Algebra je u prepunoj dvorani svog novog zagrebačkog kampusa predstavila novi prijediplomski studijski program multimedijske produkcije predavanjem iz Algebre prije više od 270 uzvanika održao Pete Radovich, jedan od najgrađenijih svjetskih producenata hrvatskih korijena.
Radovich je izgradio uspješnu karijeru u svjetskim sportskim televizijama kao ključnu figuru najgledanijeg sportskog spektakla u SAD-u, Super Bowluradio je i za poznatu emisiju 60 minuta, producent je tjedne emisije Unutar NFL-aa zanimljivo je da je režirao glazbene spotove za CBS-ovo pokrivanje Super Bowla i Final Foura, s glazbenim umjetnicima kao što su Jay-Z, Queen, Green Day, P-Diddy.
Pete Radovich imenovan je kreativnim direktorom televizijske kuće CBS Sports u rujnu 2009., a otada je postao viši kreativni direktor i potpredsjednik za produkciju. Dobitnik je 41 nagrada Emmy u 17 različitih kategorija, koordinator je produkcije programa Inside the NFL na kanalu Paramount+ i producent je prijenosa NFL-a, NCAA prvenstva, golf turniri i drugi sportski događaji za CBS Sports. Kao viši kreativni direktor, Radovich je odgovoran za izgled, sliku i grafički dizajn CBS Sportsa.
Moć priče
U svom uvodnom predavanju The Power of Story Radovich je s javnošću podijelio svoj tajni recept za stvaranje uspješnih glazbenih, umjetničkih, medijskih i filmskih uradaka: „Ljudi se sjećaju priča i zato je važno da ih kvalitetno pričamo. Morate moći angažirati osobu i stvoriti kod publike iskreni interes i duboke emocije za ono što govorite. Dobre priče dodaju vrijednost svakom proizvodu ili usluzi koju plasirate na tržište, a za dobru priču važno je da se ljudi s njom mogu poistovjetiti, da je priča jednostavna i da se svatko u njoj može naći. Najbolje su priče one s kojima se mogu poistovjetiti ljudi neovisno o kulturi, boji kože, financijskom statusu. Emocija koja ostane s vama jednostavna je primjer pronalaska kuta u pripovijedanju koji manipulira onim što ostaje u sjećanju ljudi. Svijet je danas sve konkurentniji tako da bih mladima poručio da budu vrlo ambiciozni i da ih ništa ne zaustavi u onom što zaista vole raditi. Pokušajte shvatiti koja je vaša priča, bez obzira čime ste se bavili i ispričajte ju svijetu“ – rekao je Radovich i dodao: „Emocije u sportu su jedinstvena pojava i nećete ih pronaći ni u jednom drugom području uspjeha ili mjestima koja svakodnevno posjećujemo. Sport i praćenje utakmica jedino su područje na kojem niste čudni dok vičete ili na bilo koji drugi način glasno i burno izražavate emocije. Sport je uzbuđenje, emocija, sreća, pa i ljutnja. Zato je tako poseban i zabavan.
Tako je, primjerice, talijanski derbi od Madone, inače nazvan po kipu Djevice Marije na vrhu milanske katedrale, u jednom od videa koji je producirao Pete Radovich prikazan na još romantiziraniji i emocionalniji način gdje se važnost derbija stavila u religiozni kontekst, a tu je i Stand by me video sniman povodom Super Bowla 2021. , u jeku pandemije koronavirusa, au kojem su zvijezde NFL-a kroz videoisječke iz svog djetinjstva ticale se članova svoje obitelji kao najveće potpore u životu. Uz njih su se u videu prikazivali isječci ljudi koji se podržavaju u najrazličitijim situacijama tijekom pandemije. Stand by me je tada bila univerzalna poruka koja je potaknula osjećaj zajedništva na svim razinama.
Poslovna i kreativna strana industrije
Na događanju je održana i panel rasprava ‘Poslovna i kreativna strana industrije’ na kojoj su uz Radovicha sudjelovali i Predrag Šuka, Voditelj stručnog prijediplomskog studija multimedijske produkcije,Visoko učilište Algebra, Andrej Lončarić, Ravnatelj i osnivač, Škola glazbene produkcije i multimedije i Hrvoje BoljkovacVoditelj produkcije, Light Film International.
Tema rasprave bila je aktualna situacija u industriji zabave i medija te usporedba eko sustava i poslovnih modela kreativne i kulturne industrije u Europi i SAD-u. U sklopu panela svoju je najavila i Algebra novi stručni prijediplomski studij multimedijske produkcije koji je biti fokusiran na kreiranje priče pripovijedanjem i komunikacijom uz plasman audiovizualnog sadržaja u različitim medijima.
„Studij multimedijske produkcije je, kao i svi studijski programi koje je Algebra pokrenula, rezultat dugogodišnjeg praćenja promjena i potreba na tržištu te pravovremeno prepoznavanje u koja znanja i vještine treba dodatno ulagati kroz edukaciju kako bi se stvorili najbolji stručnjaci za neke od poslova budućnosti. Algebrin studij multimedijske produkcije novom strukturom i pristupom izlazi iz dotadašnje uske sfere informatike u kojoj je bio jedanaestogodišnjak i ulazi u polje napredne grafičke tehnologije. U sklopu našeg studija ovdje se otvara prostor i za drugačiji profil studenata. Među njima su, primjerice, i potencijalni studenti novinarstva koji se imaju priliku više usmjeriti na produkciju multimedijskog sadržaja uz osnovne kolegije koji se bave kreativnim pisanjem“ – kazao je Predrag Šuka, voditelj Algebrinog studija multimedijske produkcije.
Na pitanje kakve studente žele u klupama Šuka je istaknuo da oni stvarno žele prave pripovjedače, spremne učiti i stjecati nove vještine. Ako bilo koji dio u trenutnom programu studija nedostaje i potrebe tržišta rada ukazuju na dodatne zahtjeve za još naprednijim znanjima, ističe Šuka, spremni su i taj dio nadopuniti pa usput i prilagoditi kurikulum.
Promjene na tržištu rada
Pete Radovich osvrnuo se i na promjene koje je na tržište rada donijela generacija Z: „Mlada publika danas je stalno na nekim vrstama ekrana, posebno na društvenim mrežama i često nema previše pažnje za cijeli sadržaj, za cijelu priču, već žele istaknuti sve. Na svima nama je definirati kako na najbolji način kombinirati tradicionalne medije i sadržaj koji guramo kroz društvene mreže. Tradicionalne televizije danas se natječu s nekim drugim online platformama i to ne samo u smislu sadržaja već često i proračuna samo za dobivanje prava za praćenje određenih sportskih natjecanja.
Dakako, generacijske razlike se osjete iu pristupu pos
Više o temiIzvor:Profitiraj.hr