Kako se razvija zanimanje korisnika za razne objave na društvenim mrežama, zanimalo je istraživače Sveučilište Sapienza u Rimu. Pročešljali su 57 milijuna objava na Facebooku kako bi otkrili da je količina kontroverzi koje objava stvara snažno povezana brzinom kojom informacije dopiru do široke publike, bez obzira na konkretnu temu.

Ni tema niti kvaliteta

Ova studija, pripremljena za objavu u časopisu otvorenog pristupa JAKO JEDANtemelji se na sve većem broju istraživanja koja ispituju utjecaj društvenih mreža na način na koji ljudi konzumiraju informacije i oblikuju svoja mišljenja.

Evolucija interesa ljudi za određenu objavu slijedi slične obrasce, bez obzira na temu 📷 freepik
Evolucija interesa ljudi za određenu objavu slijedi slične obrasce, bez obzira na temu freepik

Prethodno istraživanje pokazalo je da niti jedna tema objave na društvenim mrežama niti kvaliteta informacija u njoj nisu povezana s procesima kojima korisnici stvaraju svoja mišljenja. Umjesto toga, sugeriraju studije, veća je vjerojatnost da će “virusna”, “popularna” objava rezultirati polariziranim angažmanom, uključujući čak i govor mržnje.

Obrasci ponašanja

Talijanski istraživači pročitali su milijune objava s oko dva milijuna Facebook stranica i grupa, objavljenih između 2018. i 2022. godine. Te su objave pokrivale širok raspon tema, uključujući skandale, tragedije te društvena i politička pitanja.

Zanimanje za neku temu postojano raste dok ne dosegne točku zasićenja 📷 geralt/Pixabay
Zanimanje za neku temu postojano raste dok ne dosegne točku zasićenja geralt/pixabay

Statistička analiza angažmana korisnika pokazala je da je evolucija zanimanja ljudi za određenu objavu obično slijedila slične obrasce, bez obzira na temu. Tipično, interes nije eksponencijalno rastao tijekom vremena, već je postojano rastao dok nije dosegao točku zasićenja.

Dvije činjenice

Ističu se dvije činjenice: postovi koji su se pojavljivali virusno češće bili su povezani s negativnim ili kontraverznim reakcijama korisnika, bez obzira na temu, a postovi koji su se širili sporije bili su povezani s pozitivnim reakcijama.

Objave s negativnim ili kontraverznim reakcijama brže postaju virusne 📷 rawpixel
Postovi s negativnim ili kontraverznim reakcijama brže postaju virusni rawpixel

Ova će studija biti od pomoći svima koji žele predvidjeti vremenski okvir angažmana oko određene teme i koliko bi se njezina objava mogla izazvati. Odnosno, kako autori zaključuju: “istražujući dinamiku društvenih medija, otkrili smo moć predviđanja početnih reakcija na kontroverzne teme. To bi moglo iz temelja promijeniti način na koji razumijemo i krećemo se u području online debate i polarizacije.”

Više o temiIzvor:Bug.hr