Podjela odgovornosti između tvrtke i kupca (u ovom slučaju putnika i Lufthanse) sve je prisutniji trend i potrošači su spremni platiti više ako ih tvrtka uvjeri da doista posluje održivo

U veljači ove godine zrakoplovna kompanija Lufthansa pokrenula je ‘Green Fares’, prve takve vrste u svijetu, jer putnici sami biraju hoće li ih platiti. Novac od naknade, pojasnili su u Lufthansi, ulazi u odabrane klimatske projekte i Fond za održivi zrakoplovni promet (SAF). Iako su aktivisti ovu akciju nazvali čistim “greenwashingom”, jer klimi najbolje pomaže ako se uopće ne leti, Lufthansa je odlučila ponuditi 730.000 godina godišnje i na svim zračnim lukama unutar grupacije. Iako je ovaj potez na prvu potpuno nelogičan, jer zašto bi putnici financijski sudjelovali u šteti koju zrakoplovi nanose okoliš, iz njemačke kompanije izvijestili su kako je dosad čak 200 tisuća putnika odlučilo platiti green fee, a među njima najviše koji su letjeli iz Züricha u London .

Svjesna kupovina

Naknada se plaća tijekom rezervacije letova u ekonomskim i poslovnim kategorijama, a zelene su karte u prosjeku 50 do 60 dolara skuplje od „običnih“. Lufthansa ih zauzvrat nagrađuje ponovnim rezervacijama bez naknade te 20 posto više nagradnih milja. Prebacivanje dijela financijskog tereta na kupce, kompanija podiže svjesnost o utjecaju avio-industrije na okoliš i, kako vjeruju, potiče ih na odgovornu kupovinu. Doduše, aktivisti bi i dalje to proglasili čistim licemjerjem i igranjem na kartu posramljivanja kupaca što i nije posve netočno, a ni beskorisno. Drugim riječima, tih 200 tisuća kupaca krivnju zbog korištenja avio-prijevoza odlučilo je kompenzirati kroz naknadu, u nadi da će njihov let, odnosno kupovina avionske karte donijeti i nešto dobroga. Portal Trendwatching navodi da je takvo dijeljenje odgovornosti između kompanija i kupaca (u ovom slučaju putnika i Lufthanse) sve prisutniji trend i kupci spremni platiti više ako ih

Više o temiIzvor: Leadermedia.hr