Philip Morris International objavio je da su neto prihodi od minimalnih proizvoda za 2022. iznosili 32,1% ukupnih prihoda[1]. Tržišni udio duhanskih umetaka za grijanje na tržištima gdje je dostupan proizvod IQOS narastao je za 1,1 postotnih bodova na 8,0%,[2].

Neto prihodi tvrtke porasli su za 7,7%, prvenstveno potaknuti rastom ukupnih isporuka od 3,2% (što je druga uzastopna godina rasta), kontinuiranim prelaskom s cigareta na bezdimne proizvode te povoljnim cjenovnim utjecajem. Porast isporuka duhanskih umetaka za grijanje od 21,5%, djelomično kompenziran nižim prihodima od prodaje proizvoda, rezultirao je rastom neto prihoda od minimalnih proizvoda za 18%.[3]

„Unatoč zahtjevnom poslovnom okruženju u 2022. godini, zbog rata u Ukrajini te pritiska na opskrbne lance i inflatornog pritiska, ostvarili smo snažne rezultate na razini cijele godine, predvođeni konstantnim rastom IQOS-a i izvrsnom realizacijom u kategoriji zapaljivog duhana. proizvodi” ijavio je Jacek Olczakdirektor tvrtke.

„Daleko smo odmakli na putu da postanemo tvrtka bez dima jer su proizvodi bez dima već prošle godine činili trećinu našeg neto prihoda. Akvizicijom tvrtke Swedish Match i sklopljenim ugovorom o potpunom preuzimanju IQOS-a u SAD-u od travnja 2024. godine, u 2022. godini uspjeli smo ostvariti dva ključna koraka u transformaciji prema budućnosti bez dima iu dobroj poziciji smo ubrzali ovu transformaciju. U 2023. godinu ulazimo kao svjetski lider u segmentu bezdimnih proizvoda, s dva brenda IQOS i ZYN i kontinuiranim inovacijama u našem portfelju bezdimnih proizvoda”, naglasio je Olczak.

Od 31. prosinca 2022. godine, bezdimni proizvodi PMI-ja prodaju se na 73 tržišta. Ukupan broj korisnika IQOS-a na kraju zadnjeg kvartala iznosio je 24,9 milijuna, od kojih je otprilike 17,8 milijuna prešlo na IQOS i prestalo pušiti[4].

U regiji Europske unije neto prihodi od bezdimnih proizvoda premašili su 40% ukupnih prihoda za prošlu godinu.

U četvrtom kvartalu PMI je zabilježio porast udjela duhanskih umetaka za grijanje za 2,4 postotna boda, koji je dosegao 8,8% ukupnog volumena industrije cigareta i duhanskih umetaka za grijanje u Europskoj uniji, uz blago povoljan utjecaj zbog kalendarskih faktora.

„Brzo napredujemo u našem cilju da što prije zamijenimo sve cigarete bez dima na temelju znanstvenih dokaza. Uz odgovarajuću potporu društva i vlada, to se u nekim zemljama može dogoditi za samo 10 do 15 godina. Do promjena može doći mnogo brže ako se tradicionalne mjere regulacije duhanskih i nikotinskih proizvoda dopune mjerama usmjerenim na poticanje razvoja, komercijalizacije i prihvaćanje manje štetnih alternativa cigaretama. Stoga vjerujemo da je sazreo trenutak da svi relevantni dionici, kako u javnom zdravstvu, tako iu izvršnoj i zakonodavnoj vlasti, sagledaju sve snažnije dokaze i prihvate snagu inovacija, znanosti i tehnologije za dobrobit cijelog društva”, izjavila je Anita Leticapredsjednica uprave Philip Morris Zagreb.


[1] odnosno 31,3% bez tržišta Rusije i Ukrajine

[2] odnosno povećanje od 1,4 postotna boda na 7,9% ako se izuzme tržište Rusije i Ukrajine

[3] Napomena: Stope rasta predstavljene su u ovom priopćenju za javnost na organskoj osnovi odražavaju prilagođene rezultate, isključujući utjecaj deviznih tečajeva, akvizicije i prodaje. Osim ako nije drugačije navedeno, sve reference na u

Više o temiIzvor:Profitiraj.hr