Ana Ivančić o modi, stilu i ormaru čija je ponosna vlasnica već 6 godina

Uz sve to, godinama sam svjedočila koliko pažnje mnoge poslovne žene poklanjaju odijevanju i koliko u tom segmentu ima prostora za napredak i njihovo ohrabrivanje da uz manje iskorake naprave puno za dojam koji ostavljaju, kao i osobno zadovoljstvo.

Naravno, sve navedeno ne bi dovelo do otvaranja Garderoba, da mi okolnosti nisu odgovarale u dosadašnjoj karijeri, koja je 25 godina plovila očekivanim vodama financijske industrije iu kojoj sam prošao gotovo sve segmente tog poslovanja, da bih posljednjih 15 godina proveo na mjestu predsjednika Ploča. Naime, zbog prodaje osiguranja koje sam tada vodio, našao sam se pred pitanjem kamo dalje? Bilo je očekivano i najjednostavnije je bilo prihvatiti ponudu nekih od banaka ili osiguravajućih društava, ali ništa od toga u meni nije probudilo strast i potrebu za stvaranjem nečeg novog. I tako je pala odluka otvoriti “feel good” mjesto gdje se u ugodnom okruženju bez žurbe i pritiska može probati i kupiti odjeću i sve što ide uz nju.

Po uzoru na termin “slow fashion” Garderoba Concept Store sam definirala kao mjesto za “slow shopping” koji će u sebi sadržavati sve ono što mi je do tada u Zagrebu i osobno nedostajalo. Prostor sam tako dala urediti kao raskošnu i udobnu garderobu s prostranim kabinama koje omogućuju privatnost i druženje. Samo ime je nastalo spontano dok sam arhitektima davala brief za izradu projekta trgovine, pa je radni naziv “Garderoba” postao i ime trgovine u Zagrebu ja Rovinju, započeo sam stvaranje vlastitog brenda koji stoji iza drugačijeg i bezvremenog dizajna koji pripada segmentu takozvanog “luksuza koji se može priuštiti.” Specijalizirali smo se za Skandinavske modne brendove uz koje danas imamo i veliku ponudu nakita, kao i meni najdraži brend torbi VISINA.

Garderoba Concept Store nikada nije bila zamišljena samo kao trgovina odjećom. Ja ga gledam kao živi organizam koji se iz sezone u sezoni mijenja, prilagođava. Nastojimo svake godine dovesti nekoliko noviteta, pa smo tako uz danski i švedski našim kupcima prošle godine predstavili i norveški modni dizajn. Ove smo sezone proljeće/ljeto 2023. doveli dva nova danska brenda, au proljeće nam dolaze i novi brendovi nakita. “Poput” smo nekoliko brendova i napustili, jer se pokazalo da nisu imali dovoljno jaki DNK da bi opstali u Garderobinoj ponudi. Isto tako smo kroz godine imali i meni jako drage suradnje s hrvatskim modnim dizajnerima, kao što su u prvom redu Ivana Omazić, Sivio Vujičić i Nataša Mihaljčišin.

Ukratko, inicijalna ideja Garderobe je bila stvoriti mjesto gdje će svatko rado svraćati iu kojem će se dobro osjećati, te moći u miru izabrati nešto za sebe ili poklon za sebe drage ljude. Suradnike sam pomno birala i testirala, kako bi se uklopili u tu moju viziju, tako da bijela ja Tomo danas predstavljaju bitan sastavni dio onoga što čini Garderoba Concept Store. Kompletan asortiman brendova i kolekcija u Garderobi moj je osobni izbor, estetika iza koje osobno stoji. Tome sam od prvog dana, iz kolekcije u kolekciju, u potpunosti posvećen i vjerujem da su to svi elementi koji Garderobu danas čine prepoznatljivim među kupcima, ali iu stručnim dizajnerskim i modnim krugovima, ne samo u Hrvatskoj, već iu skandinavskim zemljama čije brendove prodajemo.

  • Ljubiteljica ste Skandi mode i brendovi koji su zastupljeni u Garderobiju. Zašto baš skandinavski brendovi?

