinale Wimbledona, a Olga Danilović, Aleksandra Krunić i Bernarda Pera igrale su finale WTA 250 u istom mjesecu.”.

Koja iskustva s najpoznatijih svjetskih turnira za tenisačice koristite u pripremi natjecanja?

Od 2014. do 2016. sam po mjesec dva provodio na Floridi kako bih pratio kako Amerikanci organiziraju teniske turnire, jer su općenito oni šampioni u industriji sporta. Neke stvari koje smo tamo vidjeli, primijenili smo u Bolu već prvih godina, poput dovođenja legendi Martine Hingis, Ive Majoli, Arantxe Sanchez, Anke Huber, Nicka Kyrgiosa…, ali i vrhunskog crossovera s glazbom i gourmet scenom. Imali smo showcooking najboljih chefova i nastupe najboljih domaćih i svjetskih zvijezda, kao što su DJ Antoine, Alex Gaudino, Tom Novy, TBF, Nina Badrić, Neno Belan, Hari Rončević, Cambi… No najveće iskustvo stekli smo vlastitom organizacijom ciklusa od 60 ITF turnira. u Bolu na kojem je sudjelovalo više od 3200 tenisača i tenisačica iz 70 zemalja svijeta i 6 kontinenata. Neki od tih tenisača su top 10 ATP i WTA poput Caspera Ruuda i Barbore Krejčikove. Nitko na svijetu nije organizirao više teniskih turnira od našeg tima u manjem periodu vremena na istoj lokaciji. Radi se u razdoblju od 9 godina 60 ITF turnira i 7 WTA turnira.

Koliko je proračun potreban za pokrivanje kompletne organizacije turnira takve razine?

WTA125 je turnir na Touru s najmanjim nagradnim fondom i potrebno je bar 600.000 eura da bi se pokrili troškovi organizacije. Naravno, proračun može rasti eksponencijalno, ovisno o željama i mogućnostima organizatora. Veći budžet, veći šou. Nažalost, Hrvatska je premala zemlja i preslaba gospodarstva da bi se sada upustila u organizaciju turnira višeg ranga, što nam se nudilo. Naime, tu se radi o budžetu od minimalno 2,5 milijuna eura. Najveći teniski turniri poput Mastersa i Grand Slama imaju proračun koji se mjeri u stotinama milijuna dolara, ali imaju i prihode koji prate.

Kakva su bila iskustva iz prve godine u Makarskoj u smislu prijema publike i lokalne zajednice?

Izuzetno pozitivno jer su ljudi svjesni da takvi događaji obogaćuju turističku ponudu Grada Makarske i Makarske rivijere te utječu na smanjenje sezonalnosti. Ne, treba stvoriti naviku praćenja i igranja tenisa u lokalnoj zajednici, što ovogodišnjim preuzimanjem teniskog centra Makarska vjerujemo da ćemo i postići. Bilo je stresnih poteškoća jer su radovi na teniskom centru i službenom hotelu turnira završeni samo dva dana prije početka turnira, ali ćemo ove godine mnogo spremniji dočekati manifestaciju. Već je prošlogodišnje prvo izdanje turnira značajno doprinijelo razvoju i oblikovanju sportske ponude Grada Makarske, što je opet vodilo povećanju broja turističkih dolazaka i noćenja, kako sudionika turnira tako i svih drugih gostiju. Uz ATP turnir u Umagu i Snježnu kraljicu u Zagrebu ovaj turnir je najveći sportski događaj na godišnjoj razini u Hrvatskoj.

Koliko je veći marketinški izazov baviti se organizacijom turnira tenisačica u odnosu na turnire tenisača iste razine?

Mnogo veći nego što bi to trebalo biti. A pogotovo u Hrvatskoj nailazimo na brojne izazove. Naime, u svijetu se velike i uspješne tvrtke kroz ženski sport približavaju ženama kao ne samo većim potrošačima, nego je u zadnje vrijeme i sve više žena preuzelo ulogu donositelja odluka u svim segmentima društva. Pogledajte samo neki veliki sportski dućan, odjel za žene se nalazi na tri kata, a odjel za muškarce je u kutku podruma. To vam sve govori. U Hrvatskoj kasnimo s tim trendovima, jako mali broj tvrtki će se odlučiti sponzorirati ženski sport. U javnosti se o tome priča kao o nekom utješnom natjecanju. Pa u Hrvatskoj se o ženskom sportu izvještava manje od 5% u odnosu na muški sport, a to je i protivno i direktivi EU komisije. No to je tema koju se nadam uskoro predstaviti Vladi RH. WTA je najsnažniji brend u ženskom sportu na svijetu. Uz puno napora i zahvaljujući prisustvu tenisačica iz 24 različite države svijeta o tenisu i Makarskoj izvještavalo se na svih 6 kontinenata. Praćenje prvog izdanja WTA Makarska Open 2022 bilo je osigurano u više od 60 zemalja svijeta putem TV prijenosa polufinala i finala na 16 svjetskih kanala, a mečeve je gledalo čak 2,2 milijuna ljudi, a ukupna komercijalna vrijednost procijenjena je na 7,5 milijuna USD.

Koliko traju organizacijske pripreme teniskog turnira koji se igra na godišnjoj razini. Ako je lanjski završio 6. lipnja, kad ste počeli pripreme za novo izdanje?

Praktično odmah po okončanju lanjskog turnira. Zbrojili smo događaje i iskustva s netom održanog turnira, izradili plan priprema za održavanje turnira i pristupili provedbi.

Uigran smo tim koji od 2013. predano radi u organizaciji turnira ITF i WTA kategorije, ali i članovi našeg tima poput moje zamjenice i, nadam se, buduće direktorice WTA turnira Tajne Lukas Reić bile su važan faktor u organizaciji finala Davis Cupa u Zagrebu, ali i ITF turnira tenisača u kolicima u Splitu i mnogim drugim manifestacijama na kojima je naš tim volontirao i pomagao kolege koje pomažu i nama.

Koliko turistički promet generira WTA turnir?

U 2022. godini održavanja turnira, ostvareno je 9.520 turističkih dolazaka i 41.600 turističkih noćenja – 179,4% noćenja i 170,6% dolazaka više u odnosu na isto razdoblje prethodne 2021. godine. Najveći rast broja dolazaka i noćenja ostvaren je u subotu, 4. lipnja 2022., na dan održavanja finala – 498,1% više dolazaka i 200,4% noćenja više u odnosu na isti dan 2021.

U ovoj godini možemo očekivati ​​povećanje dolazaka i noćenja generiranih turnirom za minimalno 10%.

Osim sudionika očekuje se i rast broja dolazaka i noćenja koja će ostvariti p

Više o temiIzvor:Poslovni.hr