Emocije u PR-u uvijek će igrati jaku ulogu, nema tog stroja koji tu može zamijeniti čovjeka, jer će tehnologija poruke biti ciljanija

Ususret jubilarnoj 20. PRO PR konferenciji od 4. do 7. svibnja na Plitvicama šestero stručnjaka na području komunikacija govori što danas predstavlja PR.

Plitvice će od 4. do 7. svibnja biti domaćin jubilarne dvadesete međunarodne PRO PR (Profesionalni odnosi s javnošću) konferencije, a kroz 16 predavanja i dva panela sudionicima obratit će se brojni stručnjaci i autoriteti znanja na području komunikacija.

Dovoljno je spomenuti da su dolazak najavili Martin Nesirky, direktor Informativne službe Ujedinjenih naroda, John Shield, direktor komunikacija BBC-ja, Carlos Chaguaceda, direktor komunikacija Museo Nacional Del Prado, Erik den Hoedt, direktor operacija pri Ministarstvu javnih poslova Nizozemske…, ali i brojni regionalni čelnici u području komunikacija.

Ususret lijepom jubileju i zanimljivom summitu početkom svibnja u hotelu Jezero, šestero predstavnika korporacija, strukovnih udruženja ili državnih tijela za Poslovni dnevnik iznijeli su svoja zapažanja što im se znače odnosi s javnošću i kako vide njihovu poziciju u budućnosti…

Mai Anh Le, Regionalna menadžerica u Global PR Hub-u, Vijetnam
Odgovorna komunikacija. Kao profesionalni komunikator moramo znati i priznati misiju isporučiti/prenijeti pravu poruku za poticanje prave akcije od prave ciljne publike. To će donijeti održivi razvoj ne samo za poduzeća nego i za zajednicu, društvo. PR će imati važnu ulogu u edukaciji ljudi, povezivanju ljudi i izgradnji boljeg građanstva. Također, ne samo da se bavimo PR-om ispričati priču, nego moramo igrati ulogu u izgradnji priče, uključiti se u priče.

Što ako isporučimo samo lijepu i promišljenu poruku, ali ona ne utječe na publiku na najbolji način? PR treba pokazivati ​​ne samo riječima, nego i djelima.

Posao: PR također znači Posao. Bez obzira na industriju, sektor, lokalno ili na globalnoj razini, svi aspekti stvarno trebaju i odnose se s javnošću. Kao što PR pomaže da se učvrsti odnos između dvije ili više od dvije strane za postizanje istog cilja. To će donijeti win-win odnos za one koji se pridruže. Što više povjerenja možemo steći, to više vrijedi stvari koje možemo riješiti.

Mai Anh Le

Budućnost PR-a: Dalje vidim vrlo potencijalnu budućnost PR-a, čak i ako postoje neke prijetnje poput lažnih vijesti, etičkih pitanja, novog prijestolja AI tehnologije (zamjena ljudi u pisanju sadržaja ili stvaranju kreative)… ali pozicija PR-a još je čvrsta i jaka. Jer:

Emocionalni osjećaji imaju velik utjecaj i odlučiti koliko uspješna svaka PR aktivnost ili kampanja može biti (nijedan stroj ne može zamijeniti čovjeka). PR će imati za cilj “ukrasti” srce i um, a povjerenje se ne može izgraditi preko noći ili preko očiju od treptaja. Danas je granica između PR-a i marketinga postupno vrlo nejasna. Upravljački tim treba se usredotočiti na dugu izgradnju terminskog razvoja, a ne juriti za kratkim ishodom. Onda će PR donijeti održiviji razvoj poduzeća nego što je bilo koji drugi alat. Mislim da se PR potrošnja smatra ulaganjem (ne troškom) na neki način.

Ian Farrow, direktor tvrtke Westco Trading Ltd, Ujedinjeno Kraljevstvo:
Uvijek je potrebno malo rasprave o tome koja bi praksa trebala biti vodeća za klijente – oglašavanje/marketing ili odnosi s javnošću. Uvijek sam mislio da je to pomalo čudna rasprava jer su granice između prakse u mom umu tako nejasne.

