Stvaranje dobrih odnosa olakšava posao

Imam uslugu ili proizvod. Želim prodati. Ne, ne smijem zaboraviti širu sliku. Prodaja je samo jedan dio dobre poslovne priče. Izgradnja i njegovanje snažnih poslovnih odnosa, poslovnih partnera kao i komunikacije u timovima jednako je važno za dugoročni rast tvrtke.

Uspješna poduzeća stvaraju trajna partnerstva među svim svojim različitim grupama – od članova svojih timova kupaca dobavljača i korporativnih partnera do investitora i mentora. Ljudi u tim tvrtkama razumiju vrijednost njegovanja dugoročnih odnosa s poduzećima i klijentima kojima služe, te s onima na koje se oslanjaju kako bi održali svoje poslovanje.

Uvijek dijeli informacije

Informacije su važne jer o njima ovisi donošenje pravih odluka u pravi trenutak. U zdravim poslovnim odnosima, svaka strana ovisi o informiranju druge. Stalno davanje izvješća o statusu nekog zajedničkog projekta znači da vaš partner ne mora tražiti ažuriranja. Kada imamo informacije da se događa znatno manje stvari nas se može iznenaditi. Uvijek je potrebno ranije znati postoji li manji resurs ili neka prepreka u isporuci. Jednako tako informacija treba ići u suprotnom smjeru – partneri i dobavljači moraju znati kako ide prodaja i ima li problema u proizvodnji.

Iskrenost je važna

Privatno svi cijenimo poštenje i transparentnost. To trebamo cijeniti iu poslovnim odnosima. Iskrenošću stvaramo povjerenje. Svi mi podsvjesno osjećamo kad netko pokušava muljati. Ako netko dobije osjećaj da ste skloni laganju teško je očistiti se od toga.

Dobro je priznati i sebi i drugima kako nemamo odgovore na sva pitanja. Iskreni “Ne znam” svatko od nas cijeni. Posebno ako nakon te rečenice obećamo da ćemo tražiti odgovore na pitanje.

Ispuni obećano

Održavanje riječi povećava povjerenje. Kada kažete da ćete isporučiti svoj proizvod do određenog datuma, iznimno je važno učiniti sve da se dogodi. Znanje da ćete ispuniti obećani rok oslobađanja vašeg klijenta svake brige da bi stvari mogle poći po zlu na vašoj strani; oslobađanje od te brige također gradi dobru reputaciju.

Dijeli znanje i resurse

Znanje i resursi su najgori kad se ne koriste. Zato ih je dobro dijeliti. Kako bi spriječili gubitke i zaštitili imovinu nužno je dobro koristiti se svime na raspolaganju. U zdravom poslovnom odnosu, svaka bi strana trebala biti voljna dijeliti znanje i resurse. Ono što znaš može spasiti svog partnera, dobavljača ili člana tima. Jednako tako njihova znanja mogu vam olakšati poslovanje.

Njeguj kontakte

Bez odgovarajućeg njegovanja, poslovni odnosi mogu se uvenuti i umrijeti kao i svaka druga vrsta odnosa. Postavite automatizirani sustav koji ćete podsjetiti da se redovito čujete sa svojim partnerima. Alati i platforme društvenih medija olakšavaju održavanje veze.

Ostani u kontaktu uz osobni dodir

Daleko od pogleda, daleko od srca, k

Više o temiIzvor:Profitiraj.hr