Oni koji su posljednjih dana imali priliku voziti se zagrebačkim javnim prijevozom, zasigurno su primijetili neobične naljepnice s QR kodom. Osim koda za skeniranje, na naljepnicama stoji potpis ZET-a, broj vozila te natpis „Registrirajte svoju karticu’.
Sve to dovodi do toga da ZET priprema novi sustav naplate karata u javnom prijevozu. Pokušali smo sami u nekoliko navrata skenirati QR kod, ali bez uspjeha. Iz tog razloga odlučili smo poslati upit ZET-u, kako bismo saznali više informacija i dobili objašnjenje o čemu je točna riječ.
“Točno je kako će uskoro doći do novina u prodaji karata ZET-a i uskoro ćemo javnost upoznati sa svim detaljima”, šturo nam je odgovorio glasnogovornik ZET-a. Domagoj Zebapotvrdivši tako da se radi na novom sustavu naplate.
Podsjećamo kako je ZET još 2017. godine, nakon javnog natječaja, dogovorio s tvrtkom KING ICT izradu informatičkog sustava, pomoću koje bi se mogle kupovati karte i informirati se o voznom redu. Kako se tada pisalo u medijima, ZET je platio nekadašnjih 1,8 milijuna kuna, ali aplikacija se nikada nije javno usporila, iako je ona – u potpunosti dovršena u zadanom roku, jer smo dobili potvrdu iz KING ICT-a još krajem 2019. godine.
Koji razlog stoji iza toga, nikada nije službeno objašnjeno. Odgovor je 2022. godine pokušao saznati Index.hri iz KING ICT-a dobili smo istu informaciju kao i mi:
„Sa svoje strane možemo reći da je KING ICT u zadanom roku zaista ispunio sve obveze iz ugovora koji se tiču izrade aplikacija za ZET, a sve u skladu sa zahtjevima naručitelja. Rješenje smo, prema ugovornim obvezama, naručitelju isporučili u ugovorom propisanom roku. Odluka o tome kada će rješenje biti dostupno građanima nije na nama kao izvršitelju“rekli su iz KING ICT-a prošle godine.
A iz ZET-a su im u vezi tog rješenja tada rekli: “Kao što je već ranije najavljeno, ZET je u 2019. godini mobilnu aplikaciju za prodaju karata platio nešto manje od 2 milijuna kuna. Sigurno je da će ona zaživjeti u praktičnom obliku, a aktivnosti vezane uz to intenzivirala je nova uprava koja uz politiku odgovornog upravljanja želi napraviti dodatne iskorake i ponuditi korisnicima novitete koji uslugu podižu na još višu razinu.
Aktivacijom aplikacije za prodaju karata prethode aktivnosti prilagodbe sustava kojima raspolažemo, a čija funkcionalnost mora biti usklađena s opcijama tarifnog sustava, što se u proteklom razdoblju nije moglo realizirati u optimalnom obliku.”
Kako će izgledati novi sustav beskontaktnog plaćanja karata, trenutno nije poznato, ali će vjerojatno uskoro zaživjeti u praksi. U svakom slučaju, vjerujemo da će veliki dio korisnika javnog prijevoza sa zadovoljstvom dočekati novi i olakšani sustav naplate pomoću pametnih telefona.
Upitnik Glasanje do 3.6.2023. Glasanje zatvoreno
Više o temiIzvor:Bug.hr