Jeftiniji rabljeni automobili u Hrvatskoj češće imaju vraćenu kilometražu

Prijevare s kilometražom i skrivena oštećenja česta su pojava na tržištu rabljenih automobila u Europi, što dovodi do visokih troškova održavanja, povremenim mehaničkim kvarovima i sigurnosnim problemima

Istraživanje koje je u Hrvatskoj provela tvrtka za podatke o automobilima carVertical pokazuje da jeftiniji automobili u državi imaju više šanse za lažnu kilometražu.

— tekst slijedi nakon oglasa —

Najrizičnija kupnja do 10.000 eura

Otprilike 1 od 10 rabljenih automobila u Hrvatskoj ima vraćenu kilometražu, što znači da se prevare s brojem kilometara češće i vozači bi trebali biti oprezni pri kupnji vozila. Međutim, najveća je šansa da postanete žrtva prevare kada kupite automobil između 5.000 i 10.000 eura – 9,8% svih vozila s ovom cijenom imalo je promjenu u kilometraži.

“Kupci rabljenih automobila u Hrvatskoj moraju biti svjesni da je rizik kupnje vozila s izmijenjenim brojem kilometara relativno visok u svim cjenovnim kategorijama. Vozila u vrijednosti od 20.000 do 30.000 eura manje su podložna prevarama, ali još uvijek je 1 od 20 takvih automobila ilegalno izmijenjena kilometraža”, kaže Matas Buzelisstručnjak za automobile u carVerticalu.

Kupci najskupljih automobila također bi trebali biti na oprezu: od svih automobila vrijednih više od 45.000 eura koliko je pregledao carVertical u Hrvatskoj, njih 9,4% imalo je vraćenu kilometražu. Ne samo da će automobil s promijenjenom kilometražom imati manju vrijednost, već može i biti teško planirati njegovo održavanje.

Skuplja vozila u Hrvatskoj češće su bila oštećena

Iako su šanse naletiti na automobile sa smanjenom kilometražom u Hrvatskoj manje nego u nekim drugim zemljama srednje i istočne Europe, istraživanje je pokazalo da je prilično teško izbjeći automobil sa zabilježenim oštećenjem. 35,4% automobila u Hrvatskoj u vrijednosti do 5.000 eura sudjelovalo je u nesreći ili pretrpjelo neko drugo oštećenje. Skuplja vozila imaju još veću vjerojatnost oštećenja.

“Iako najjeftiniji automobili u Hrvatskoj imaju najmanje podataka o šteti, to se može pripisati činjenici da vozači jeftinijih ili starijih automobila obično ignoriraju manje udarce i ogrebotine. S druge strane, vlasnici skupljih automobila obično prijavljuju svoja oštećenja osiguravajućih kuća”, objašnjava Buzelis.

Najviše zabilježenih oštećenja imaju vozila vrijednosti između 30.000 i 45.000 eura– čak 44,7 % njih sudjelovalo je u nesreći nekada tijekom svog postojanja.

Više o temiIzvor:Bug.hr