Već dugi niz godina ističemo kako je u autobusnom sektoru potrebna sveobuhvatna rekonstrukcija. Iako predstavljene djelomične promjene u novom ZPCP-u donose neka poboljšanja, one su i dalje nedovoljan iskorak u smjeru otvaranja tržišta
Udruga hrvatskih autobusnih prijevoznika (UHAP) koja okuplja autobusne prijevoznike koji se zalažu za pozitivne promjene na tržištu autobusnog prijevoza s krajnjim ciljem otvaranja tržišta, nije zadovoljna djelomičnim pristupom izmjenama u novom predloženom ZPCP-u od strane Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Ne, spremna je i dalje tražiti konstruktivna i dugoročna rješenja na dobrobit građana RH.
“Već dugi niz godina ističemo kako je u autobusnom sektoru potrebna sveobuhvatna rekonstrukcija. Iako predstavljene djelomične promjene u novom ZPCP-u donose neka poboljšanja, one su i dalje nedovoljan iskorak u smjeru otvaranja tržišta. Kabotaža, koja čini samo 1% hrvatskog tržišta, ne može biti jedini veći fokus izmjena unutar ZPCP-a, a da se pritom ne radi i na svim ostalim segmentima i konačnom potpunom otvaranju tržišta. Tržište se mora liberalizirati”, izjavio je predsjednik Udruge Krešimir Čumbrek.
Podsjetimo, tržište javnog linijskog autobusnog prijevoza u RH nije liberalizirano niti je u skladu s regulativom EU. Dok su gotovo sve druge države članice EU, osim zemalja poput Rumunjske i Bugarske, otvorile tržište za dobrobit svog stanovništva, resorno ministarstvo RH još uvijek nije donijelo odluku i napravilo konkretan zaokret. Uz to, u Hrvatskoj postoji grupa prijevoznika koji uporno žele zadržati postojeće stanje, te koriste i ovu priliku da se pod izlikom “problema kabotaže” ucjenjivačkim metodama, bez javnog natječaja dobiju javne novine za poslove javnih usluga. Ne provodi li se liberalizacija autobusnog tržišta, MMPI će i dalje biti na udaru raznih učenja pojedinih prijevoznika radi dobivanja subvencija uz zadržavanje skupa usluga javnog prijevoza, a posljedično tome i sami građani postaju metaucjena.
“Napuštanjem radne skupine za izmjenu Zakona od strane određenih autobusnih prijevoznika te prijetnjama novim prosvjedima, opet se ucjenjuje država i građani kako bi se stanovništvo uvjerilo da će ostati bez autobusnog prijevoza ili bez radnih mjesta. Radna skupina je završila svoj posao. Napustiti skupinu nakon što je nacrt zakona već gotov, krajnje je besmisleno i smiješno”, dodaje Čumbrek te dodatno ističe.
“Naši sugrađani nisu neuki, što nam je potvrdilo i nedavno provedeno istraživanje IPSOS-a koje je potvrdilo da preko 80% građana želi otvoreno i slobodno tržište s boljom uslugom i povoljnijim cijenama i već im je jasno kao dan kako će im biti slobodna, fer i veća konkurencija donijeti niže cijene, bolju uslugu, veću ponudu, više radnih mjesta, odnosno prijevoznici će se svojom ponudom boriti kako bi udovoljili svakom tom putniku i privukli ga. Ovo je jedino moguće ponuditi na potpuno otvorenom tržištu, a ne prosvjedima i bježanjem od promjena. UHAP je spreman ponuditi uslugu prijevoza građanima u svim segmentima prijevoza.”
I dok se jedni bore za subvencije i zadržavanje postojećeg stanja, predstavljaju kabotažu kao nešto novo, dok je ona zapravo već regulirana EU zakonodavstvom koje treba primijeniti, privatni autobusni prijevoznici koji su dio UHAP-a, pružaju uslugu prijevoza na komercijalnoj osnovi bez subvencija. neprekidno rade na poboljšanju svojih usluga i razvoju poslovanja. Usmjereni su na digitalizaciju usluga, jačanje prometne povezanosti Hrvatske s ostatkom Europe, na privlačenje turista svojom dostupnošću, na zapošljavanje novih vozača te stvaranje boljih uvjeta za njih. U konačnici članice UHAP-a vjeruju kako će Hrvatska uskoro, uz ulazak u šengenski prostor i uvođenje eura, proslaviti još jednu pobjedu – napokon liberalizirati hrvatsko tržište aut
Više o temiIzvor:Poslovni.hr