Kako je kupac postao fokus modernih online platformi

Znate onu poznatu – mušterija je uvijek u pravu? Ta izreka zapravo i nije tako stara. Pretpostavlja se da je nastala negdje početkom 20. stoljeća, a skovali su je uspješni trgovci toga doba. Harry Gordon Selfridge, osnivač poznate trgovine luksuznim predmetima „Selfridges” u Londonu, često se spominje kao jedan od poduzetnika koji su izraz popularizirali među kolegama i javnosti. Izraz je zapravo bio vrlo inovativan, jer u to vrijeme prava kupaca (kao ni prava radnika) gotovo da nisu postojala. Odjednom, pojavila se potpuno nova, gotovo nečuvena ideja – staviti kupca na prvo mjesto. Ipak, taj radikalan zaokret u pristupu poslovanju pokazao se ispravan, a koncept je ostao isti do danas. Zadovoljstvo kupca trebalo bi biti jedno od glavnih načela poslovanja. Kako se to odrazilo na digitalne platforme?

Pojavom interneta dogodilo se ono neizbježno. Gotovo sve naše fotografije, sjećanja, uspomene, hobiji i poslovi preseljeni su u digitalni svijet. Bilo je pitanje vremena kada će se isto dogoditi s uslugama. Ne govorimo samo o trgovinama, već i o uslugama iz svijeta zabave kao što su Netflix ili video igre. Iako su neke od platformi krenule isključivo s namjerom zarade i prodaje usluga, ubrzo su shvatile isto ono što su shvatili trgovci s početka 20. stoljeća. Ne može se prodati usluga, a da korisnik ne osjeća svoju važnost u svemu tome.

Pojava društvenih mreža dodatno je promijenila narativ. Informacije više nisu bile samo nešto što se pročita. One su postale društvena pojava koju se komentira u stvarnom vremenu, s ljudima iz cijelog svijeta. I opet, nije bilo dovoljno samo omogućiti dijeljenje tih informacije. Pojavili su se algoritmi koji su korisnicima davali preporuke temeljem njihovog ukusa, povijesti pretraživanja i ostalih parametara. Sve je naizgled išlo u prilog online trgovinama i ostalim poslovnim subjektima.

Moderne tehnologije kompanijama su dale ranije nezamislive alate i prednosti. Odjednom, pristup korisniku nije više bio dvodimenzionalan. Odjednom, korisnici više nisu množina, nego jednina. Korisnik. Kompanije su nastojale prikupiti što više podataka kako bi pružile što personaliziranije iskustvo svakom pojedincu. Tako smo došli do personaliziranih oglasa, preporuka proizvoda i ostalih pogodnosti, što se u konačnici odrazilo na profit, ali i samo zadovoljstvo korisnika.

Recept za uspjeh

Uspjeh online kompanija teško da se može samo mjeriti kroz profit, iako je on jedan od glavnih pokazatelja. Uspjehom se danas smatra niz zadovoljenih parametara, a zadovoljstvo korisnika je uvijek pri vrhu. Možemo uzeti online casino platforme kao primjer ovoga. Analiziramo li neke od najuspješnijih primjera na našem tržištu, kao što je Rizk Casino HR, vidjet ćemo kako su gotovo sve značajke te online platforme usmjerene upravo na korisnika, odnosno igrača. Prije svega, to se odražava kroz intuitivno i jednostavno korisničko sučelje. Web stranica koja se brzo učitava, koja je jasna i pregledna. Ima smisla ostaviti dobar prvi dojam. Zatim to vidimo kroz ogroman izbor igara koje će zadovoljiti svačiji ukus. No, nije dovoljno samo ponuditi igre koje i konkurencija ima. Zato online casina moraju biti kreativna u osmišljavanju raznih bonusa i pogodnosti, a poseban naglasak stavlja se na programe lojalnosti. Žele da se osjećate kao kraljevi. Doslovno. Tako su u ponudi vrlo detaljni VIP programi, turniri, razni bonusi na depozite i slično.

Za kraj, online platforme, nevezano bile one casino platforme ili nešto drugo, uvijek za cilj ima jedno – učiniti da se korisnik osjeća dobrodošlo i sigurno. Platforme nisu statične. Naprotiv, konstantno rade poboljšanja korisničkih sučelja i unaprjeđuju uslugu. Brinu se da je korisnička podrška na razini te da su transakcije zaštićene najmodernijim sigurnosnim protokolima. Sve ovo dovodi do zaključka je kupac itekako u fokusu modernim online platformama, a tako će i ostati.