Poduzetnici iz svih dijelova Hrvatske na primjeru Šibenika naučili kako povezati različite sektore i postići turističku revitalizaciju

Primjeri dobre prakse najbolji su i najopipljiviji način kako naučiti iz iskustva drugih, a grad Šibenik je upravo jedan takav primjer. Naime, kroz različite pametne i zelene gradske projekte Krešimirov grad uspješno gradi svoju gospodarsku i turističku priču, što je bio i razlog zbog kojeg je Šibenik odabran kao lokacija prvog Uplift meetupa – susreta poduzetnika koji pohađaju Uplift akademiju, edukaciju namijenjenu prvenstveno mikro, malim i srednjim poduzetnicima iz turizma, ugostiteljstva i srodnih uslužnih djelatnosti.

Na prvom Uplift susretu prošlog vikenda okupili su se polaznici druge generacije akademije koju Algebra provodi u sklopu Mastercardovog Uplift projekta. Skup je održan u jedinstvenom prostoru obrazovnog kampusa smještenog na tvrđavi sv. Ivana u Šibeniku, a Uplifteri su imali priliku steći nova znanja kroz predavanja brojnih stručnjaka.

Inspirativne poslovne priče kao motivacija za male poduzetnike

Prvo predavanje održale su se Đurđa Vrljević Šarić i Morana Periša iz Tvrđave kulture Šibenik, a pričale su se o temi kulturne transformacije grada Šibenika koja je pokrenula revitalizaciju cijelog grada.

Govorila je na temu „Oblikovanje turizma“. Antonia Radić Brkan, dogradonačelnica Makarske, naglašavajući da bi mjerna jedinica za uspješnost neke destinacije trebala biti potrošnja koju turisti stvaraju, a ne broj dolazaka. Radić Brkan istaknula je i da ako želimo opstati i biti konkurentni, moramo zaštiti djelatnike u turizmu i načinu života na Mediteranu. „Održivi turizam je samo onaj turizam koji je usmjeren na dobrobit lokalne zajednice. Ako turizam ne donosi dobrobit ljudima koji u toj destinaciji žive, taj turizam nije održiv“, poentirala je Radić Brkan.

Zanimljivo predavanje održao je i Ivan Burazinčlan Uprave Infobipa, koji je pokrio svoj poduzetnički put i izazove koji su ga pratili od pokretanja tvrtke Codeanywhere preko konferencije Shift pa sve do Infobipa. „Kada god radite istu stvar koju ste radili jučer, ići će sve bez problema. Ali kada želite nešto mijenjati, napraviti nešto iznadprosječno, primjerice sebe, proizvod ili brend pomaknuti na neku novu, višu razinu, mora biti reakcija i akcija, sustava i ljudi, i taj dio se mora izgurati – tu nema odustajanja“, istaknuo je Burazin okupljenim malim poduzetnicima.

Ivan Burazin

Uplifteri su priliku za upijanje znanja imali i od dr.sc. Maje Brkljačićvoditeljice razvoja poslovanja Algebra LAB-a,i izv.prof.dr.sc. Lea Mršićaprodekan za znanstveno-istraživački rad Visokog učilišta Algebra i direktor Algebra LAB-a, koji je održao predavanje o nastanku inovacija i koracima koji vode od ideje do realizacije.

Diana Mudrinićdirektorica Inkubatora za nove tehnologije Trokut Šibenik ispričala je što sve mogu biti skriveni aduti za stvaranje dodatne turističke ponude dok je Frane Bilićosnivač tvrtke za video i digitalnu produkciju MediaUP, pojasnio je kako se bogata kulturna baština Dalmacije može ispričati turistima uz pomoć AR i VR tehnologije.

Ante Sladoljev iz Zadruge lokalnih LAG-ova i FLAG-ova, podijelio je s okupljenima ideju razvoja ribarskog startupa kroz najodrživiji mogući način – transformaciju ribarstva kroz zadrugarstvo. Govorio je o festivalskoj i klupskoj sceni u Šibeniku Hrvoje Jelkovićvlasnik šibenskog kluba Azimut, inspirativno predavanje održao je i Petar Mišurapročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo, poduzetništvo i razvoj Grada Šibenika.

“Manji BDP od Šibenika ne tako davno imali su samo Vukovar i Požega. Danas je BDP Šibenika skočio u gornju polovicu ljestvice, u društvu gradova poput Zadra, Rijeke… S obzirom na to da radi o gradu s oko 30 tisuća stanovnika, orijentirani smo na razvoj zelenih održivih projekata. vezano uz razvoj i revitalizaciju kulturne baštine i razvoj IT scene u Šibeniku. Pred nama je još puno posla, ali mogu reći da već imamo odlične rezultate i to nas gura naprijed”, zaključio je Mišura.

Susret uživo kao temelj za buduće dugoročne odnose

Veselje što je baš Šibenik bio grad domaćim Uplift meetupa ne kriju ni u Tvrđavi kulture.