U suvremenom kraju pada povjerenja, polarizacije pogleda i kulture, tehnoloških promjena i disperzije autoriteta, integrirana komunikacijska usluga uključujući marketing i oglašavanje trebala bi biti cilj.

Stoga će voditelj komunikacije u budućnosti biti savjest organizacije, mora imati široko i duboko razumijevanje društva i publike kojoj brend služi, biti tehnički vrhunski u svim specijalnostima i imati cijenjeno vodstvo u kombinaciji s izvrsnim menadžerskim vještinama. Evo izazova nekih, ali ni približno sveobuhvatnog popisa.

Ian Farrow

Povjerenje – organizacije trebaju voditi s ‘učiniti’, a ne samo ‘reći’. One organizacije koje žive i dišu svoje vrijednosti i pokazuju to djelovanje bit će u najboljem položaju za izgradnju značajnih odnosa s javnošću. Ne, pobijedit će lideri u komunikacijama koji će pomoći da glavni odjel ostane usklađen s vrijednostima i načinom na koji će korporativne aktivnosti biti percipirane od strane publike. Imajte povjerenja da ćete moći govoriti istinu na temelju dokaza i znanja.

Polarizacija – potaknuta društvenim medijima i padom povjerenja, povlačenje u komore odjeka i pristranost potvrde znači da moramo razmišljati i razumjeti više o oblikovanju naše poruke i dosezanju različite publike s polariziranim pogledima. Shvatite što pokreće polarizaciju i što to znači za vaš brend. Zarađeno u ovom svijetu je presudno. Razmislite o korištenju autentičnih mikro utjecajnih osoba, stvaranju pravih i vrijednih interesnih zajednica i vjernosti svojim vrijednostima i svrsi. ChatGPT i tsunami marketinških proizvoda umjetne inteligencije zaokupili su maštu.

Oni su još uvijek samo alati (iako vrlo moćni), ali se mogu koristiti za brži i kreativniji sadržaj. Tehnološke promjene same po sebi neće dovesti do poboljšanja. Nemojte počinjati s tehnikom.

Kao što je američki vojni strateg pukovnik John Boyd rekao: Za vođenje rata potrebni su vam ljudi (vodstvo, profesionalizam i vrijednosti/drugarstvo), ideje (strategija, kreativnost, istraživanje i taktika) i stvari (hardver i softver za brzu i učinkovitu isporuku) . Tim redom…

Khaled AlShehhi, izvršni direktor marketinga i komunikacija u Uredu za medije Vlade UAE:
Percepcija je sve za brend. Danas je jedan nožni prst prešao granicu i njegova bi reputacija u društvenim mrežama mogla biti uništena za nekoliko minuta. Stoga je PR, koji uključuje upravljanje i utjecaj na percepciju javnosti o brendu ili organizaciji, jednako važan, ako ne i više, za marketing nego što je ikada bio. Ali neki bi tvrdili da bi u današnje vrijeme njegova odgovornost mogla biti u nadogradnji. Još uvijek je donekle teško izdvojiti doprinos PR-a povećanju ugleda i vjerodostojnosti brenda, vijesti o brendu, povjerenstvu i jačanju marketinške kampanje.

Khaled AlShehhi

Njegovu će budućnost vjerojatno oblikovati podaci za ciljanje, relevantnost i mjerenje izvedbe. Podaci i analitički alati omogućit će PR voditeljima da bolje mjere učinkovitost svoje kampanje i donesu bolje informirane odluke o strategiji.

Podaci i tehnologija također će im omogućiti stvaranje i distribuciju personaliziranih i ciljanijih poruka koje odjekuju kod određene publike u digitalnim okruženjima.

Marina Bolanča Radunović, direktorica ABECEDA komunikacija:
Odnosi s javnošću moja su profesija, ali je komunikacija moja velika ljubav. Bilo bi idealno kada bi svi voljeli svoj posao, a ja se smatram privilegiranim jer sam u svom poslu stvarno zaljubljen i ta se strast s godinama pojačava. Mustidisciplinarnost, dinamika, ljudi, sve je to sastavni dio posla u odnosima s javnošću, a mene osim toga pokreću i stalni izazovi i učenje.

