Kamate na stanje na računima, vrste računa, dogovoreno prekoračenje, na vidiku štednja… Ovo je tek dio osnovnih financijskih pojmova za koje je prosječni građanin čuo i koji ga se itekako tiču, ali pitanje bi li ih mogao na jednostavan način objasniti drugima.

Činjenica je da uglavnom osjećamo nelagodu na sam spomen razgovora o (osobnim) financijama. Često zbog toga što nam neki pojmovi i procesi nisu do kraja jasni. Zato su potrebni razni i učestali oblici financijskog opisa.

RBA je zato, u suradnji sa splitskom umjetnicom Tisjom Kljaković Braić i agencijom Imago Ogilvyosmislila i izdala knjižicu Financijska početnica: Od plaće do plaćečiji su glavni likovi Tisjin poznati par Oni.

Oni su se ovog puta našli u 26 komičnih situacija u kojima su glavna tema upravo financije. Tako će svi koji barem virtualno prolistajuilustracije, moći vidjeti kako se omiljeni domaći par snalazi pri kupnji novog stana, otplati na rate, na liniji kupovini, ai što će biti s kreditom kad Njemu temperatura „skoči“ na 37,1.

„Ovim projektom započinjemo intenzivniji razgovor o financijskoj pismenosti. Financije su sastavni dio svačijeg života i zato želimo pojednostaviti i približiti osnove. Program namjeravamo nadograđivati ​​idućom razinom koja će obuhvaćati kompleksnije financijske pojmove, koje ćemo prenijeti na što razumljiviji i jasniji način“rekao je Ivan Tolićdirektorica komunikacija i održivosti RBA.

Financijske pojmove razjasnili su RBA stručnjaci, a Tisja ih je na sebi svojstven način prikazala ilustracijama.

“Malo sam se bojao teme koja mi nije bliska. Okrenuo sam to u svoju korist i ismijavao sam sebe. Da nije bilo tog trenutka vlastite financijske (ne)pismenosti, bilo bi mi puno teže. Siguran sam da ima puno onih koji će se naći u situacijama koje su zadesile Nju i Njega”, objasnila je Tisuća.

U kampanji sudjeluju i makroekonomistica Vedrana Pribičević the ekonomska psihologinja Andrijana Mušura Gaborkoje su autorice bloga na službenim stranicama kampanja. Tamo se nalazi i kviz čiji rezultati pokazuju koliko znamo o najčešćim financijskim pojmovima.

Bez obzira na očitu notu humora koji nosi cijela kampanja, valja naglasiti da proces financijskog opismenjavanja kompleksan te uvijek potreban.

Više o temiIzvor:Profitiraj.hr