Prije sedam godina skandinavski su brendovi i izvan Hrvatske tek počinjali svoj put ka prepoznatljivosti, dok su u Hrvatskoj bili tek marginalno prisutni i nisu imali gotovo nikakvu vidljivost. Kod nas su se oduvijek tradicionalno u trgovinama nudili talijanski i francuski brendovi, a ja sam vjerovala da je za započinjanje nečeg novog bilo ključno na tržištu dovesti nešto što nije široko dostupno i poznato.

Ono što me privlačilo skandinavskim modnim brendovima bila je estetika lišena trendova i vanjskih vidljivih obilježja modnih marki. Vjerovala sam da u Zagrebu postoji kritična masa žena koje razmišljaju poput mene i željenu takvu odjeću. Otvaranje Garderoba se i stjecajem okolnosti sklopilo sa sve većom globalnom popularnošću skandinavskih brendova u čemu je jedan od predvodnika bio danski VIDJETI koja je prije nekoliko godina prošla transformaciju od potpuno nezanimljivog brenda do modnog brenda koji se može nazvati i svojevrsnim pokretom prema novoj eri moderne održivosti prilagođene novim generacijama kupaca.

I sama sam prije odlaska na Tjedan mode u Kopenhagenu 2017. poznavao samo nekoliko skandinavskih marki. Od tada smo značajno proširili ponudu i danas možemo reći da imamo dobar dio najboljeg danskog, švedskog i norveškog modnog dizajna. Uz veliku upornost i trud dobila sam i kožnu galanteriju marke BOYY koja se prodaje na odabranim mjestima diljem svijeta.

Od otvaranja Garderobe i prvog Fashion Weeka u Kopenhagenu, veliki broj Garderoba brandova prošao je kroz značajne transformacije. Tako, na primjer, jedan od naših glavnih brendova, Autor Malene Birgerod tada promijenio nekoliko kreativnih direktora, da bi se prije dvije godine dolaskom Maje Dixdotter u potpunosti transformirao u brend koji bez obzira na cijenu uvijek pronalazi kupca među Garderobinim klijentima. Isto tako, neki su se brendovi s kojima prijašnjih godina proteklih godina nismo radili približili Garderobinoj estetici i danas čine njezin sastavni dio.

Ono što im je svima zajedničko vrlo je visoka svijest o održivosti proizvodnje, što se odnosi na materijale od kojih se proizvode njihove kolekcije, na odabir tvornica u kojima se njeguje pošten odnos prema radnicima. Još uvijek nemamo puno kupaca kojima je to važno, ali i mi u Garderobi kroz prezentaciju ponude imamo istaknutu važnost kriterija održivosti u modi.

S obzirom na to da jako volim nakit, njegova ponuda u Garderobiju je iz godine u godinu postajala sve veća. Krenuli smo skromno sa svega jednim brendom, da bi danas imali šest Skandi brendova nakita, koji ćemo ovaj proljeća proširiti s još dva.

  • Koji trendovi nas u Garderobiju očekuju za ovo ljeto?

Kad su naši brendovi u pitanju, teško možemo reći koji su to trendovi, kao što ih je još teže staviti pod neki zajednički nazivnik.

Svaki od brendova koji čine Garderobu iu ovoj sezoni proljeće/ljeto 2023. donosi nešto novo, ali i dalje ostajući vjeran svom prepoznatljivom. Uz već poznate brendove kao što su Autor Malene Birger, Vidi me, Stine Goya, Rodebjer, Mark Kenly Domino Tan ja Henrik Vibskovod ovog proljeća imamo dvije novitete iz Danske: TREBA Studio koji je najpoznatiji po romantičnim ljetnim komadima od organskog pamuka i BLANCHEurbani brend za suvremenu ženu u svakoj prigodi.

Ono što svjedočimo kod svih naših brendova je značajan pomak prema potpunoj održivosti i odgovornom poslovanju, tako da većina danas ima kolekcije koje su više od 80% proizvedene od recikliranih, organskih ili inovativnih materijala biljnog porijekla. To vrijedi za odjeću i modne dodatke, ali i za nakit koji neki naši brendovi proizvode od recikliranih plemenitih metala koji preostaju u proizvodnim procesima tehnološke industrije.