Odnosima s javnošću predviđam svijetlu budućnost. Komunikacija nikada neće prestati i koliko god AI svakim danom bila sve jača, humanu empatiju neće moći nadomjestiti. Vjerujem u povezanost ljudi za koje ponekad mislimo da se vremenom gubi, ali nikada neće prestati.

Marina Bolanča Radunović

specijalist interne komunikacije u Elektroprivredi Crne Gore:
Odnosi s javnošću izvanredan su alat u rukama dobrog komunikatora, ali samo kada su iskusni i postavljeni na pravi način, što podrazumijeva strateški pristup komuniciranju uz puno poštivanje načela struke. Objektivno gledano, odnosi s javnošću moraju imati upravljačku funkciju i vrijeme bitno ili presudno utjecati na percepciju javnosti o poduzeću, instituciji, projektu, događaju…

U suprotnom, profesionalci u oblasti odnosa sa javnošću ne mogu u potpunosti ispunjavati funkciju koja im je povjerena i ne mogu biti odgovorni za reputaciju i imidž onoga koga predstavljaju u javnosti. U tom slučaju, odnosi s javnošću ostaju potpuno neiskorišten resurs, što je veliki rizik u komunikacijskom, pa i puno širem, u poslovnom i društvenom smislu, jer sredine koje ne priznaju i ne razumiju važnost komuniciranja s ciljnim grupama suočavaju se s brojnim šumama i teško da mogu, na pravi i očekivan način, artikulirati i ostvariti svoje ciljeve u bilo kojem području društvenog rada i djelovanja.

Mitar Vučković

Odnosi s javnošću su, dakle, iznimno važno područje i funkcija, a čini mi se da se to sve više shvaća na području jugoistočne Europe, posebno s brzim razvojem društvenih mreža i mogućnostima koje one pružaju. Jednostavno smo zatrpani raznim neprovjerenim informacijama, izloženi spinu. Stoga očekujem da će u ovom dijelu svijeta PR i komunikacijski djelatnici sve više dobivati ​​na značaju i boriti se za mjesto koje im pripada.

Do toga neće doći bilo čija dobra volja, nego sve veća potreba za istinitom, objektivnom, dobro odvaganom i kanaliziranom te pravovremeno plasiranom informacijom koja će kreirati javnost i njenu percepciju stvarnosti. Neće biti lako, ali na to vrijeme nećemo dugo čekati. I da zaključim, bez obzira na sva tehnološka dostignuća, čovjek će i dalje biti u središtu zbivanja, a obrazovan, verziran i dobronamjeran profesionalac učinit će da javnost bude informirana na primjeren i potreban način.

Melisa Čengić, Voditeljica marketinga, CRM-a & PR-a u Porsche, Bosna i Hercegovina:
Mnogo je definicija odnosa s javnošću koje sam čula i koje na prihvatljiv, a na neki i intrigantan način, objedinjuju suštinu, ideju i značaj ove industrije. Ipak, to je osobno pitanje, stoga se odmičem od imuniteta PR-a da ga podcijene i iskreno ću odgovoriti da za mene odnosi s javnošću znače pregršt nagrađujućih iskustava, inspirativnih priča, još ljepših prilika i poznanstava u nesagledivoj mreži kanala komunikacije kroz koje vizija kompanije može oživjeti u toliko uloga: od stranaca, želje, poznanika, preko podrške pa i do idola, a sve u uzajamnoj razmjeni energije s javnošću.

Melisa Čengić

Odnose s javnošću u budućnosti vidim kao neodvojivi dio rastućeg marketinškog ekosustava, s obnovljenim fokusom na kvalitetu koja proizlazi iz potrebe da se u moru najava i vijesti kristalizira kvalitetan i autentičan sadržaj.

Prešutni imperativ postat će zadovoljiti rastuće potrebe za mjerenjem rezultata tog procesa u smislu kvantificiranja utjecaja PR-a na poslovanje, mijenjanje percepcije brenda i popratni razvoj snažnog osjećaja pripadnosti. I neizbježno su spomenuti ključni igrači ove industrije koje očekujem

Više o temiIzvor:Poslovni.hr