Unatoč padu tržišta, Kofola uspijeva ostati na planu

Stabilne cijene energije i kontrola troškova, kao i sve veća popularnost UGO svježih sokova i zdravih obroka te LEROS biljnih čajeva, pridonijeli su dobrom rezultatu u prvom tromjesečju.

Prvo tromjesečje najmanje je značajan dio godine za tvrtku za proizvodnju pića u smislu ukupnih rezultata. Kofola grupa već duže vrijeme pokazuje stabilne rezultate, a ove je godine, unatoč padu tržišta, uspjela ostvariti planirane ciljeve.

„Svjesni posljedica gospodarske krize, planirali smo smanjiti količinu prodanih litara naših bezalkoholnih pića kako na tržištu Češke i Slovačke, tako iu jadranskoj regiji. Povećanje cijena koje smo morali napraviti krajem godine zbog poskupljenja inputa pomoglo nam je pokriti pad potrošnje. Trenutno se čini da je to dovoljno,” komentira Martin Pisklák, financijski direktor Kofola grupe. “Rast EBITDA-e na godišnjoj razini na 9,2 milijuna EUR* potaknut je ne samo odličnim rezultatom Adriatic regije, već i kontinuiranim rastom naših mirisnih i svježih podjela, odnosno UGO-a i LEROS-a. Međutim, s rezultatom do danas treba postupati s oprezom. Prvo tromjesečje godine općenito je najmanje važno za tvrtke koje proizvode pića. Uspjeh cijele godine određen je glavnom sezonom, a jedan loš mjesec može se izbrisati sav prethodni rast. Ali vjerujem da smo dobro pripremljeni za to.”

Kofola je za ovo ljeto pripremila nekoliko proizvodnih inovacija. Brend Targa Florio ulazi u kategoriju tonika lansiranjem dva tonika sa sicilijanskim sastojcima. Također uvode inovacije na području fermentiranih pića lansiranjem Pragerove Kombuche pod brendom FH Prager. Grupacija također pojačava svoju prisutnost u sektoru funkcionalnih voda, lansirajući Radenska Functional u jadranskoj regiji i redizajniranu Semtex Street Water na češkom i slovačkom tržištu. U kategoriji voda s okusima, slovačka Kofola ponovno lansira Rajec Tea Cold Herb.

Iako smo u odnosu na prošlu godinu po prodaji na tržištu Češke i Slovačke, zaostajemo u litrama. To je uglavnom u maloprodaji, posebno u segmentu vode. U našim procjenama računali smo na pad potražnje, tako da zapravo premašujemo svoje planove kako u prodaji tako iu litrama”, kaže Daniel Buryš, predsjednik Uprave Kofole Československo. S obzirom na naše prognoze, gastro trenutno radi nešto bolje. Međutim, pitanje je kako će vladini prijedlozi za promjenu PDV-a utjecati na cijeli segment i koliko će rezultirajući paket stabilizacije utjecati na poslovanje s pićima u cjelini”, zaključuje Buryš. Pozitivan trend u prvom tromjesečju je ukupno povećan interes za zdrava pića i ugostiteljstvo. To potvrđuju Kofoline podružnice. “UGO ostvaruje rezultate iznad naših očekivanja. To je uglavnom posljedica veće prodaje, potaknute novim programom vjernosti, ali i inovacijama proizvoda. Među najuspješnijima su UGO Superbowls, koji se prodaju poput vrućih kolača“, sa smiješkom kaže Marek Farník, osnivač i izvršni direktor UGO-a.

LEROS, koji je lansirao nove funkcionalne čajeve i proširio svoju prisutnost u segmentu biljne kozmetike, povećava prodaju u e-trgovini i tradicionalnim kanalima. “Danas LEROS ne prodaje samo čajeve – funkcionalne i ljekovite s obilježjima najviše kvalitete, dostupne samo u ljekarnama – ukupno sada prodajemo preko 250 različitih proizvoda, uključujući sirupe (jedine na tržištu bez konzervansa) i prirodnu kozmetiku. Ovo je općenito vrlo zanimljiv segment s većom dodanom vrijednošću”, potvrđuje Martin Mateáš, predsjednik Uprave LEROS-a.

Što se tiče održivosti, Kofola je napravila puni krug u upravljanju PET materijalom. Od proljeća tvrtka je počela puniti mineralnu vodu Kláštorná Kalcia u 100% rPET bocama izrađenim od ambalaže prikupljene putem slovačkog depozitnog sustava. Odabrani formati rajske vode sada su dostupni u rPET-u. Kofola je također nastavila eko modulirati boce drugih marki – zamjenjujući boce Ondrášovka svijetlozelenim bocama koje se sada mogu reciklirati.

U Radenskoj Adriatic vrlo smo zadovoljni rezultatima Q1. Međutim, ne živimo na lovorikama, jer znamo da je ovo razdoblje najmanje relevantno sa stajališta cjelogodišnjeg rezultata. Stoga smo prvi kvartal u godini iskoristili da se dobro pripremimo za glavnu sezonu i za uspješnu proizvodnju u ljetnim mjesecima. Svoju aktivnost usmjerili smo na stabilizaciju poslovanja, kontrolu rastućih troškova, kao što su materijali, energetika, transport i plaće, kao i na uspješno i pravovremeno lansiranje novih proizvoda.“, komentirao je Marián Šefčovič, predsjednik Uprave Radenske Adriatic.

Vrhunac kružnog gospodara

Više o temiIzvor:Profitiraj.hr