Probudi se i bankrotira: AB InBev je na teži način naučio da probuđena propaganda nije dobra za poslovanje

Kada kompanije ne poznaju svoju publiku ili kada se, kako to u zadnje vrijeme često biva, žele ubaciti u wok stan‘, najčešće se dogodi upravo ono što se dogodilo jednom od najvećih proizvođača piva Anheuser-Buschu kada su za kampanju za svoje popularno pivo bud Light odlučili angažirati muškarca koji se pretvara da je ženakako bi proširili svoju publiku i kako bi, kako je rekla Alyssa Heinerscheidpotpredsjednik marketinga tvrtke Bud Light bili su uključeni i uključeni.

UPRAVO: Potpredsjednica marketinga Bud Lighta Alissa Heinerscheid uzima dopust.

Ovdje kleveće svoju bazu kupaca kao “razvratnu i bez kontakta” dok brani odluku da unajmi transvestite da promoviraju svoje proizvode.

Ako je Bud Light pametan, otpustit će… pic.twitter.com/wJMkyitD8F

— Collin Rugg (@CollinRugg) 22. travnja 2023

Ne treba ni reći, da im se ovaj potez obio o glavu, pa mnogi sada koriste krilaticu ‘idi probudi se idi bankrotiraj‘, jer se upravo to dogodilo ovom proizvođaču piva kojem se prodaja srozala kao i cijena dionica.

Ne, krenimo od početka.

Kada se početkom mjeseca održavao poznati košarkaški turnir NCAA March Madness koji odlučuje o državnom prvaku u muškoj sveučilišnoj košarci, Bud Light je tijekom polufinalnih susreta odlučio pustiti reklamu s Dylan Mulvaney. Točnije, on sam je objavio na svojim mrežama kao promotivni video za popularni brend piva.

U videu se ovaj lik koprca u kadi punoj pjene dok iza njega stoji toranj limenki Bud svijetlog piva.

Naravno, ovakva reklama nije dobro sjela nikome, osim liberalnim probuđenim ljevičarima čija se cijela politika na Zapadu sada vrti oko probuđenih, da ne kažem sranja. Radničkim pravima i sličnim ljevičarskim temama nema mjesta, a mjesto je stvoreno za Mulvaneyja koji se među wake crewom proslavio dokumentirajući svoju jednogodišnju transformaciju u ‘ženu’ na Tik Toku.

U ovom prvom videu njegove transformacije može se zaključiti da se on zapravo šprda sa ženama, barem iz moje perspektive, ali to nije spriječilo mnoge, poput recimo Drew Barrymore, koja je u jednom talk showu kleknula ispred njega kako bi mu se zahvalila na hrabrosti.

Ovaj prvi video nije jedini. Svi njegovi radovi više podsjećaju na izrugivanje ženskom rodu nego li išta drugo, ali to ću ostaviti svima na procjenu.

Međutim, Bud light se nije zaustavio samo na brčkanju u kadi punoj sapunice. Kako bi obilježili godinu dana od početka Mulvaneyjeve transformacije, napravili su i limenke piva s njegovim likom za ‘proslavili svačiji identitet’.

Mnogi kritičari su naravno osudili ovaj potez Bud Lighta tvrdeći da kompanija nije u kontaktu s demografijom svojih kupaca. Također, nevjerojatno je da su korporacije na Zapadu toliko fiksirane Woke pokretom da su spremni šikanirati vlastite dugogodišnje fanove brenda, sve kako bi uključile neke likove koje se pretvaraju da su žene u svojim kampanjama, ne bi valjda zadovoljili 0,01 posto stanovništva.

Priznali pogrešku

Nakon dva tjedna kritike, dva glavna marketinška voditelja koja stoje iza likova kampanje, Alissa Heinerscheid i Daniel Blake, su ‘stavljeni na dopust, dok prodaja i dalje pada kao i cijena dionica. Wall Street Journal citirao je glasnogovornik AB InBev-a koji je rekao kako su oboje odlučili sami uzeti dopust, dok su insajderi iz tvrtke potvrdili Wall Street Journalu da odluka ipak nije bila dobrovoljna. To pokazuje i činjenica da je na mjesto Heinerscheid već postavljen Todd Allen, potpredsjednik globalnog marketinga za Budweiser

– Napravili smo neke prilagodbe kako bismo pojednostavili strukturu našeg marketinškog odjela kako bismo smanjili slojeve, tako da su naši najviši marketinški stručnjaci tješnje povezani sa svakim aspektom aktivnosti naših robnih marki. Ovi koraci pomoći će nam ostati usmjereni na stvari koje rade najbolje: kuhanje odličnog piva za sve potrošače – izjavio je glasnogovornik AB InBev-a, pomalo priznajući pogrešku oko angažiranja ovog lika.

Promjene uprave uslijedile su nakon strmoglavog pada maloprodaje Bud Lighta. Prema podacima odjela za analitiku i uvide Bump Williams Consultinga (BWC), Bud Light je doživio ‘značajno ubrzanje pada prodaje’. Naime, prodaja Bud Lighta pala je za -17 posto u tjednu koji je završio 15. travnja, prema podacima NIQ-a koje je podijelio BWC dok se udio brenda smanjio za 6,7 ​​posto. Također, tržišna vrijednost matične tvrtke Anheuser-Busch izgubila je 6 milijardi dolara u samo dva tjedna.

Količinska prodaja Bud Lighta izvan poslovnih prostora pala je po još višoj stopi (-21,1%). Udio robne marke u premium volumenu pao je za -6,5 posto.

I dok Budu pada popularnost, neke druge marke su skočile nadomjestiti prazninu. Tako je prodaja Coors Lighta i Miller Litea porasla je +17,6 posto nadmašivši prodaju Bud lighta.

Nike, pridrži mi pivo

Da neki nikad ne nauči, pokazao je i Nike, samo nekoliko dana nakon cijele ove stvari s Bud Lightom. Naime, pametne glave iz marketinga sve manje popularnog Nikea zaključile su kako bi bilo super angažirati Mulvaneyja kako bi se približile Generaciji Z, pa su taj lik iskoristili za reklamira ženske sportske grudnjake, lika bez grudi da reklamira grudnjake. Još jednom,, lika bez grudi da reklamira grudnjake. Dva puta je namjerno napisano.

Nakon što je muškarac Mulvaney objavio video na kojem nosi Nikeove tajice i sportski grudnjak, nije trebalo proći dugo vremena da se i Nikeu ova suradnja obije o glavu, jer muškarac u ženskoj odjeći reklamira odjevne predmete za žene. Pa tko je tu ludrekao bi naš poznati glumac Rene Bitorajac.

Umirovljena britanska olimpijka u plivanju Sharron Davies predvodila je prosvjede, nazvavši to ‘udarcem u zube’ žene i rekavši da Mulvaney paradiranje oko u

Više o temiIzvor: Leadermedia.hr