U domaćim salonima očekuje se na jesen, a ponuda motora ostaje ista. U ponudi je čisti benzinski motor, verzija s plinskim instalacijama, dizelski motor te E-Tech Full Hybrid 145
Na spomen Renault Clija nije potrebno trošiti dodatne riječi. Mnogo godina najprodavaniji automobil u Hrvatskoj, ujedno je i omiljeni automobil Francuza. Od 1990. godine prodan je u 16 milijuna primjeraka. Kroz godinu je okrunio brojnim nagradama, a sada je spreman iu dotjeranom izdanju. Aktualna, pet generacija na tržištu je od 2019. godine. Tada je bio prvi model koji je nastao na CMF-B HS platformi koju danas, između ostalog, dijeli s drugom generacijom modela Renault Captur te Nissan Juke. Ovo je prvi automobil koji se ne proizvodi u Francuskoj, već u Turskoj te u susjednoj Sloveniji.
— tekst slijedi nakon oglasa —
Nakon četiri godine na tržištu, došlo je vrijeme za redizajn. U Renaultu to zovu ‘faza 2’. Najznačajnije su dizajnerske promjene koje su najvidljivije s prednje strane gradskog modela. Tako sada dorađeni i obnovljeni Clio ima masku po uzoru na model Austral koji je stigao prije nekoliko mjeseci, ali i nedavno otkriveni novi Espace. Sve u skladu s Renaultovom strategijom Nouvelle Vague. To je popraćeno najkompletnijim asortimanom pogonskih motora u klasi. Unaprijeđena je i tehnološka oprema pa sve izvedbe obnovljenog izdanja imaju digitalnu instrument ploču. Dimenzije ostaju nepromijenjene.
Faza 2 prilagođena trendovima
‘Clio nas je oduševljavao svakom novom generacijom! Uvijek je ispunjavao naše želje i potrebe, bio u tijeku s aktualnim trendovima i zadržao ono što ga čini posebnim. Bilo nam je važno očuvati vrijednosti koje taj legendarni automobil predstavlja. Da bismo u tome uspjeli, prilagodili smo ga današnjem vremenu te smo osmislili novi dizajn, usmjeren na ljude i tehnologiju. Clio uspješno spaja izdašne obline i isklesane površine s naglašeno tehničkim, strukturiranim, preciznim i dinamičnim linijama’, izjavio je na predstavljanju Gilles Vidal, potpredsjednik Renaultovog odjela za dizajn.
Prednji kraj novog Clija u potpunosti je obnovljen. Veća prednja maska s uzorkom šahovnice odaje dojam snage i sportskog duha. Boje prednje maske (tamnije oko logotipa i svjetlije prema rubovima) stvaraju dojam dubine i tehničke preciznosti. Ti su elementi dizajna značajno promijenili lice Clija te su ga svakako učinili i privlačnijim. Krasi ga i brušeni te matirani prednji logotip Nouvel’R .
Ispod prednje maske inačica Techno i Esprit Alpine ugrađen je prednji spojler, nadahnut svijetom automobilističkih sportova. Isklesani oblici i napete reljefne linije naglašavaju i osnažuju prednji kraj. Spojler inače Techno izveden je u boji karoserije, dok je u inačici Esprit Alpine obojen mat sivom bojom Shale.
Nouvelle Vague strategija
Novi je Clio prvi serijski automobil nastao u okviru strategije Nouvelle Vague, o čemu svjedoči i novi svjetlosni potpis prednjih svjetala, oblikovan po uzoru na logotip. Okomita LED dnevna svjetla oblikom označavaju obris polovice Renaultovog logotipa, istovremeno naglašavajući živahan i poletan karakter prednjeg kraja i jačajući povezanost modela s imidžem marke. Tanka Full LED prednja kompaktnija svjetla uključuju pet tehnološki naprednih svjetlosnih snopova, a koji automatski prilagođavaju intenzitet dugih i kratkih svjetala. Do sada su bila tri svjetlosna snopa, a nova svjetla dolaze kod svih inačica.
