Filozofija inflacije: putnici još uvijek traže ekološke opcije, ali sada traže ekonomske poticaje za to

Najveća globalna OTA agencija (online putnička agencija) Booking.comsvake godine objavljuje rezultate svojih istraživanja među putnicima, u sklopu programa Održivo putovanje. Ove godine prvi put se pojavila dilema je li u vrijeme inflacije i povećanih troškova trošak i dalje prioritet nad održivim.

Ove je godine Booking.com napravio najopsežnije istraživanje do sada, na više od 33 tisuće putnika iz 35 zemalja i područje koje je otkrilo kako ekonomska neizvjesnost utječe na važne odluke o održivom putovanju ove godine.

Tako je putnicima i dalje na umu održivije putovanje, a tri četvrtine (74%) putnika vjeruje da ljudi moraju djelovati sada i donijeti održivije odluke kako bi spasili planet za buduće generacije. Vijesti i dalje imaju ključni utjecaj na 53 posto ispitanika koji kažu da su ih nedavni prilozi o klimatskim promjenama potaknuli da budu održiviji, a opet govore i nedoumici s kojima se ljudi suočavaju kada treba više paziti na to kada, kako i kako. Dok gotovo polovica (49%) misli da će se stanje okoliša pogoršati u sljedećih šest mjeseci, 64 posto vjeruje da će se i kriza života pogoršati, zbog čega će troškovi ljudi biti u nedoumici čemu dati prioritet dok nastoje uskladiti ono što im je važno sa zahtjevima svakodnevnog života.

– Ekonomske prilike drastično su se promijenile od prošle godine, a velike su teme o kojima ljudi danas razmišljaju o krizi troškova života i klimatskoj krizi. Više od tri četvrtine (76%) putnika kaže da žele putovati održivije u sljedećih 12 mjeseci, dok isti broj smatra da je globalna energetska kriza i sve veći troškovi života utječu na njihov plan potrošnje. Za neke se putnike to dvoje međusobno isključuje. Uz rastuću inflaciju, gotovo polovica putnika uvjerena je da moraju napraviti izbor između održivosti i potrošnje, a 49 posto vjeruje da su održivije opcije putovanja preskupe (porast od 11 posto u odnosu na podatke Booking.com-a za 2022.). Ovim se ispitanicima kombinacija održivosti i putovanja može činiti manje hitnom kada su zabrinuti oko plaćanja računa i energetske krize. S druge strane, s potpunim povratkom putovanja i ozbiljnijim promišljanjem svjesnih izbora, 43 posto današnjih putnika bilo bi spremno platiti više za opcije putovanja s certifikatom održivosti, povećavajući svoju potrošnju kako bi bili sigurni u pozitivan učinak – piše u izvještaju Booking.coma.

Kako sve veći broj putnika osjeća pritisak, oni traže održivije opcije putovanja koje obiluju nagradama, čime se naglašavaju percipirani kompromis između donošenja svjesnih izbora i uštede novca i potrebe za poticajima. Skoro polovica (49%) želi popuste i ekonomske poticaje kako bi se odlučili za ekološke opcije (porast od 12 posto u odnosu na 2022.) dok bi 42 posto njih na održivost putovanja potaknuli nagradni bodovi za održivije odabire koje bi mogli koristiti za besplatne dodatne pogodnosti ili popuste na internetskim stranicama za rezervacije putovanja.

– Cijena nije jedina prepreka održivijem putovanju. Od ograničenih podataka do nedostatka opcija, prepreke održivim putovanjem čine se većima nego ikad, s nekim znakovitim pomacima u posljednjih 12 mjeseci. Preko pola (51%) putnika vjeruje da nema dovoljno održivih opcija putovanja, dok 74 posto želi da turističke tvrtke ponude više mogućnosti održivih putovanja (u odnosu na 66% u 2022.). Unatoč dobrim namjerama, 44 posto putnika ne znam gdje pronaći održivije opcije. Primjerice, 75 posto traži autentična iskustva koja su karakteristična za lokalnu kulturu, ali čak 40 posto ne zna kako ili gdje pronaći obilaske i aktivnosti koje će osigurati da se uzvrati lokalnoj zajednici – navodi Booking.com .

Budući da još uvijek svaki četvrti (39%) putnik ne vjeruje da su opcije putovanja označene kao održive doista održivije, industrija putovanja mora učiniti veliki napor kako bi pridobila povjerenje korisnika.

Program ‘Održivo putovanje’ koji je Booking.com pokrenuo prije godinu dana ima neke nove značajke, naime mogućnosti za putnike da pronađu i rezerviraju zelenije taksi opcije u 95 gradova diljem svijeta, jednostavnim traženjem oznake ‘100 posto Electric’ u rezultatima pretraživanja. Za transparentnost utjecaja njihovih letova, uz mogućnost usporedbe emisije CO2 za različite opcije, korisnici će uskoro vidjeti oznake koje upućuju na to kada određena ruta ili prijevoznik nudi opciju s relativno nižim emisijama te mogućnosti kupnje karata za javni prijevoz nakon rezervacije smještaja u 47 gradova diljem svijeta, uključujući London, Amsterdam, Bangkok i Melbourne.

I sami putnici kažu da pretvaraju namjeru u akciju poduzimajući aktivne male korake kod kuće i na putovanju, kako bi pridonijeli održivijoj budućnosti. Tako 68 posto ispitanih pri kupnji koristi vrećice za višekratnu upotrebu, 64% reciklira otpad i 58 posto nosi vlastitu bocu s vodom za višekratnu upotrebu. Usto, u prethodnoj je godini došlo do značajnog povećanja broja putnika koji usvajaju svakodnevne navike na odmor

Više o temiIzvor: Leadermedia.hr