  • Gdje crpite inspiraciju za dnevne kombinacije? Što je ključ dobrog stila koji njegujete?

Mislim da je značajka dobrog stila upravo u pronalasku komada odjeće koja najbolje odgovara nečijem stanju, godinama, poslu kojim se osoba bavi, prigodi za koju se odijeva i dobar je upravo za tu osobu. Tako je moj stil tijekom korporativne karijere bio puno ozbiljniji i imala sam posebnu odjeću za posao i onu za slobodno vrijeme. Danas se više odijevam prema raspoloženju i prigodi, i dozvoljavam vam u odijevanju puno više slobode.

Nažalost, puno puta svjedočimo kako pod utjecajem trendova neki za sebe biraju odjeću koja im ne pristaje. Od te činjenice ne treba bježati jer nemamo svi iste talente i nekima u odabiru pravog individualiziranog stila treba pomoć. Upravo takav pristup njegujemo u Garderobi i danas se veliki broj naših klijenata s povjerenjem prepušta našim savjetima.

Moj osobni stil proizlazi iz bezbroj kombinacija istih odjevnih predmeta koji uključuju obvezne modne dodatke. Upravo kroz torbice, marame, nakit, cipele, svaki look može izgledati potpuno drugačije. Oduvijek volim tu igru ​​i kod kupnje svakog komada u glavi imam nekoliko kombinacija koje ću moći napraviti s onim što već imam u svom ormaru.

Pravi sam kolekcionar nekih dizajnera i kreacija i od njih se ne odvajam godinama, kao npr. moj omiljeni Dries Van Notena u koju svake godine ulažem i tako stvaram vlastitu kolekciju. Od Garderoba brendova mi najbolje odgovara Autor Malene Birger, Mark Kenly Domino Tan ja Rodebjer.

Oduvijek sam voljela odjeću lišenu trendova i zato moji ormari svakih par godina počnu “pucati po šavovima”. Rješenje sam s kćerima pronašla u malim “buvljacima” koje organiziramo svakih par godina i kroz koje dio naše odjeće koja smo iz nekog razloga zapostavile dobivanje novi život kod neke od naših prijateljica ili poznanica. Jako me veseli kad na ulici vidim te naše komade u nekim skroz novim odličnim kombinacijama.

  • Što biste poručili mladima koji su na pragu odluke o privatnom biznisu?

Mislim da je za kvalitetno pokretanje privatnog posla poželjno steći barem neko radno iskustvo i osnovno poznavanje poslovnih financija u praksi, kako bi se izbjegle pogreške koje vrebaju sa svih strana. Tako osoba s radnim iskustvom lakše može donijeti ispravnu poslovnu odluku i procijeniti tržište na kojem posluje, sastaviti smislen poslovni plan kojim će se moći konkurirati i za kredit u banci ili sredstvima EU fondova.

S druge strane, treba vjerovati u svoju poslovnu ideju i nikako ne dati okolinu da umjesto nas procjenjuje koliko je naš pothvat rizičan ili osuđen na neuspjeh. Ako je poslovni plan dobro pripremljen, ne treba dozvoliti strah od neuspjeha da nas blokira, jer on ne može donijeti ništa dobro. Često možemo čuti da je u Hrvatskoj ovo ili ono nemoguće postići, a opet imamo brojne primjere da je pojedincima upravo to uspjelo. Dakle, životni je optimizam i vjerujem da ćemo uspjeti ako to jako želimo i ako u to usmjerimo sve svoje napore i resurse, ključan za poduzetništvo.

Danas mi je jako drago da prije sedam godina nisam pala pod utjecaj onih koji su pronalazili argumente protiv pokretanja trgovine odjećom u Hrvatskoj, navodeći samo negativne primjere koji su doživjeli neuspjeh. Drago mi je što će vjerovati upravo moj primjer biti jedan od onih koji će nekoga osnažiti kod donošenja odluke o pokretanju vlastitog posla.

Više o temiIzvor: Journal.hr