„Čast nam je i zadovoljstvo što je Tvrđava kulture dio ove izuzetno kvalitetne Uplift priče i što je baš kampus Tvrđave sv. Ivana u Šibeniku prepoznat kao lokacija ne samo za smještaj sudionika i predavača, već i kao mjesto susreta, učenja, rješavanja problema, razmjene i nastanka nekih novih, zanimljivih ideja i projekata“, poručila je Gorana Barišić Bačelićravnateljica Tvrđave kulture, te dodala da je veselo što su sudionici Uplift akademije imali priliku upoznati se s rezultatima njihova dugogodišnjeg rada u kulturi i turizmu.

„Ovakav oblik učenja kao što je Uplift Academy uistinu fantastičan jer osim prijenosa i stjecanja znanja ima snažno izraženu komponentu umrežavanja i uspostavljanja kvalitetnih, čvrstih i dugoročnih odnosa“, istaknula je Barišić Bačelić.

Maja Brkljačićvoditeljica razvoja poslovanja u AlgebraLAB-u, koja je ujedno zadužena i za provedbu mentorskog programa u sklopu Uplift akademije, ističe da je polaznicima iznimno važno što su se iz digitalnog okruženja mogli uživo vidjeti i družiti.

“Tijekom pandemije možda smo zaboravili da su veze koje se stvaraju i koje su ključne za suradnju na razvoju projekata i inicijativa teško ostvarive bez fizičkog kontakta i izravne komunikacije ‘licem u lice’. U takvim okruženjima naši su znanstvenici mogli komentirati, raspravljati i ‘u svojim glavama obraditi’ sadržaj koji su dobili na Uplift Academy u nešto što im je korisno i upotrebljivo u specifičnim aktivnostima iz kojih dolaze.” objasnila je Brkljačić te dodala: „Uplift meetup je važan s te ljudske strane, ali važan je i jer smo čuli primjere dobre prakse o razvoju održivog turizma, koje su prilike, koje su propustile, što se sve može, koja su im sredstva, poticaji i ostali alati na raspolaganju. Možemo očekivati ​​da će se u razdoblju od 2023. do 2025. godine svaka zemlja i lokalna zajednica naći na raskrižju – hoće li se vratiti na stare postavke masovnog turizma kakvi su bili prije pandemije ili će se odlučiti na zaokret i iskoristiti priliku za preokret negativnog trenda i fokusirati se na razvoj održivog turizma“zaključila je Brkljačić.

Zadovoljstvo meetupom nisu krili ni stipendisti Uplift akademije. „Uplift je nešto najbolje što mi se dogodilo ove godine, ovaj predivni projekt nam je zaista dao priliku za rast i razvoj kompetencija, ali i – što je posebno važno – networking tako da je ovaj šibenski meetup sa svojom superpozitivnom atmosferom baš točka na i cijelom svijetu projekta. Oduševljena sam konceptom i programom naše akademije, ali i poduzetničkim idejama svojih kolega. Sve ovo što smo ovim projektom u paketu dobili, svatko od nas, zaista je važno za razvoj našeg poslovanja“, istaknula je Martina Pernar Škunca iz Paške sirane, stipendistica druge sezone Uplift akademije.

S Martinom se složila i Iva Knežević iz Tunaholic fish bara: „Uplift meetup bio je izvrsna prilika da se svi upoznamo i povežemo uživo nakon online predavanja na Uplift akademiji. Odabir destinacije – kampus na tvrđavi sv. Ivana – bila je izvrsna i vladala je inspirativna, entuzijastična atmosfera cijelo vrijeme. Predavači koje smo imali ovdje na meetupu savršeni su nadopuna predavačima koje smo imali na Uplift Akademiji – stručni su, iskusni, puni znanja i voljni to znanje prenijeti drugima. Osim toga, ako oni, uz svoje znanje i iskustvo, do te mjere vjeruju u tebe, onda imaš osjećaj da je stvarno sve moguće”.

Završnica druge sezone Uplift akademije

Druga sezona Uplift akademije započela je studenom 2022., a sastoji se od deset seminara s naglaskom na digitalnu transformaciju i održivost kao dva ključna elementa za stvaranje poduzetnika nove generacije u turističkom segmentu. Seminari su: liderstvo, alati digitalne transformacije, poduzetništvo i inovacije, upravljanje destinacijom, održivi turizam, turizam i ekonomija doživljaja, platforme i poslovni modeli utemeljeni na internet stvarima (IoT), četvrta industrijska revolucija i industrija 4.0, posvećenost rastu i rezultatima te korisničko putovanje .

U drugoj sezoni, što se sadržaja tiče, uključene su četiri nove radionice od kojih su tri dio Algebrinog mini MBA programa, gdje je želja studentima omogućiti stjecanje radnog iskustva kroz mini MBA program i

Više o temiIzvor:Profitiraj.hr