Dorađen je i stražnji odbojnik. Aerodinamični zračni otvori sada vizualno proširuju stražnji kraj te pospješuju prijanjanje. Ovisno o inačici, donji dio stražnjeg kraja obojen je mat crnom bojom (prve dvije inačice), sjajno crnom bojom (inačica Techno) i mat sivom bojom Shale (inačica Esprit Alpine). U ponudi je dostupno i šest opcija difuzora (s ili bez ispušnih cijevi u hibridnim inačicama i ovisno o razini opreme).
Sedam boja karoserije i do 17-colni naplatci
Obnovljeni Clio bit će dostupan u sedam boja karoserija. To su: bijela Glacier, crna Star, siva Shale, plava Iron, crvena Flame, narančasta Valencia i siva Rafale. Posljednja je nova troslojna boja koja izdaleka djeluje obično, a izbliza svjetlucavo. Ponuda će uključiti šest opcija naplata, uključujući četiri opcije aluminijskih naplata koje su dostupne za različite inačice. Primjerice, inačica Techno ima 16-inčne crne aluminijske naplatke dijamante obrade. Svi naplatci imaju novi središnji Renaultov logotip od brušenog aluminija. Najveća opcija bit će 17-colni alu naplatci.
Zahvaljujući poboljšanjima u unutrašnjosti, putnički prostor novog Clija sada je udobniji i ugodniji. Tehnološka opremljenost jamči bolje korisničko iskustvo te uključuje niz povezanih usluga i aplikacija. Sjedala, ploče vrata i ploče s instrumentima verzije Techno presvučene su posebno razvijenom održivom tkaninom sa 60 posto udjela tencel modalnih vlakana. Riječ je o celuloznim vlaknima iz bioloških izvora koje proizvodi Lenzing Group. To je u skladu sa strategijom eliminacije ugljičnog otiska, pa je Clio prvi Renaultov model koji u velikoj mjeri koristi Tencel modalni vlak.
Poznata po iznimnoj mekoći, ta su vlakna dobivena iz obnovljivih izvora – prirodnog drva koje potječe iz poluprirodnih europskih šuma kojima se gospodari na održiv način i koje rastu bez upotrebe kemijskih gnojiva ili umjetnog navodnjavanja apsorbiraju te apsorbiraju velike količine ugljičnog dioksida. Modalni vlakna Tencel proizvedeni su uz pomoć obnovljive energije i nose znak za okoliš EU-a. Riječ je o oznaci ekološke izvrsnosti koja se dodjeljuje proizvodima i uslugama koje ispunjavaju visoke okolišne standarde tijekom čitavog životnog vijeka.
Nema više kože
Ne koriste se više kožni materijali. Površine putničkog prostora obložene su prevučenom zrnatom tkaninom (TEP), proizvedenom od kombinacije vlakana iz bioloških izvora i poliesterskih vlakana. Riječ je o materijalu koji zahtijeva manje vode i energije pri bojenju (za razliku od bojenja konvencionalnim postupkom). Sjela donese i sportski duh. Nasloni za glavu imaju ergonomičan, tanak i elegantan dizajn, dok obujmljujući oblik sjedala i gusti pjenasti ispun jamče udobno sjedenje. Svaka inačica nudi poseban spektar boja u smislu sjedala i naslona, šavova i ukrasnih elemenata. Inačica Esprit Alpine ima i posebna sjedala.
Na armaturnoj ploči otjeranog Clija nalazi se digitalni zaslon bez okvira koji, ovisno o inačici, mjeri 7 ili 10 inča. Ovisno o zemlji i inačici, novi Clio može biti opremljen radijem i sustavom R&GO ili multimedijskim sustavom Renault Easy Link.
