Prema nedavnom istraživanju gaming platforme Roblox, 66 posto predstavnika Generacije Z uzbuđeno je jer njihovi avatari mogu nositi brendiranu odjeću, a 48 posto zainteresirano je za eksperimentiranje s modnim stilovima, odnosno odjećom koju sami ne bi nosili u stvarnom životu. Modne tvrtke i dizajneri brzo su shvatili potencijal novog ‘tržišta’

Potkraj travnja tehnološki div Meta odlučio proslaviti prvu milijardu kreiranih avatara udruživši se s Pumom, koja je kreirala kolekciju odjeće posebno za korisnike virtualnih blizanaca i ponudila je u digitalnoj trgovini Trgovina meta avatara. Osim što je podebljala ponudu odjeće, Zuckerbergova je ekipa odlučila usavršiti avatare da bi što više nalikovali na svoje ‘vlasnike’. Tako je, primjerice, poboljšala teksturu virtualne kose, crte lica, ali i poslušala povratne informacije te je uvela više oblika tijela. Meta je obećala da će nastaviti poboljšavati svoje avatare jer ‘korisnici su to tražili’, ali i, budimo realni, oni su, posebno u kombinaciji s modnim brendovima, prilično lukrativan biznis.

Na portalu Metaverse Post nedavno je objavljeno da je vrijednost digitalne modne industrije 2021. bila procijenjena na 119 milijuna dolara. No u idućih pet godina porast će se na nevjerojatnih 67 milijardi dolara, što je godišnji rast (CAGR) od otprilike 187 posto! Iako se koncept metasvemira ne razvija onako kako su predviđali veliki igrači, virtualni mod i dalje je moćno igralište tehnoloških i modnih brendova. Za tu činjenicu treba zahvaliti potrošačima koji, uronjeni u digitalni svijet, traže načine da izraze svoju individualnost i stil, a brendovi tu potrebu zadovoljavaju prodajom lijepog dizajna i iskustava. Prema nedavnoj studiji Gejming-platforme Roblox, 66 posto predstavnika generacije Z uzbuđeno je jer njihovi avatari mogu nositi brendiranu odjeću, a 48 posto zainteresirano je za eksperimentiranje s modnim stilovima, odnosno odjećom koju sami ne bi nosili u stvarnom životu. Ta spoznaja motivira modne brendove da otpuste svoje kreativne sokove i ponude nešto što bi bilo previše rizično (i skupa) u stvarnom svijetu.

Bacite se u igre

Pritom im je najmoćnija niša gaming industrija čija će vrijednost do kraja ove godine porasti na čak 384 milijarde dolara. S obzirom da gaming više nije rezerviran za štreberi muškog roda, već se pretvorio u inkluzivno tržište na koje su dobrodošli svi, bez obzira na dob, spol i društveni status, brendovi su požurili kupiti dio kolača, a zanimljivo je da su se trendu pridružili i brojni igrači luksuznog načina čije su marketinške aktivnosti definirane kao konzervativne. Tako je, primjerice, Louis Vuitton iznenadio ulaskom u partnerstvo s popularnošću na liniji igre ‘Liga legendi‘. Francuski luksuzni brend zajedno s kreatorima igre lansirao je ekskluzivnu odjeću za likove u igrici i limitiran minimalistički (kapsula) kolekciju. Kuća Balenciaga je pak udružila snage s ‘Fortniteom’ iu igrici predstavila virtualne verzije svojih proizvoda. Igrači su tako mogli odijevati svoje likove/avatare u njezinu brendiranu odjeću pa se s njom upoznala i proširila gejmersku zajednicu. Sportski modni brend The North Face odlučio je surađivati ​​s ‘Pokémonom Go’, s kojim je uspio povezati ‘stvarno’ iskustvo s virtualnom igrom. Tandem je osmislio posebne izazove u igricama koje su zatim prijavili s fizičkim trgovinama PokéStops i tako ‘natjerali’ igrače da se dignu s kaučom, posjete fizičku trgovinu i zabave se s brendovima.

Talijanski luksuzni brend Gucci među prvima je prepoznao potencijal virtualnog svijeta pa je lansirao vlastitu igricu ‘Gucci Dive Into Reality’. Igra je razvijena pomoću tehnologije proširene stvarnosti. Igrači u njoj istražuju nadnaravni podvodni svijet i traže virtualne Guccijeve komade. Spomenuti primjeri, ističe portal Metaverse Post, pokazuju koji su najčešći oblici suradnje između modnih brendova i platformi, a koji bez greške dosežu prilično široku ciljnu publiku, posebno mlade sa strašću prema modi. Popularna na liniji gaming platforma Roblox postala je leglo upravo takvih entuzijasta koji na svoje virtualne blizance izdvajaju vrlo pristojne iznose.

Brendirani avatari

Prema istraživanjima, odijevanje avatara za 47 posto Robloxovih korisnika način je da izrazi vlastitu individualnost, jedinstvenu osobnost i preferencije. Dodatno, 43 posto se osjeća jako dobro dok odijeva svoje virtualne blizance i to im pozitivno utječe na opće stanje. Na avatare projektiraju željeni imidž, a to im onda pomaže i ohrabruje ih da tako žive u stvarnom svijetu. Istraživanje provedeno među tri tisuće korisnika pokazalo je da ih na kupnju motivira upravo potreba da se izgradi vlastiti identitet u virtualnom svijetu, a budući da je moda odavno poznat alat iznošenja svoje osobnosti, vrijednosti i stajališta, jasno je zašto ima tako dobar prolaz u svjetovima poput Robloxa.

Osim što privlači velike modne marke, ključan je alat za demokratizaciju mode. Samo u Americi ima čak dva puta više virtualnih dizajnera odjeće nego ‘pravih’ modnih dizajnera. Digitalne platforme poput spomenutog Robloxa to omogućuju bez imena dizajnerima da se natječu s poznatim igračima; njima su konkurencija svi, a ne samo ravnopravni, veliki brendovi iz fizičkog svijeta. O potencijalu digitalne modne industrije, kako nastavlja Metaverse Post, svjedoči i činjenica da sveučilišta nude kolegije digitalnog mode, a budućim dizajnerima odijevanje avatara ne pomaže samo u promociji svog rada u virtualnom svijetu već im je i prilika za ozbiljnu zaradu.

Ozbiljna zarada

Zajednica kreatora na Robloxu, konkretno, 2021. uprihodila je 539 milijuna dolaraa samo u prvom kvartalu 2022. godine 147,1 milijun dolara. Prošle je godine na Robloxu prodano čak milijardu modnih komada, a procjenjuje se da će modnim brendovima pet nakon prihoda dolaziti upravo od virtualne prodaje takvog tipa. Dakle, digitalni mod u virtualnim svjetovima valja promatrati odvojeno od koncepta metasvemira. Uzbuđenje zbog ideje o izgradnji virtualnih svjetova u kojima će korisnici praktično živjeti vrhunac je doživio prošlu godinu, no i dalje je teško procijeniti kada će i hoće li ti svjetovi uopće ostvariti puni potencijal. Moda i avatari par su iz snova, bilo da je riječ o avatarima s društvenih platformi bila iz igrica, a suradnja između modnih i tehnoloških brendova/platformi nastavit će cvjetati iu idućim godinama. Pritom fokus neće biti samo na kreiranju nove linije uzbudljive virtualne odjeće već i davanju

Više o temiIzvor: Leadermedia.hr