Očekuju se dvije izvedbe pogona, sa 286 i 340 KS, a ovakav brat blizanac Volkswagenovog modela ID.5 u domaćim bi se salonima trebao naći početkom sljedeće godine.

Širenje ponude električni model je misija mnogih proizvođača automobila. Jedan od najmlađih brendova na tržištu svakako je španjolska Cupra. Nekada su se iza ovog imena krili samo posebno modificirani modeli Seata. Danas je to zaseban brend koji pokušava ponuditi originalna vozila, kao što su i ostlih marke iz Volkswagen grupacije kojoj pripada. Cupra je pokazala prodajnu verziju modela Tavascan u Berlinu, Njemačka, na događaju pod nazivom Exponential Impulse. Nakon iznimno uspješnog modela Formentor, ovo je sada još jedan SUV model. Doduše, govorimo o električnom izdanju, u skladu s posljednjim trendovima u automobilskoj industriji.

— tekst slijedi nakon oglasa —

Nakon modela Born, koji je svojevrsni pandan VW-ovom modelu ID.3, sada je na red došao i Tavascan. Novi model u ponudi Cupra zapravo je drugi model nastao na Volkswagenovoj MEB platformi. Postoji velika sličnost s VW-ovim modelom ID.5. Tavascan je model nastao na temelju istoimenog konceptnog modela koji je prikazan prije tri i pol godine u prošloj dvorana automobila u Frankfurtu. Dug je 464 centimetra, uz 276 cm međuosovinskog razmaka.

Cupra je za Tavascanu osigurala dvije verzije pogona. Starter će imati 286 KS, a uz bateriju od 77 kW trebao bi biti osiguran domet od 550 kilometara. Naravno, to ćemo vidjeti kada auto stigne na našu cestu. Ovaj početni model ima jedan električni motor.

Dual-motor pogon na sva četiri kotača

Snažnije izdanje imaće koncept s dva motora. To znači da će elektromotor snage 80 kW svoju snagu i moment prenositi na prednju osovinu, dok će motor snage 210 kW djelovati na stražnju osovinu. Snažnije izdanje zvat će se Cupra Tavascan VZ. Moći će postići brzinu od 50 km/hu svega 2,4 sekunde, odnosno 0 do 100km/hu tek 5,6 sekundi. Uz snagu punjenja od 135 kW, za sedam minuta punjenja trebalo bi biti osigurano 100 km dosega. Naravno, ako na raspolaganju imate dovoljno snažnu kaznu. Uz navedeni kapacitet punionice, baterija bi trebala biti od 10% do 80% kapaciteta nadopuniti u svega pola sata.

Iako ima sličnosti s Volkswagenovim modelom ID.5, Cupra je ipak daleko više sportska marka. To znači i da je na raspolaganju, pored više snage, i više sportskog duha. Sam dizajn daleko je više sportski orijentiran, a što vjerujemo kako će cijeniti kupce Cupra vozila.

Najveće tržište za Cupru

Kad smo već kod kupaca, spomenimo kako Cupra nije slučajno odabrala Berlin za lansiranje novog modela. Upravo je njemačko najznačajnije tržište za ovu marku koja je dio Seata. Pored toga, tamo se održava i Formula E, poznata kao najznačajnije natjecanje električnog motosporta.

Kao SUV orijentiran na emocije i vožnju, Cupra Tavascan ima tehnologiju dinamičke šasije DCC Sport, sportski ovjes i progresivno upravljanje. Ovi atributi uz dodatak gume visokih performansi postavljenih na 21-kolne kovane aluminijske kotače pružaju jedinstveno sportsko iskustvo vožnje.

Dinamične linije i elementi krase vanjski, ali i unutarnji dizajn modela Tavascan. Unutrašnjost krasi i 15-inčni infotainment sustav. Riječ je o najvećem do sada u nekom Cupra modelu. Pored veličine, krasi ga i novodizajnirano i razvijeno sučelje Human Machine Interface, za bolju povezanost čovjeka i stroja (HMI). Tavascan također po prvi put integrira zvučni sustav visoke vjernosti s 12 zvučnika razvijenih u suradnji s vrhunskim audio tvrtkom Sennheiser.

Novi model dizajniran je i razvijen u Barceloni. Tavascan će se proizvoditi u tvornici Volkswagen grupe Anhui u Kini, vrhunskom inovacijskom centru za e-mobilnost. Lansiranje je najavljeno za početak 2024., s ciljanom godišnjom prodajom od više od 70.000 jedinica.

Više o temiIzvor:Bug.hr