Zahvaljujući donošenju Uredbe o infrastrukturi za alternativna goriva, u narednim će se godinama diljem Europe uvesti više postaja za punjenje, što će prometnom sektoru omogućiti da smanjenje ugljičnog otiska

Vijeće EU potvrdilo je ovoga utorka Uredbu o infrastrukturi za alternativna goriva (AFIR), akt koji će rezultirati većim brojem postaja za punjenje električnih vozila te opskrbu alternativnim gorivima za vozila diljem Europe.

— tekst slijedi nakon oglasa —

“Novi akt prekretnica je za našu politiku ‘Spremni za 55 %’. Njime se osigurava veći broj javnih kapaciteta za punjenje na gradskim ulicama i duž autocesta diljem Europe. Vjerujemo u to da će građani i građanke u bliskoj budućnosti svoje električne automobile moći puniti jednako lako kao što to danas čine na tradicionalnim benzinskim postajama”, poručila je Raquel Sánchez Jiménez, španjolska ministrica prometa, mobilnosti i plana za gradove.

Glavni ciljevi

Tekstom uredbe predviđaju se specifični ciljevi uvođenja koji će se morati ostvariti 2025. odnosno 2030. godine:

  • počevši od 2025. postaje za brzo punjenje automobila i kombija od najmanje 150 kW morat će se postaviti svakih 60 km duž glavnih prometnih koridora EU-a – takozvane “transeuropske prometne mreže (TEN-T)”,
  • postaje za punjenje teških vozila s minimalnom izlaznom snagom od 350 kW morat će se od 2025. postaviti svakih 60 km duž osnovne mreže TEN-T i svakih 100 km na većoj sveobuhvatnoj mreži TEN-T, uz potpunu pokrivenost mreže do 2030.,
  • postaje za opskrbu vodikom koje opslužuju i automobile i kamione morat će se od 2030. postaviti u svim gradskim čvorovima i na svakih 200 km duž osnovne mreže TEN-T,
  • pomorske luke koje prihvaćaju minimalan broj velikih putničkih plovila ili kontejnerskih plovila morat će za takva plovila do 2030. osigurati električnu energiju s kopna,
  • zračne luke morat će osigurati električnu energiju zrakoplovima u mirovanju na svim izlazima do 2025. te zrakoplovima na svim parkirnim mjestima udaljenima od terminala do 2030.,
  • korisnici električnih vozila ili vozila na vodik morat će imati mogućnost jednostavnog plaćanja na mjestima za punjenje ili opskrbu, i to platnim karticama ili beskontaktnim uređajima, bez potrebe za pretplatom i uz potpunu transparentnost cijena,
  • operatori mjesta za punjenje ili opskrbu morat će potrošačima elektroničkim putem pružiti potpune informacije o dostupnosti, vremenu čekanja ili cijeni na različitim postajama.

Spomenimo ovdje i da u Hrvatskoj koridor TEN-T pokriva tek autocestu od Ljubljane prema Zagrebu te dionicu koja povezuje mađarsku granicu s Rijekom (dakle, dijelove autocesta A1, A3, A4 i A6).

Nakon njezina današnjeg službenog donošenja u Vijeću, nova uredba bit će objavljena u službenom listu EU-a nakon ljeta i stupit će na snagu dvadesetog dana nakon te objave. Nova pravila počet će se primjenjivati šest mjeseci nakon stupanja uredbe na snagu.

Više o temi

Izvor:Bug.hr