U poduzetničke vode direktor Le Kolača Robert Hromalić uplovio je s 28 godina.

U slasticama Roberta Hromalića, direktora Le Kolača, ispisano je gotovo sve. Ponuda i okusi te zagrebačke slastičarnice javnosti su dobro poznati, no Hromalić je rijetko, ako ikada, pričao o razvoju poslovanja io tome kako je biti poduzetnik. Za Poslovni dnevnik sad je i to otkrio ističući da, iako se biznis može činiti “slatkim”, zapravo je vrlo mukotrpan.

Mukotrpan je jer, kako objašnjava jedan od najcjenjenijih domaćih slastičara, osim brige o cjelokupnoj ponudi Le Kolača, mora voditi računa o mnoštvu stvari vezanih uz operativno poslovanje – financijama, zaposlenicima, naplati potraživanja… A sve to nije zavidan posao. No usprkos tome ovaj mladi, tek 32-godišnji slastičar, niže uspjehe.

Prije nepuna dva mjeseca poznati Le Kolač preselio se iz malog prostora od 15 kvadrata na Petretićevom trgu u puno veći novi kompleks u Parku knezova u Branimirovoj. Na novoj lokaciji uveo je i drugačiji koncept slastica (završavaju se pred gostima), a ponudio je i slanu jelu – sendviče i doručak.

“U novom smo prostoru sa stotinjak sjedećih mjesta gostima htjeli ponuditi cjelovit doživljaj, odnosno da za 13-ak eura mogu popiti kavu i pojesti nešto slano i slatko”, objašnjava Hromalić. Odluka o preseljenju došla je nakon što im je VMD Grupa, koja stoji iza projekta Park kneževa, dala ponudu koju nisu mogli odbiti.

‘U novom smo prostoru gostima htjeli ponuditi da za 13-ak eura mogu popiti kavu i pojesti nešto slano i slatko’ /PD

“To je prostor u kojem je konačno sve na jednom mjestu, i ugostiteljstvo i proizvodnja, a ujedno je i jedna od najljepših lokacija u gradu”, kaže Hromalić. Zatvorio je stari i mali prostor iza Petrove crkve, au novi uložio 300 tisuća eura. Iako je tu investiciju tek završio, već razmišlja o novim projektima i najavljuje da se posao širi i na pekarstvo.

„Moja je dugogodišnja želja i ideja pokrenuti i pekarski dio. Ako ne uspijemo na jesen, nadam se da će ponuda pekarskog asortimana u Le Kolaču biti nakon zime“, kaže Hromalić. U ponudi će biti kruh od dizanog tijesta, ali u manjim količinama, dok će glavni fokus biti na proizvodima od lisnatog tijesta.

“To je dio koji jako dobro poznajem i radim, a kojim se nisam imao vremena niti prostora baviti. Sada napokon imam”, ističe te dodaje da se ne boji konkurencije u tom segmentu jer će njegovi proizvodi, kao uostalom i cjelokupna ponuda Le Kolača, biti jedinstveni. Na receptima još radi.

Preuzimanje Le Kolača
Ne, samo za pekarski pogon trebat će nova ulaganja od najmanje 100 tisuća eura. Stoga Hromalić traži strateškog partnera za ovaj projekt. Trenutno je u pregovorima pa još ništa ne otkriva.

A upravo pekarski dio ima veliko znanje koje je ponio iz školovanja u prestižnoj francuskoj ugostiteljskoj školi Ferrandi, pa je sretan što će ga napokon moći primijeniti. Zbog svog znanja odlučio je otići u Pariz godinu dana na dodatno usavršavanje. Uostalom, da bi si to omogućio, morao se kreditno zadužiti jer međunarodni program koji je pohađao nije bio jeftin – platio ga je, uključujući i smještaj, 50 tisuća eura.

Nakon takvog ulaganja i iskustva koje je stekao logičan uslijedio je pokrenuti nešto svoje. Na to se odlučio već s 28 godina te 2019. pokreće Le Kolač, nakon što je neko vrijeme s partnerima vodio slastičarnicu Time u Teslinoj.

Le Kolač je bila mala slastičarnica iza Petrove crkve koju su tadašnji vlasnici odlučili prodati. Hromalić ju je preuzeo za 50 tisuća eura. Početna mu je ideja bila raditi samo veleprodaju, odnosno slastice izrađivati ​​za partnere. No postojala je kvaka. Poduzeće Slatke boje koje je preuzeo bilo je opterećeno dugom od 350 tisuća kuna.

Ovaj mu dug nije davao mnogo manevarskog prostora jer zbog njega nije mogao dignuti kredit. A onda, samo godinu dana nakon samostalnog ulaska u poduzetničke vode dogodila se pandemija i zatvaranje. Usto, zbog povećanog obujma posla morao je seliti kuhinju u veći prostor, a taj je ubrzo bio srušen. Kuhinju su stoga ponovo morali seliti, nabraja sve nedaće.

Uspjeh unatoč izazovima
No sve je te krize Hromalić uspješno prebrodio, što govori da nije samo dobar i slastičar i poduzetnik. Nezavidnu situaciju u kojoj se našao zbog pandemijskih zatvaranja riješio je uvođenjem web prodaje i dostave. “Posla je odjednom bilo uvrh glave”, kaže. Također, prostor iza Petrove crkve odlučio je iskoristiti i za maloprodaju.

Uspješnost u vođenju Le Kolača potvrđuju i brojke. Svake godine poslovanje raste 20%, a prošle godine se napokon riješio i spomenutog duga te je godinu završio sa 150 tisuća kuna u plusu. Broj zaposlenih u međuvremenu je narastao sa šest na 16.

Situacije s kojima se susreo bile su vrlo izazovne i nije se nadao da će pokretanje privatnog posla biti toliko zahtjevno. “Za uspjeh je potrebno mnogo muke, upornosti i tvrdoglavosti”, kaže Hromalić.

Nnajveći kamen spoticanja u poslovanju predstavlja mu – naplatu. Broj partnera s kojima se danas surađuje pao je stoga s 15-ak na šest jer s onima koji ne plaćaju redovito više ne želi raditi. I dan danas naplata je, kaže, veli

Više o temiIzvor:Poslovni.hr