Stigla je osma generacija limuzine BMW serije 5 – digitalna, dinamična i po prvi put potpuno električna u verziji BMW i5, nastavlja kombinirati prepoznatljiv dizajn, sportski značaj i udobnost

BMW je predstavio osmu generaciju svoje najpoznatije limuzine: BMW serije 5, na tržištu će se stići u dvije inačice, klasičnoj i potpuno električnoj, oznake i5. Novi model karakteriziraju digitalni dodaci, unaprijeđeni pogoni te osvježen dizajn, au prodaji će se naći u listopadu ove godine u osnovnoj i električnoj varijanti, dok su najavljene i blage hibridne (48V) verzije isključivo benzinske i dizelske, čija će ponuda i dostupnost ovisiti o svakom pojedinom tržištu.

— tekst slijedi nakon oglasa —

Veći i opremljeniji

BMW ističe kako je novi dizajnerski jezik ovog modela pojednostavljen, a karoserija je narasla – pa tako BMW 5 sada mjeri 5.060 mm dužine (+97 mm), 1.900 mm širine (+32 mm) te 1.515 mm visine (+36 mm), dok je za 20 mm povećan i međuosovinski razmak.

S prednje strane svima će se odmah upasti u oči “bubrezi”, uvećani, ali ne i predimenzionirani, sa zanimljivim dvostrukim višenamjenskim LED svjetlima i agresivnim linijama prednje maske. Bočna linija je i dalje elegantno sportska, a svjetlosni elementi straga su tanji. Dodatni stilski detalji također će biti dostupni u M Sport paketu i M Sport paketu Pro.

U unutrašnjosti je značajno smanjen broj fizičkih tipki, koje navode iz BMW-a, a funkcije su digitalizirane i prenesene na zaslon osjetljiv na dodir. To su 12,3-inčni ekran za informacije i 14,9-inčni kontrolni ekran. Upravljač je također redizajniran, nudeći dodatne dodirne kontrole s tehnologijom haptičke povratne informacije, tako da vozač zna kada je pritisnuo koju tipku. Novi element štiti se cijelom širinom kabine – BMW Interaction Bar, kombinacija ambijentalnog osvjetljenja i kontrolne površine za različite funkcije vozila.

Klasični, hibridni, električni

Top model u ponudi bit će BMW i5 M60 xDrive, električna izvedba snage 601 KS (u M paketu), koji će nuditi ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,8 sekundi i najveću brzinu elektronički ograničenu na 230 km/h. Nešto pitomiji BMW i5 eDrive40 nudit će 340 električnih “konja” i ubrzanje od 6 sekundi. Doseg prvoga bit će 455 – 516 km, a drugog 497 – 582 km po WLTP-u. Baterije će podržavati snagu punjenja sve do 205 kW, što znači da će se u najboljem slučaju baterija kapaciteta 81,2 kWh moći napuniti od 10% do 80% za 30-ak minuta.

U ponudi će biti niz hibridnih i klasičnih pogona. U Europi će tako biti dostupan BMW 520i, benzinac snage 208 KS, kao i BMW 520d te BMW 520d xDrive s dizelašima snage 197 KS. Kasnije će se u ponudi naći i snažniji 6-cilindrični dizelaš kao i dvije inačice plug-in hibrida, što će se dogoditi u proljeće sljedeće godine.

5G kao standard

Digitalni sustav BMW Operating System 8.5 nudi mogućnost igranja na ugrađenim računalima i zaslonima, napredne sustave pomoći vozaču, tu je i digitalni ključ koji se može pohraniti na mobitel ili pametni sat, a povezivost vozila s 5G mrežama dolazi kao dio standardne opreme.

Više o temiIzvor:Bug.hr