Je li, kao što je uvriježeno mišljenje, loša ideja kupiti automobil koji se koristi kao taksi? I kako možete znati radi li se o nekadašnjem taksi vozilu? Podaci otkrivaju neke moguće tragove

Kupovina rabljenih automobila često je prava avantura, a među raznim zatvaračima u koje se kupac može upasti i kupnja značajno istrošenog automobila, koji je nekada služio kao taksi. Kupci takve modele obično izbjegavaju u širokom luku, zbog straha da su dodatno “potrošeni”, uslijed česte dugotrajne vožnje po gradu. Nije li zapravo loša ideja kupiti automobil koji se koristi kao taksi? I kako možete znati radi li se o nekadašnjem taksi vozilu?

— tekst slijedi nakon oglasa —

Tvrtka specijalizirana za povijest vozila carVertical podijelila je popis modela automobila koje preferiraju tvrtke za taksi prijevoz i savjete kako prepoznati taksi na tržištu rabljenih automobila.

Zašto izbjegavati kupovinu taksija?

Taksiji mogu imati stotine tisuća kilometara na odometru, što znači da bi mnogi osnovni dijelovi mogli biti u stanju propadanja. Čak i ako je automobil dobro održavan, velika kilometraža i dalje je glavni problem u potrazi za rabljenim vozilom. K tome, oni većinu prijevoza obavljaju po gradu, što stavlja prevelik pritisak na različite dijelove automobila, posebno motor, kočnice i mjenjač. Vozilo sa sličnom kilometražom, voženo uglavnom na autocesti, bit će u puno boljem stanju.

Unutrašnjost rabljenih taksija također može biti istrošena, posebno stražnja sjedala. Dok većina ljudi pokušava što bolje čuvati svoja vozila, putnici u taksi vozilima ne paze na to.

Iako se taksi flote obično sastoje od pouzdanih vozila na dobrom glasu, koja mogu prijeći velik broj kilometara, zbog svega navedenog bilo bi dobro izbjegavati ove automobile na tržištu rabljenih automobila.

“Trebaju li kupci izbjegavati kupnju taksi automobila? Iako je odluka u potpunosti njihova, cijena bilo kojeg automobila trebala bi održavati njegovo stvarno stanje koje ovisi o tome kako se koristi. Taksi automobili mogu biti financijska rupa bez dna jer su često istrošeni”, kaže Matas Buzelisstručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Kako prepoznati stari taksi?

Provjera povijesti automobila jednostavan je način da saznate je li vozilo bilo korišteno kao taksi. Inače može biti teško saznati te informacije jer sumnjivi prodavači često skrivaju činjenice o automobilu koji im ne idu u korist. Taksi automobili mogu imati veću kilometražu, što ih čini često žrtvom vraćanja kilometara – istrošenije vozilo obično će koštati manje.

Mercedes-Benz (29% svih taksi vozila provjerenih na carVerticalu), Volkswagen (14,4%), Škoda (12,3%), Volvo (10,9%) i BMW (5,8%) su najpopularnije marke taksi automobila na tržištu rabljenih vozila .

Nadalje, njemački se automobili uglavnom koriste kao taksiji. Mercedes-Benz E-klasa je na vrhu liste (17,9%), a slijede Škoda Superb (7,7%), Volkswagen Passat (6,1%), BMW serije 5 (5%) i Volvo V70 (4 ,7%).

Boja i naljepnice

Boja automobila također može otkriti njegovu prošlost – u mnogim se gradovima koriste iste boje za sve taksije kako bi se lako mogle razlikovati na ulici. Neki modeli kao što je E klasa proizvedeni su za potrebe taksija, a dobili su čak i posebnu boju karoserije.

Kada kupujete rabljeni automobil, vrijedi pažljivo pregledati karoseriju jer i dalje mogu biti vidljivi ostaci na mjestima gdje su bile naljepnice. Budući da naljepnice prekrivaju veliki dio vozila do kojih ne dolazi sunce, ta područja mogu biti svjetlija i jasno vidljiva, što sugerira da je automobil u prošlosti bio korišten kao taksi vozilo.

Više o temiIzvor:Bug.hr