Sada iu Esprit Alpine inačici
Po uzoru na Austral, odnosno Espace, spremna je i Esprit Alpine inačica. Ta je sportska, tehnički napredna i elegantna oprema sada dostupna i za novi Clio. Spojivši prepoznatljiva obilježja marke Alpine s Renaultovim novim stilskim jezikom, inačica Esprit Alpine udahnula je dinamičniji karakter novom Cliju. Prednja maska naglašava sportski izgled i odvažan dizajn. Primjenom tehnike vrućeg prešanja i upotrebom boja koje gradiraju od tamne u središnjem dijelu prema kromiranoj sjajnoj na rubovima maske postignut je dojam dubine i snage. Sjajno crna vodoravna linija presijeca masku i proteže se sve do prednjih svjetala. Logotip je također prerađen kako bi se naglasila tehnička svojstva vozila, a njegova ekskluzivna završna obrada od brušenog aluminija izvedena je u ledeno crnoj boji. Posebna oznaka Esprit Alpine dodana je na luk prednjeg blatobrana.
Prednji spojler mat sive boje Shale dočarava svijet trkaćih vozila i automobilističkih sportova koji ova inačica utjelovljuje. Ista se boja nalazi i na bočnim letvicama te na stražnjem difuzoru. Aerodinamični usisnici zraka na odbojniku vizualno proširuju stražnji kraj, dajući novom modelu naglašeno sportski izgled. Inačica Esprit Alpine dostupna je sa 17-inčnim aluminijskim naplatcima u duhu marke Alpine. Crni naplatci dijamantne obrade s pepeljasto sivim premazom te plavim ili sivim središnjim vijkom (ovisno o boji karoserije) pridonose dinamičnosti, poboljšanosti i tehnološkom dojmu vozila. Tu je još i sjajna crna oznaka Clio na stražnjem kraju.
Bolja sjedala
Inačica Esprit Alpine ima posebnu unutrašnjost. Obujmljujući oblik sjedala pruža bolju bočnu potporu i veću udobnost. Sjedala su presvučena ekskluzivnim materijalima, pri čemu je središnji dio naslona i sjedila obložen svjetlijom sivom tkaninom. Bočne su strane obložene debljim materijalom. Specifični tehnički uzorci utkani su u svaki detalj, uključujući uzorak sjedala u obliku slova Y koji podsjeća na majice profesionalnih sportaša. Plavi šavovi i slovo A simbolizira marku Alpine. Zastava plave, bijele i crvene boje koja simbolizira Francusku ušivena je na bočnu stranu sjedala.
U inačici Esprit Alpine također su upotrijebljeni održivi materijali. Primjerice, presvlake sjedala i naslona proizvedene su od 65% recikliranih polietilenskih vlakana, dok presvlake bočnih strana sjedala sadrže 13% recikliranog zrnatog prevučenog tekstila. Detaljima i poboljšanjima tu nije kraj. Upravljač je obrubljen dvostrukim plavim, bijelim i crvenim šavovima i izrađen od perforiranog materijala. Njegov središnji logotip ledeno crne boje, utisnut na sjajno crno podlogu. Na armaturnoj ploči nalazi se izvezena francuska zastava, dok prednji i stražnji sigurnosni pojasevi (osim pojasa središnjeg sjedala) imaju prepoznatljiv plavi obrub. Papučice su izrađene od aluminija, a pragove prednjih vrata krase posebne letvice. Kad sjednete za upravljač, automatski će se osvijetliti zaslon Renault Easy Link te će se prikazati poruka dobrodošlice koja evocira marku Alpine.
Intuitivan i zabavan
Redizajnirani Clio nudi praktične i jednostavnije tehnologije. Uz multimedijski sustav Renault Easy Link tu su i postavke sustava Multi-Sense te dvadeset sustava za pomoć u vožnji. Nove usluge i naprednije povezane značajke omogućuju intuitivnu upotrebu vozila. Sve su inače dostupne s digitalnom instrumentnom pločom veličine 7 ili 10 inča. 10-inčni zaslon podržava okretanje navigacijskih karata te se prilagođava odabranom načinu rada i postavkama sustava Multi-Sense.
Multimedijski sustav Easy Link omogućuje pristup mnoštvu aplikacija, uključujući navigaciju, proaktivno održavanje i multimedijske sadržaje. Dostupan je u dvije inačice koje podržavaju bežično povezivanje putem sustava Android Auto i Apple CarPlay: sa 7-inčnim zaslonom te s 9,3-inčnim zaslonom s ugrađenom navigacijom (serijski dostupan u inačici Esprit Alpine).
