HAC povećava propusnost naplatne postaje Lučko

Povećanje broja prilaznih traka s 3 na 4 u smjeru mora imati za cilj olakšati protok prometa i smanjiti gužve na dionici autoceste A1 tijekom turističke sezone.

Ulaskom Republike Hrvatske u schengenski prostor ukinuta je granična kontrola na prijelazima s Republikom Slovenijom. S obzirom da je do sada granična kontrola usporavala protok cestovnog prometa, ukidanjem kontrole očekuje se dodatno pojačan intenzitet prometa koji u Lučkom ulazi na autocestu A1. Stoga su Hrvatske autoceste pristupile poboljšanju propusne moći čvora Lučko u okviru postojećih gabarita autoceste.

— tekst slijedi nakon oglasa —

Kroz nova rješenja planira se olakšati protok vozila i smanjiti gužve na dionici autoceste A1 Zagreb – Split – Ploče, a posebno u prilazu NP Lučko u smjeru mora.

Manje gužve na Lučkom

Kao prvo, u zoni čvora Lučko, osigurat će se vođenje prometa u kontinuitetu s dvije prometne trake iz smjera Slovenije prema jugu, umjesto dosadašnje jedne prometne trake, a radi se o lokaciji silaznog kraka prema Lučkom-smjer Rijeka/Split. Ovo će doprinijeti ravnomjernijoj raspodjeli prometnih tokova u smjeru mora te će se zasigurno smanjiti čekanje za uključivanje u prometnu traku u prilazu zoni NP Lučko.

Također, u zoni prilaza naplatnim kućicama povećan je broj traka s 3 na 4 trake. Dinamičkim upravljanjem naplatnim prolazima uklonit će se situacija ispreplitanja prometa u krajnjim satima, primjerice kada se korisnik ENC nalazi u krajnjoj lijevoj traci više neće morati tražiti ENC stazu nego će moći koristiti bilo koju stazu za prolaz. Slijedom ovoga, i prolazak s ENC uređajima i preuzimanjem kartica za ručnu naplatu bit će omogućen na svim ulaznim naplatnim trakama, koje će se otvarati ovisno o prometnoj potražnji prema jugu, ali i prema sjeveru.

Pozitivni učinci

Cilj ovih mjera je optimizacija propusne moći svih pravaca u dolasku na naplatu postaje Lučko. Iako one neće riješiti sve probleme zbog ograničenog kapaciteta same dionice Lučko – Bosiljevo, osobito iza naplatne postaje, ipak se dulji da će pozitivni efekti biti vidljivi kroz smanjenje kolone čekanja na zagrebačkoj obilaznici, vjeruju u HAC-u.

Isto tako očekuje se da će se kolone vozila koje čekaju na naplatu, a protežu se na obilaznicu, formirati kasnije te rasipati ranije. To će pridonijeti povećanju sigurnosti prometa na obilaznici iu zoni čvora Lučko, a očekuju se i uštede u izgubljenom vremenu u zastojima.

Više o temiIzvor:Bug.hr