Gourmet Authentic, novi je brend obiteljskih i malih hotela

Na pari na loncu u kojem kuhamo blitvu, istovremeno kuhamo i mola, au vodi od blitve kuhamo rižot, započeo je priču na konferenciji o održivoj gastronomiji obiteljskih malih hotela u šibenskom Interpretacijskom centru Civitas Sacra vlasnik Pelegrinija Rudi Štefan.

„Je li održiva gastronomija nužnost ili trend?“, upitao je ovaj poznati šibenski chef i odmah odgovorio kako misli da je i jedno i drugo na sreću svih onih koji se već godinama primjenjuju u hotelima i restoranima. Među njima je najveći dio obiteljskih i malih hotela, od kojih su mnogi prije bili vrhunski restorani.

Da gostima sve više pažnje posvećuju kvalitetu i porijeklo hrane potvrdio je chef Vile Rova Marin Pleše. Njegovim dolaskom ovaj mali obiteljski hotel u Malinskoj na Krku promijenio je koncept poslovanja, servira se à la carte doručak i večeru, a mladi je chef kreirao i degustacijski jelovnik Most temeljen na sezonskim lokalnim namirnicama.

Vlasnik poznatog hotela San Rocco u Brtonigli Tullio Fernetich predstavio je svoj koncept održive gastronomije. Njegov je hotel od otvaranja omiljene gurmanske oaze koja nudi najbolje od Istre, a sami proizvode maslinovo ulje.

Tradicija zelenog i održivog poslovanja

„Obiteljski i mali hoteli baštine tradiciju zelenog i održivog poslovanja bilo da sami proizvode kvalitetnu hranu i vina ili namirnice nabavljaju s lokalnih OPG-ova i od lokalnih proizvođača te tako potiču razvoj malog gospodarstva u svom okruženju i na najbolji način promoviraju proizvode direktno turističkom tržištu. S ponosom mogu istaknuti da su restorani brojnih članova naše udruge među najboljima u Hrvatskoj i okruženju i zaslužni su što gosti sve više prepoznaju našu zemlju kao atraktivnu eno-gastro destinaciju“, poručio je predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela Šime Klarić i najavio novi brend Gourmet Authentic za članove koji nude vrhunsku održivu gastronomiju.

Za reforme upravljanja turizmom 1,3 milijarde eura

Veseli me što smo ove godine raspravljali o važnosti održive gastronomije, na koju smo stavili poseban fokus i kroz naše strateške dokumente – Strategiju razvoja održivog turizma do 2030. godine, ali i kroz Nacionalni plan razvoja održivog turizma. Zadovoljstvo je što su nam upravo obiteljski i mali hoteli, kao i naši kuhari i ugostitelji, partneri u provođenju reformi upravljanja turizmom za koje je Vlada RH do 2030. godine osigurala rekordan iznos sredstava – gotovo 1,3 milijarde eura“istaknula je na konferenciji ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić rekao je kako je održivost u turizmu jedan od osnovnih preduvjeta dugoročnog poslovanja dok je gastronomija ono po čemu je naša zemlja sve zanimljivija u globalnim okvirima.

Važan doprinos imaju mali i obiteljski hoteli koji u sklopu svojih jelovnika potiču korištenje autohtonih i kvalitetnih lokalnih sastojaka te time svojim gostima približavaju gastronomsku kulturu destinacije u kojoj borave. Na ovaj način potiče se suradnja s lokalnim poljoprivrednicima i dobavljačima te se prednost daje ekološki uzgojenoj, sezonskoj i domaćoj namirnici koju gosti sve više traže i žele“, izjavio je Staničić.

Gradonačelnik Šibenika Željko Burić istaknuo je kako se u središtu ovog grada otvara sve veći broj heritage i boutique obiteljskih i malih hotela koji rade 12 mjeseci u godini i koji su gradu vratili živost, ljude, mogućnost komunikacije i šetnje kroz grad.

U sklopu projekta zelenog poslovanja obiteljski i mali hoteli od prošle godine dodjeljuju Eco zeleni certifikat koji ovisno o stupnju zadovoljenja strogih kriterija može biti srebrni, zlatni i platinasti. Na konferenciji

Više o temiIzvor:Profitiraj.hr