Clio dolazi uz 20 naprednih sustava koji vožnju čine jednostavnijom i sigurnijom. Ti se sustavi dijele u tri skupine: vožnja, parkiranje i sigurnost. Među najvažnijim značajkama valja istaknuti aktivnu pomoć za vozača, kameru s 360-stupanjskim prikazom i aktivno kočenje u potrebi sa senzorima za prepoznavanje biciklista i pješaka. Zahvaljujući sveobuhvatnoj ponudi sustava za pomoć u vožnji. novi je Clio jedan od najsigurnijih automobila u svojoj klasi.
Aktivna pomoć vozaču jedan je od najvažnijih sustava za bezbrižnu vožnju uz najveću razinu sigurnosti. Sustavi za pomoć u vožnji uključuju adaptivni tempomat, funkciju Stop & Go i sustav za zadržavanje vozila u središtu prometnog puta (što odgovara autonomnoj vožnji druge razine) te značajno pojednostavljuju vožnju autocestom i prometnim gužvama. Serijski je tu i aktivno kočenje u nuždi koje upozorava vozača na opasne situacije i tako maksimalno povećava sigurnost u vožnji. Ako vozač ne reagira na vrijeme, sustav će automatski zaustaviti automobil.
Automatski klima-uređaj, kartica ‘slobodne ruke’ i bežični punjač pametnog telefona samo su neki praktični pomagala. Nadalje, tu je suvozačevo sjedilo podesivo po visini te središnji naslon za ruke (od inačice Techno). Sustav Multi-Sense otvara vrata u niz novih iskustava te omogućuje prilagodbu osvjetljenja armaturne ploče i središnje konzole.
Najcjelovitija ponuda motora u segmentu
Osvježeni Clio nudi niz različitih pogonskih sklopova, uključujući tehnološki napredni E-Tech Full Hybrid motor od 145 KS. Ovaj motor pruža užitak električne vožnje u gradovima i istovremeno smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2. Tu su i benzinski, dizelski i benzinsko-plinski motori različitih razina snage koji zaokružuju ovu sveobuhvatnu ponudu. Renault je 2020. počeo ugrađivati hibridni motor E-Tech Full Hybrid u svojim modelima, uključujući i Clio.
Tehnologija pu Hibrid E-Tech, za koju je prijavljeno više od 150 patenata, temelji se na Renaultovoj stručnosti u Formuli 1 – posebno kada je riječ o prikupljanju i oporabi energije. Zahvaljujući njemu, Clio je još dinamičniji i učinkovitiji. Serijsko-paralelna arhitektura kombinira dva elektromotora (glavni elektromotor snage 36 kW i visokonaponski električni starter-generator snage 18 kW) s 1,6-litrenim četverocilindričnim termičkim motorom snage 69 kW / 94 KS, inteligentnim višemodnim mjenjačem s pasom spojkom i baterijom od čak 1,2 kWh.
Mjenjač ima četiri stupnja prijenosa za termički motor i dva stupnja prijenosa za glavni električni motor. Motor E-Tech Full Hybrid može kombinirati snagu termičkog i električnog motora na do 14 različitih načina i tako povećati energetsku učinkovitost. Osim automatskog pokretanja u 100 % električnom načinu rada, ovaj motor omogućuje da do 80% vremena u gradu vozite na električni pogon i tako smanjite potrošnju goriva za do 40% (u usporedbi s konvencionalnim benzinskim motorom).
Na raspolaganju je i dalje TCe 100 LPG. Spoj trocilindarskog motora s turbopunjačem te plinskih instalacija. Uz oba spremnika, ovako opremljen Clio navodno može prevaliti više od 1000 kilometara. Nadalje, ponudu će činiti i trocilindarski benzinski motor s turbopunjačem od 90 KS i okretnog momenta od 160 Nm. Početna će pak opcija biti SCe 65. Riječ je o dobro poznatom 1-litrenom trocilindarskom atmosferskom motoru. Tko ne može bez dizelaša imati opciju Blue dCi 100.
Više o temiIzvor:Bug.hr