Povoljna klima: U Samoboru je za poduzetnike uvijek proljeće

Od prehrambene industrije i tekstilne proizvodnje do građevinskih tvrtki i velikih proizvođača, Samobor se već generacijama ističe kao grad s raznovrsnim gospodarskim sektorima. Njegove tvrtke ne samo da otvaraju radna mjesta i potiču lokalni razvoj nego često sudjeluju iu zajedničkim inicijativama podupirući lokalne projekte i društveno odgovorno poslovanje

Makar se njegovim kremšnitama i bermetu ne može odoljeti, Samobor je puno više od mjesta u kojima Zagrepčani bježe za vikend ne bi prošetali Vugrinščakom ili do Staroga grada. Grad je to koji već nekoliko godina osvaja titulu najboljeg velikog grada u Hrvatskoj za gospodarstvo, a uz ekonomske jednako uspješno ostvaruje i ostale ciljeve, poput socijalnih i infrastrukturnih.

Vječno je proljeće u mjestu čija poduzetnička klima zaista neprestano cvate i razvija se, što dokazuju i mnoge male, srednje i velike tvrtke u Samoboru i njegovoj okolici koje iz godine u godinu ostvaruju sve bolje rezultate i šire poslovanje. Od prehrambene industrije i tekstilne proizvodnje do građevinskih tvrtki i velikih proizvođača, već se generacije ističu kao grad s raznovrsnim gospodarskim sektorima. Njegove tvrtke ne samo da otvaraju radna mjesta i potiču lokalni razvoj nego često sudjeluju iu zajedničkim inicijativama podupirući lokalne projekte i društveno odgovorno poslovanje.

Proizvodnja u Samoboru – i Indoneziji

Mala samoborska tvrtka bavi se s nekoliko segmenata povezanih djelatnosti s bojom. Zahvaljujući vlastitom razvoju u njoj znaju izmjeriti boju, izraditi recept za nju, a na kraju je i proizvesti. Počela je kao zastupnica najveće svjetske tvrtke koja mjeri boju, a danas je već 90 posto regionalnih kompanija koje proizvode tekstil, papir, plastiku te boje i lakove koristi sustavima koje im je prodala upravo Miltonia.

– Još 1995. godine otkrili smo novi segment tržišta koji se tada razvijao, proizvodnju sjenila u trgovinama boja i lakova odn. nijansiranje. Razvili smo svoj sustav i vrlo brzo ga prodali u svim regionalnim zemljama. Tih dana u Srbiju sam putovao s vizom. Sustav je bio dobar i, nakon što smo ga prodali svima lokalno, proširili smo se u Grčku, Bugarsku, Rumunjsku, Libanon i Siriju. Razvili smo svoj softver. Kupovali smo spektralne fotometre u Americi, dispenzere u Nizozemskoj, kolorante u Italiji, karte boja u Francuskoj pakirali i prodavali kao svoj proizvod. Uspješno smo se nosili s konkurencijom multinacionalnih kompanija. Kamo god smo došli, prodali smo. Bilo nas je tada pet zaposlenih. I onda smo izgubili prvi posao – rekao je Miltonijin osnivač i izvršni direktor ​Tomislav Jurlin.

Što se izgubljenog posla tiče, Jurlin ga je više prihvatio kao lekciju, a ne poraz. Naime, francuski im dobavljač 2002. godine nije mogao isporučiti tonsku kartu na vrijeme pa je od 2003. samoborska tvrtka počela vlastitu proizvodnju tih karata jer su u njoj zaključili da na tržištu postoji nepokriveni segment – ​​ekskluzivna, visokokvalitetna proizvodnja manjih serija takvih proizvoda.

– Stalnim ulaganjem u ljude i tehnologiju podignuli smo kvalitetu na najvišu razinu. Danas, dvadeset godina poslije, među deset smo najvećih u svijetu, prepoznati kao najkvalitetniji. Još prodajemo dispenzere i spektralne fotometre te čuvamo svojih 90 posto tržišnog udjela u regiji, ali naš je glavni posao proizvodnja tonskih karata. Inače, to je ono što vam prodavač u trgovini pokaže kad želite odabrati nijansu za svoj zid ili fasadu – objašnjava Jurlin čija tvrtka izvozi čak 97 posto proizvodnje; od toga, kaže, 50 posto u Europsku uniju, a 50 posto u zemlji izvan nje.

Miltonijina najveća tržišta do sada su Tajland, Turska, Francuska i Kenija. Naravno, to se mijenja iz godine u godinu jer su narudžbe stalnih kupaca višegodišnje.

Samoborski div

DIV grupa matična je tvrtka cijele grupe poduzeća koja zajedno stvaraju najveću regionalnu grupaciju specijaliziranu za preradu, proizvodnju i trgovinu vidljive robe te ostalih strojnih dijelova i metalnih proizvoda, brodogradnju, projekte kapitalne željezničke infrastrukture i mostogradnju. Cijela grupacija ima tvornice u Hrvatskoj, BiH i Srbiji te brodogradilište Brodosplit. Regionalni je lider u metaloprerađivačkoj industriji koji zapošljava ukupno 3500 radnika te je komercijalno prisutan u više od trideset zemalja svijeta.

– U dijelu proizvodnje standardnih elemenata i sklopova te specijalnih vijčanih elemenata izvozi se gotovo 95 posto proizvodnje, kao i više od 70 posto proizvoda iz segmenta kolosiječnog pribora. Projekti izgradnje željezničke infrastrukture uglavnom se izvode na domaćem tržištu, kao i poslovi inženjeringa u brodogradnji, razvoju i istraživanju – kaže član Uprave DIV grupe. Darko Pappo.

Širenje proizvodnje

Bijuk HPC ​izvozno je orijentirana samoborska tvrtka čija se više od 80 posto proizvoda izvozi na tržišta zemalja EU-a iu druge zemlje, a na domaćem tržištu zastupljena je na gotovo svim područjima, osobito u brodogradnji, prerađivačkoj industriji, prehrani, kemijskoj i naftnoj industriji. . Bavi se proizvodnjom cijevnih spojeva, odnosno raznih hidrauličkih komponenata. Proizvodi ih u tri pogona, od kojih svaki ima 710 četvornih metara, tj

Više o temiIzvor: Leadermedia.hr