NEM Dubrovnik 2023, drugi dan: Rekordan broj vodećih ljudi industrije na pozornici

Više od tisuću sudionika – govornika, sponzora, kupaca, predstavnika medija i drugih gostiju – nastavilo je stjecati nova znanja i nova poslovna poznanstva i drugog dana NE Dubrovnik 2023. Na brojnim prezentacijama i događajima sudionici su s velikim zadovoljstvom pratili izlaganje predstavnika vodećih ljudi iz tvrtki koje kreiraju televizijsku industriju ne samo u zemljama Srednje i Jugoistočne Europe nego iu cijelom svijetu.

NEM Dubrovnik proslavio je svoju desetu obljetnicu tijekom večeri nazvane NEM Night. Otvorenje se održavalo pod pokroviteljstvom TVP svijet, a zatim su Pickbox ODMAH ja Pickbox TV nastavili podizati atmosferu uz živu glazbu. Goste je u ponoć dočekao vrhunac večeri – proslavu okruglog rođendana NEM Dubrovnika pod pokroviteljstvom Mediavisionorganizator.

Poseban dio drugog dana programa bio je posvećen inovativnim tehnološkim tvrtkama koje razvijaju nova i napredna rješenja za televizijsku industriju. Glavne zvijezde TV Tech Showcasea bile su tvrtke Comcast Technology Solutions, Broadpeak, Gcore ja Sandbox grupa. Nakon predstavljanja, predstavnici svih četiriju kompanija pridružili su se okruglom stolu koji je moderirala Anette Schaefer, Velika slika.

Pozvani predavači utjecajni su ljudi u svom poslu

Tijekom dana je u prepunom Panel Roomu NEM Dubrovnika održan čak sedam uvodnih govora. Victoria Boklag, izvršna direktorica, United Group, i Sanja Božić-Ljubičić, direktorica, Pickbox, Mediatranslations, Mediavision ja NE, vodile su iznimno zanimljiv razgovor o vodećoj grupaciji United Group u Srednjoj i Jugoistočnoj Europi:

„Kad govorimo o budućim medijima općenito, mislim da je to jedna od najpromjenjivijih industrija. Imamo mnogo globalnih igrača i konkurencija je snažna – dolaze izravno na naša tržišta boreći se za publiku. Naša velika prednost su lokalni mediji i lokalni sadržaj iz regije.“ Što se tiče novih projekata, gdje se Boklag ponosi s nekoliko nadolazećih projekata: „Jedva čekamo početak produkcije serije Pink Panther. To će biti prvi projekt koji će koproducirati nekoliko zemalja, a vjerojatno i međunarodni partneri. Također, bili smo prvi koji smo producirali talent show online, Digital Show. Pokušat ćemo ga dovesti na televiziju, bio je veliki producentski uspjeh u Srbiji – stvorit ćemo poveznicu između digitalnog i televizijskog sadržaja. Sudjelujemo iu projektu koji financira Europsku uniju, a fokus je produkcija TV sadržaja za Gen Z generaciju.“

Vanda Rapti, izvršna potpredsjednica i glavna komercijalna direktorica za Sjevernu Ameriku i Viaplay Odaberite, Viaplay grupa, razgovarala je s Dannom Sternom o novim projektima Viaplaya: „Zaista sam uzbuđen zbog pomaganja partnerima diljem svijeta pri razvijanju svojih usluga te kad vidim uspjeh i pozitivne strane koje Viaplay Select donosi u industriju. Radujemo se ekspanziji na novim područjima is novim partnerima. Također, jako sam uzbuđen zbog izvrsnog kanaliziranja Viaplayevog sadržaja prema potrošačkim tržištima i prema Viaplay Select partnerima diljem svijeta.“

Jamie Cooke, GM CEE, Baltik, Bliski istok, Mediteran, Turska i EMEA Pay TV i kreativna agencija, Warner Bros Discovery. govorio je o lokalno relevantnom sadržaju: “Vjerujem da se tržišta kreću s klijentima. Čini mi se da su lokalni i globalni igrači pokrili svoj teritorij, ali postoji zlatna sredina prema kojoj se krećemo – lokalni sadržaj koji je relevantan i globalan.”

G. Cooke također se dotaknuo i linearnih kanala: „U ovom dijelu svijeta linearni kanali nisu nestali. Zapravo, povećanje pay TV usluga i mislim da su korisnici iznimno osjetljivi na cijenu. Postoji prostor za možda tri do četiri usluge najbolje vrste. Pitam se gdje se linearni kanali nalaze u streaming okruženju. To je pitanje za čitavu industriju – gdje korisnici žele vidjeti linearne kanale i kako ćemo im omogućiti pristup.“

Mark Young, EVP Distribucija i mreže, Europa, Bliski Istok i Afrika, Televizija Sony Pictures govorio je o strategiji stvaranja kvalitetnog TV sadržaja: „Izvrsne priče mogu doći s različitih strana svijeta, stoga smo proširili naše produkcijske mogućnosti. Želimo razumjeti nijanse i ukuse lokalne publike. Također, zanimljiva nam je i koprodukcija. Surađujemo sa streamerima na globalnoj razini, ali smo lokalnim partnerima na svakom području.“

Što se tiče spajanja industrije videoigrara s TV industrijom, g. Young je rekao da sadržaj svejedno treba biti briljantan: „Iako već imamo postojeću publiku, tj. Korisnici PlayStationa, ako ste se upoznali s intelektualnim vlasništvom (IP) i niste igrač, IP bi trebao biti sam za sebe i stvarati briljantan TV sadržaj oko njega.” Također je dodao da su TV marketi poput NEM Dubrovnika važni za povezivanje: „Ljudi su uzbuđeni da vide jedni druge i surađuju zajedno.“

Ostali glavni govornici bili su Dimitris Michalakis, izvršni direktor Kozmos TV i član Upravni odbor OTE grupeLouise Pedersen, izvršna direktorica, All3Media International, Maria Valenzuela, generalna direktorica, Međunarodni odjel Movistar Plus+.

Paneli, prezentacije, networking i posebna premijera

Lionsgate izazvao je veliku pozornost predstavljanjem svog novog TV sadržaja, a predstavnik Eutelsata iznio je njihova iskustva na prezentaciji pod naslovom Emitiranje u promjenjivom tržišnom okruženju.

S velikim se zanimanjem očekivao razgovor o temi Što privlači sadržaj kupce i kako pronalazi ono što savršeno odgovara? tijekom panel-diskusije održane pod pokroviteljstvom Prve TV. O svojim su iskustvima iz prve ruke govorili dugogodišnji kupci i predstavnici Češka televizija, Prva TV i B92, TVP, Hrvatske radiotelevizije ja ducktv. Razgovor je moderirao Jonathan Broughton, EBU.

Još je jedna tema pobudila veliku pozornost – na okruglom stolu pod naslovom Europa i emiteri: izazovi i prilike, pod pokroviteljstvom DJELOVATI-a je Grégoirem Poladom kao voditeljem, predstavnicima tvrtki Polsat Media Biuro, NOS ja RTL Hrvatska razgovaralo se o ulozi zakonodavaca i regulatornih tijela u unapređenju medijske ekonomije, posebno na europskoj razini.

Tijekom cijelog dana bilo je mnogo prilika za uspješan networking, od pauze za kavu i pauze za ručak do Happy Houra koji je priredio Najvažnija globalna distribucija sadržaja na prekrasnoj terasi s pogledom na bazen i more.

Više informacija dostupno je na službenoj internet stranici NE Dubrovnik 2023.

Više o temiIzvor:Profitiraj.hr